antrykot111 Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 Mam mały problemik z glRotate. Chce sobie obrócić prostokąt wokół własnej z nałożoną juz texturką w jednej płaszczyźnie (x) no i to działa dopóki jest w środku układu wsp. Jeżeli w nim nie jest obraca sie wokół tego środka :mur: . Jak zrobić aby obracał sie wokół własnej osi :huh: :huh: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghostek Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 Nie pisze w openglu ale idea jest ta sama co w dx. Musisz najpierw obrocic trojkat gdy jest w srodku ukl. wspl. a nastepnie przesunac go w miejsce gdzie ma byc. Kod w gl powinien wygladac chyba tak glPushMatrix();{ glTranslatef( 0.0f, 0.0f, -12.0f ); glRotatef( kat, 1.0f, 0.0f, 1.0f ); //rysujemy trojkat}glPopMatrix();//Taki sam bloczek dla nastepnej figury Ewntualnie napisac samemu lub poszukac gdzies na sieci biblioteki do macierzy. Wtedy jest jeszcze prosciej. Wystarczy przygotowac odpowiednie macierze dla rotatcji i przesuniecia, wymnorzyc je a wynik przekazac funkcji glMultMatrixf. Przyklad ogl_transforms na stronie http://www.codesampler.com/ w dziale ogl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antrykot111 Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 (edytowane) Coś mi to nie działa :unsure: Looknijcie na funkcje, może coś przeoczyłem : void CMainFrame::SetCar(GLfloat xp, GLfloat yp, int type){ GLfloat tx,ty; //xp=0.0f;yp=0.0f; m_appTextures.Use("CAR"); glPushMatrix();{ glTranslatef(0.0f,0.0f,0.0f); glRotatef(an,0.0f,0.0f,1.0f); glBegin(GL_QUADS); glTexCoord2f(1.0f, 0.0f); glVertex3f(-1.0f+xp, 0.0f+yp, 3.2f);//DL glTexCoord2f(1.0f, 1.0f); glVertex3f( 1.0f+xp, 0.0f+yp, 3.2f);//DR glTexCoord2f(0.0f, 1.0f); glVertex3f( 1.0f+xp, 1.0f+yp, 3.2f);//UR glTexCoord2f(0.0f, 0.0f); glVertex3f(-1.0f+xp, 1.0f+yp, 3.2f);//UL glEnd(); } glPopMatrix();} ---=== EDIT ===--- Pisze sobie małego engina do gierki gta(1) podobnej i nie umiem obrócić samochodu :mur: a rysowanie 360 textur dla auta pod każdym kątem to chyba lekka przesada :mad: :mad: Niech mi ktoś pomoze........PLISSSSSS :mur: :mur: Edytowane 4 Maja 2005 przez antrykot111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...