Skocz do zawartości
MarasK

Wifi Osiedlowe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem początkującym adeptem WiFi.. dopiero niedawno zacząłem się tym interesować. Mamy z kolegami w planach założyć taką małą sieć. Wstępnie są to 3 osoby, lecz w przyszłości planujemy sporo więcej.

 

Oto wstępna mapka połączeń. Na niebiesko oznaczono użytkowników sieci, a na czerwono AP (przy czym do AP będzie podłączony jeszcze jeden użytkownik, ale po LAN'ie).

 

Dołączona grafika

 

Proszę o podanie przykładowych anten, kart i AP... Myśleliśmy, żeby do AP dać antenę

Horizon Midi

A dla userów:

BabuYAGI

 

Jaki AP polecacie i karty radiowe... mam nadzieję, że żadnych wzmacniaczny nie będzie potrzeba. Podając przykłady proszę podać link i przybliżoną cenę sprzętu.

Edytowane przez MarasK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy czy widoczność optyczna między bazą a userami jest dobra... jesli tak to horizon midi powinno starczyć, u klientów polecam yagi15 z chipdrive.pl , co do AP to przy tylu klientach z powodzeniem wystarczy Ovislink wl-1120AP, stabliny i tani sprzet... u klientó daj dlinki520+ i bedzie grało... oczywiście piszę tu o standarcie "b", bo takiego używam, więc transmisja z bazy bedzie z max 11mbit, jesli chcesz sie bawić w inne standarty to nie wypowiadm sie, ale z doświadczenia wiem że nie zawsze szybciej znaczy lepiej.., zresztą to przeważnie tylko chwyty marketingowe... o wzmacniaczach zapomnij.. chyba że chcesz gołebie w okoliczny usmażyć... ;) ceny... ovislink około 220 zł, dlink520+ około 110zł, wszystko zależy gdzie kupujesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach