Skocz do zawartości
ra-v

Tworzenie Gier...

Rekomendowane odpowiedzi

Engine (albo gotowy/kupiony albo na nowo napisany), motion capture, arty, grafiki, rysunki. Glosy aktorow, fabula, muzyka.

Pozniej graficy laduja swoje rysunki w kompa. Tworza figury, nakladaja tekstury. Aktorzy nagrywaja slowa/dzwieki i uzyczaja swojego ciala do motion capture.

Hmm, to chyba wszystko co trzeba do stworzenia gry.

Oczywiscie im wiecej kasy i ludzi tym lepszych efektow mozemy sie spodziewac (oczywiscie jezeli zaangazowanie bedzie proporcjonalne do tych srodkow).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od poczytania http://warsztat.pac.pl :P

 

C/C++ / delphi <-- najpopularniejsze

vbasic tez moze byc jak kto lubi

 

do tego musisz znac api opengl lub direct3d ( chyba ze jestes masochista i wolisz samemu cos takiego robic :P )

 

do nauki opengl - http://nehe.gamedev.net

 

modele robisz w czymkolwiek. Potem eksportujesz do formatu ktory ci pasuje. Ja w czasie ferii zimowych troche zaczynalem pisanie gry, ale porzucilem bo maturke mam i za duzo to czasu pochlania. W kazdym razie do modeli uzywalem *.ase bo jest to format textowy i dosc latwo to zrozumiec :)

Edytowane przez Nargil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ra-v, jezeli chcesz napisac gre akcji 3d, a chcesz zaczac od poczatku to daj sobie spokuj.

Goscie ktorzy zrobili Dooma 3 to nie sa ludzie, ktorzy zakasali rekawy w wieku 25 lat i postanowili pomoc Carmackowi. To fanatycy, ktorzy zaczynali robic programy do kompow jak nikt jeszcze nie wiedzial, ze wogole program na kompa moze powstac :)

Tak wiec jezeli chcesz zaczynac od zera to tak za 10 lat moze zrobisz symulacje czlowieka, ktory przejdzie z kuchni do pokoju :)

 

Oczywiscie pol zartem po serio o tym pisze. Chce Ci tylko uzmyslowic, ze to nie komputer robi gre ale czlowiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od poczytania 1363717[/snapback]

Dziekuje za info... na pewno bedzie ono dla mnie bardzo przydatne :)

 

 

ra-v, jezeli chcesz napisac gre akcji 3d, a chcesz zaczac od poczatku to daj sobie spokuj.

Goscie ktorzy zrobili Dooma 3 to nie sa ludzie, ktorzy zakasali rekawy w wieku 25 lat i postanowili pomoc Carmackowi. To fanatycy, ktorzy zaczynali robic programy do kompow jak nikt jeszcze nie wiedzial, ze wogole program na kompa moze powstac :)

Tak wiec jezeli chcesz zaczynac od zera to tak za 10 lat moze zrobisz symulacje czlowieka, ktory przejdzie z kuchni do pokoju :)

 

Oczywiscie pol zartem po serio o tym pisze. Chce Ci tylko uzmyslowic, ze to nie komputer robi gre ale czlowiek.

1363730[/snapback]

Dzieki za uświadomienie mi tego ale niepotrzebny trud.... wiem że nie bede dobrze programował od razu... jak zaczne wszystko jarzyć to sie z kumplami zbierzemy i zaczniemy projektować jakąs gierke... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze Dooma 3 robili zawodowcy, ale pewnie nie slyszales o tym ze Gothica robili totalni amatorzy, a sprzet wcale nie byl niewiadomo jak skonfigurowany (ot zwykle pentium III 2,5 ghz i gForce 4 mx). do tworzenia tekstur uzyli paint shopa a program do skryptow napisali sami. Sam Gothic powstal w 4 lata. Tak wiec zwykly amator moze zrobic gre ktora zachwyci moze nie miliony ale na swiecie na pewno znajdzie sie ktos kto to doceni

Edytowane przez Szela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ja dodam pare słów od siebie ...

 

Jest bardzo skomplikowany proces i w dzisiejszych czasach zrobienie trójwymiarowej gry od zera (czyli np bez korzystania z gotowych kupnych enginów czy innego softu) jest prawieże niemozliwe.

 

Jesli chcesz robić jakąś prostą grę sam to na twoim miejscu rozejrzałbym się za gotowymi programami które do tego służą ..jest ich pare poszukaj na google (oczywiscie nazwy są angielskie) , wadą takich programów jest to ze wszystkie gry zrobione przy uzyciu takiego softu są bardzo ograniczone mozliwoscią edytora i praktycznie takie same...ale dla kogos kto jest bardzo początkujący moze to byc wystarczające.

