MarasK Opublikowano 13 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2005 (edytowane) Witam! Jestem początkującym adeptem WiFi.. dopiero niedawno zacząłem się tym interesować. Mamy z kolegami w planach założyć taką małą sieć. Wstępnie są to 3 osoby, lecz w przyszłości planujemy sporo więcej. Oto wstępna mapka połączeń. Na niebiesko oznaczono użytkowników sieci, a na czerwono AP (przy czym do AP będzie podłączony jeszcze jeden użytkownik, ale po LAN'ie). Proszę o podanie przykładowych anten, kart i AP... Myśleliśmy, żeby do AP dać antenę Horizon Midi A dla userów: BabuYAGI Jaki AP polecacie i karty radiowe... mam nadzieję, że żadnych wzmacniaczny nie będzie potrzeba. Podając przykłady proszę podać link i przybliżoną cenę sprzętu. Edytowane 14 Marca 2005 przez MarasK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morion Opublikowano 14 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2005 wszystko zależy czy widoczność optyczna między bazą a userami jest dobra... jesli tak to horizon midi powinno starczyć, u klientów polecam yagi15 z chipdrive.pl , co do AP to przy tylu klientach z powodzeniem wystarczy Ovislink wl-1120AP, stabliny i tani sprzet... u klientó daj dlinki520+ i bedzie grało... oczywiście piszę tu o standarcie "b", bo takiego używam, więc transmisja z bazy bedzie z max 11mbit, jesli chcesz sie bawić w inne standarty to nie wypowiadm sie, ale z doświadczenia wiem że nie zawsze szybciej znaczy lepiej.., zresztą to przeważnie tylko chwyty marketingowe... o wzmacniaczach zapomnij.. chyba że chcesz gołebie w okoliczny usmażyć... ;) ceny... ovislink około 220 zł, dlink520+ około 110zł, wszystko zależy gdzie kupujesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...