ra-v Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Cześć wszystkim :D Założyłem ten temat bo chciałem dowiedzieć sie jak w dzisiejszych czasach są tworzone najlepsze gry Chodzi mi raczej o gry akcji tj. Mafia, The Godfather i tym podobne.... Co wy na to...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feniks06 Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 wydaje mi się że żeby tylko nakreślić temat to by trzeba zrobić naprawde mega post. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domik Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 krótko zwięźle sztab programistów sztab grafików i dużo $$$$$$ i czasu....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra-v Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Ale chodzi mi np. o to jak robią grafike... Czy np. robia to w 3D MAXie czy w jakims innym programie... ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Link_mc Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Sam sie na tym dobrze nie znam ale trzeba mieć C++ na mistrzowskim poziomie,pod 3dmaxem itede robią chyba modele i takie różne ale itak jest pełno programów to tego jeszczcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra-v Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 a czy jest na tym forum ktoś kto mniej wiecej sie w tym orientuje :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gnz Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 pit kiedyś tworzył gre ale padł mu endżin ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Engine (albo gotowy/kupiony albo na nowo napisany), motion capture, arty, grafiki, rysunki. Glosy aktorow, fabula, muzyka. Pozniej graficy laduja swoje rysunki w kompa. Tworza figury, nakladaja tekstury. Aktorzy nagrywaja slowa/dzwieki i uzyczaja swojego ciala do motion capture. Hmm, to chyba wszystko co trzeba do stworzenia gry. Oczywiscie im wiecej kasy i ludzi tym lepszych efektow mozemy sie spodziewac (oczywiscie jezeli zaangazowanie bedzie proporcjonalne do tych srodkow). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra-v Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 a załóżmy że chciałbym zrobić mały kawałek gry tzn. np. że mozna chodzić po domu i postrzelać. Tylko to.... to od czego powinienem zacząć...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargil Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 (edytowane) od poczytania http://warsztat.pac.pl :P C/C++ / delphi <-- najpopularniejsze vbasic tez moze byc jak kto lubi do tego musisz znac api opengl lub direct3d ( chyba ze jestes masochista i wolisz samemu cos takiego robic :P ) do nauki opengl - http://nehe.gamedev.net modele robisz w czymkolwiek. Potem eksportujesz do formatu ktory ci pasuje. Ja w czasie ferii zimowych troche zaczynalem pisanie gry, ale porzucilem bo maturke mam i za duzo to czasu pochlania. W kazdym razie do modeli uzywalem *.ase bo jest to format textowy i dosc latwo to zrozumiec :) Edytowane 2 Kwietnia 2005 przez Nargil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 ra-v, jezeli chcesz napisac gre akcji 3d, a chcesz zaczac od poczatku to daj sobie spokuj. Goscie ktorzy zrobili Dooma 3 to nie sa ludzie, ktorzy zakasali rekawy w wieku 25 lat i postanowili pomoc Carmackowi. To fanatycy, ktorzy zaczynali robic programy do kompow jak nikt jeszcze nie wiedzial, ze wogole program na kompa moze powstac :) Tak wiec jezeli chcesz zaczynac od zera to tak za 10 lat moze zrobisz symulacje czlowieka, ktory przejdzie z kuchni do pokoju :) Oczywiscie pol zartem po serio o tym pisze. Chce Ci tylko uzmyslowic, ze to nie komputer robi gre ale czlowiek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra-v Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 od poczytania 1363717[/snapback] Dziekuje za info... na pewno bedzie ono dla mnie bardzo przydatne :) ra-v, jezeli chcesz napisac gre akcji 3d, a chcesz zaczac od poczatku to daj sobie spokuj. Goscie ktorzy zrobili Dooma 3 to nie sa ludzie, ktorzy zakasali rekawy w wieku 25 lat i postanowili pomoc Carmackowi. To fanatycy, ktorzy zaczynali robic programy do kompow jak nikt jeszcze nie wiedzial, ze wogole program na kompa moze powstac :) Tak wiec jezeli chcesz zaczynac od zera to tak za 10 lat moze zrobisz symulacje czlowieka, ktory przejdzie z kuchni do pokoju :) Oczywiscie pol zartem po serio o tym pisze. Chce Ci tylko uzmyslowic, ze to nie komputer robi gre ale czlowiek. 1363730[/snapback] Dzieki za uświadomienie mi tego ale niepotrzebny trud.... wiem że nie bede dobrze programował od razu... jak zaczne wszystko jarzyć to sie z kumplami zbierzemy i zaczniemy projektować jakąs gierke... :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szela Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 (edytowane) Moze Dooma 3 robili zawodowcy, ale pewnie nie slyszales o tym ze Gothica robili totalni amatorzy, a sprzet wcale nie byl niewiadomo jak skonfigurowany (ot zwykle pentium III 2,5 ghz i gForce 4 mx). do tworzenia tekstur uzyli paint shopa a program do skryptow napisali sami. Sam Gothic powstal w 4 lata. Tak wiec zwykly amator moze zrobic gre ktora zachwyci moze nie miliony ale na swiecie na pewno znajdzie sie ktos kto to doceni Edytowane 2 Kwietnia 2005 przez Szela Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feniks06 Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Z tego co ja wiem to podczas tworzenia gry dużą część oprogramowania piszą sami twórcy gry bo wtedy jest to najbardziej funcjonalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZATOICHI Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 moze ja dodam pare słów od siebie ... Jest bardzo skomplikowany proces i w dzisiejszych czasach zrobienie trójwymiarowej gry od zera (czyli np