 

Jeslibys chciał napisac ze ze znajomymi jakąś bardziej rozbudowaną produkcję to musisz miec ludzi którzy znają się na programowaniu grafiki i wogole na programowaniu(C++ , Direct X itp) bo sam się nie nauczysz w krótkiem czasie tego (na to trzeba lat)

Do tego ludzi którzy bardzo dobrze znają sie na 3D (do robienia grafiki w grach najczęsciej uzywany jest 3D Studio i Lightvawe...ale to potęzne aplikacje sam sie ich nei nauczysz ot tak ...czasami uzywa się tez Softimage i MAy-i , rzadziej MAxonCinema 4D)..animacja obiektów to wyższa szkoła jazdy, potem trzeba je jeszcze poteksturować (najczęsciej w trybie UV - mapping ..czyli zdjąc szkielet postaci i rozciągnąc go jak skóręna płasko ..są do tego specjalne aplikacje jak DeepPaint 3D czy Maxon bodypaint) same textury mozesz robić w 2D w Photoshopie lub w Painterze9 . Firmy developerskie uzywają często własnych specjalnych edytorów ..nie tylko edytorów do map ale i innych dedykowanych narzędzi które sami sobie napisali . to naprawde dłuuuuugi temat.

 

Jesli nie znasz dobrze C++ ani bibliotek typu DirecX , nie znasz 3D ani 2D to nic nie zrobisz a nauka wyzej wymienionych programów to lata świetlne . B)

 

Pozostaje ci tylko uzycie gotowych aplikacji za pomocą których zrobisz sobie jakąś namiastkę gierki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz gotowy engine, to kup sobie ktorego z unreala tournamenta - tam masz edytor ktory wystarczy ci w 100% (oczywscie giera musi byc freeware -> ograniczenia licencji)

 

Edit: Nie wiem czy przypadkiem mozesz sciagnac engine za free z neta - poszukaj na google Unreal warfare. (moge sie mylic, bo kiedys to czytalem i nie jestem pewien. W kazdym razie pkt.1 jest pewny)

Edytowane przez S0n1c

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz pisalem w cenie gry (gry freeware,mody)

300tys. $ + 1% od ilosci sprzedarzy kopii - jesli chcesz kase za twoja gre.

600tys. $ - jesli chcesz kase za gre (nie placisz extra $ za ilosc sprzedanych kopii)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja poszukam tego engine za free :D

a i jeszcze jedno

bo nie wiem i nie znam sie na tym....

Czy można zrobić własny engine ? jak ? czy to bardz bradzo trudne ?

A tak wogóle to co w tym silniku powiino sie znaleźć ?

Edytowane przez ra-v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dam ci rade, skozystaj z gotowego enginu. Mozna napisac ze dobry engine to 70% gry. Pisanie engina to chyba najdluzszy proces, bo robienie gry na nim to praktycznie podstawianie do "szablonu".

Dodatkowo zeby takowy napisac to trzeba miec niezla wiedze i czs.

Powodzenia.

Ps. A w silnczku zawiera ci sie kod odpowiedzialny za wyswietlana grafe, fizyke, elastycznosc gry, itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja poszukam tego engine za free :D

a i jeszcze jedno

bo nie wiem i nie znam sie na tym....

Czy można zrobić własny engine ? jak ? czy to bardz bradzo trudne ?

A tak wogóle to co w tym silniku powiino sie znaleźć ?

1363973[/snapback]

kod kod i jeszcze raz kod, engine łączy ze sobą wszystko; mapy zrobione w odpowiednim edytorku, wszystkie modele, dzwieki, AI, detekcja kolizji itd. itp. Uwazam ze zrobienie czegos takiego amatorsko jest malo prawdopodobne, jak juz wspomnieli trzeba nie tylko na wylot znac c+, asembler ale tez znac rozne tricki optymalizujące kod. Nad czyms takim niejedne tęgie umysly sie męczą i nieraz nic im z tego nie wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj sobie spokoj, poucz sie c++ , a dobrze na tym wyjdziesz :) . Zakladam, ze jestes bardzo mlody i stad twoj slomiany zapal. Zaczalem sie uczyc na studiach C i C++ , uwierz mi, ze czasami mozna zabic wszystkich w domu jak cos Ci nie wychodzi :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...