bez korzystania z gotowych kupnych enginów czy innego softu) jest prawieże niemozliwe. Jesli chcesz robić jakąś prostą grę sam to na twoim miejscu rozejrzałbym się za gotowymi programami które do tego służą ..jest ich pare poszukaj na google (oczywiscie nazwy są angielskie) , wadą takich programów jest to ze wszystkie gry zrobione przy uzyciu takiego softu są bardzo ograniczone mozliwoscią edytora i praktycznie takie same...ale dla kogos kto jest bardzo początkujący moze to byc wystarczające. Jeslibys chciał napisac ze ze znajomymi jakąś bardziej rozbudowaną produkcję to musisz miec ludzi którzy znają się na programowaniu grafiki i wogole na programowaniu(C++ , Direct X itp) bo sam się nie nauczysz w krótkiem czasie tego (na to trzeba lat) Do tego ludzi którzy bardzo dobrze znają sie na 3D (do robienia grafiki w grach najczęsciej uzywany jest 3D Studio i Lightvawe...ale to potęzne aplikacje sam sie ich nei nauczysz ot tak ...czasami uzywa się tez Softimage i MAy-i , rzadziej MAxonCinema 4D)..animacja obiektów to wyższa szkoła jazdy, potem trzeba je jeszcze poteksturować (najczęsciej w trybie UV - mapping ..czyli zdjąc szkielet postaci i rozciągnąc go jak skóręna płasko ..są do tego specjalne aplikacje jak DeepPaint 3D czy Maxon bodypaint) same textury mozesz robić w 2D w Photoshopie lub w Painterze9 . Firmy developerskie uzywają często własnych specjalnych edytorów ..nie tylko edytorów do map ale i innych dedykowanych narzędzi które sami sobie napisali . to naprawde dłuuuuugi temat. Jesli nie znasz dobrze C++ ani bibliotek typu DirecX , nie znasz 3D ani 2D to nic nie zrobisz a nauka wyzej wymienionych programów to lata świetlne . B) Pozostaje ci tylko uzycie gotowych aplikacji za pomocą których zrobisz sobie jakąś namiastkę gierki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra-v Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 jeżeli chodzi o grafike 3D oraz normalną to jestem w tym całkiem niezły więc to już coś :D co do reszty nie bardzo sie orientuje.... ale wszystkiego mozna sie nauczyc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s0n1c Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 (edytowane) Jak chcesz gotowy engine, to kup sobie ktorego z unreala tournamenta - tam masz edytor ktory wystarczy ci w 100% (oczywscie giera musi byc freeware -> ograniczenia licencji) Edit: Nie wiem czy przypadkiem mozesz sciagnac engine za free z neta - poszukaj na google Unreal warfare. (moge sie mylic, bo kiedys to czytalem i nie jestem pewien. W kazdym razie pkt.1 jest pewny) Edytowane 2 Kwietnia 2005 przez S0n1c Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemq Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Tylko ciekawe ile ten engine kosztuje ??? :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s0n1c Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Jak juz pisalem w cenie gry (gry freeware,mody) 300tys. $ + 1% od ilosci sprzedarzy kopii - jesli chcesz kase za twoja gre. 600tys. $ - jesli chcesz kase za gre (nie placisz extra $ za ilosc sprzedanych kopii) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra-v Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 (edytowane) a ja poszukam tego engine za free :D a i jeszcze jedno bo nie wiem i nie znam sie na tym.... Czy można zrobić własny engine ? jak ? czy to bardz bradzo trudne ? A tak wogóle to co w tym silniku powiino sie znaleźć ? Edytowane 2 Kwietnia 2005 przez ra-v Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s0n1c Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Dam ci rade, skozystaj z gotowego enginu. Mozna napisac ze dobry engine to 70% gry. Pisanie engina to chyba najdluzszy proces, bo robienie gry na nim to praktycznie podstawianie do "szablonu". Dodatkowo zeby takowy napisac to trzeba miec niezla wiedze i czs. Powodzenia. Ps. A w silnczku zawiera ci sie kod odpowiedzialny za wyswietlana grafe, fizyke, elastycznosc gry, itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
v1ru5 Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2005 a ja poszukam tego engine za free :D a i jeszcze jedno bo nie wiem i nie znam sie na tym.... Czy można zrobić własny engine ? jak ? czy to bardz bradzo trudne ? A tak wogóle to co w tym silniku powiino sie znaleźć ? 1363973[/snapback] kod kod i jeszcze raz kod, engine łączy ze sobą wszystko; mapy zrobione w odpowiednim edytorku, wszystkie modele, dzwieki, AI, detekcja kolizji itd. itp. Uwazam ze zrobienie czegos takiego amatorsko jest malo prawdopodobne, jak juz wspomnieli trzeba nie tylko na wylot znac c+, asembler ale tez znac rozne tricki optymalizujące kod. Nad czyms takim niejedne tęgie umysly sie męczą i nieraz nic im z tego nie wychodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra-v Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia 2005 postanowiłem najpier nauczyć sie jezyka C++ korzystam z tego kursu http://avocado.risp.pl/modules.php?op=modl...rticle&artid=22 jeżeli macie dla mnie jeszcze jakieś wskazówki to walcie śmiało.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia 2005 daj sobie spokoj, poucz sie c++ , a dobrze na tym wyjdziesz :) . Zakladam, ze jestes bardzo mlody i stad twoj slomiany zapal. Zaczalem sie uczyc na studiach C i C++ , uwierz mi, ze czasami mozna zabic wszystkich w domu jak cos Ci nie wychodzi :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra-v Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia 2005 hehe... no dobrze... ja zacznąłem sie juz uczyc... tylko mam problem z kompilatorem.... :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
v1ru5 Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia 2005 z takimi problemami to raczej nie ten dzial forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...