ayem Opublikowano 18 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2005 (edytowane) ROZWIAZANO: napisze moze co i jak bo moze ktos walczy lub bedzie walczzyc z podobna sytuacja. Kwaterniony w tym interpolatorze odpowiadaja za obroty wokol osi x,y,z - czwarta liczba nie mam pojecia za co odpowiada :| co do tego dlaczego obiekt byl tak smiesznie przesuniety - wczytywalem cala gotowa scene na raz z jednego pliku obj - o interpolatora tak sie nie da - sugeruje tworzc obiekty w osobnych plikach lub w jednym ale niech srodki ciezkosci kazdego obiektu beda w punkcie 0,0,0 - inaczej pojawiaja sie potem takie jaja. oryginalna wiadomosc: ---------------------------------------------------------------------------------------------- witam moja niechec do zakladania nowych tematow zostala dzs przezwyciezona przez prolem z tym interpolatorem. pisze projekt majacy obrazowac (niekoniecnie symulowac) zjazb bobsleigha po torze. wyprodukowalem sobie obiekty i zaladowalem do sceny - wsio smiga. problem polega na tym ze nie rozumiem/potrafie zalapac, po co sa kwaterniony w tymprzeksztalceniu. tworzac calosc uznalem ze to sa obroty obiektu w danym miejscu sciezki, pytanie tylko wokol czego (na jakiej zasadzie). dodatkowo (chyba nawet wiekszy problem) po wczytaniu sciezki obiek co prawda podaza po niej ale pomimoze punkty wczytane sa oki, ten poruszasie jakas translowana o wektor sciezka, probowalem translacji uklaru interpolatora: AxisAngle4f axis = new AxisAngle4f(0.0f,1.0f,0.0f,0.0f);//tutaj probuje axisOfRotPos.setTranslation(new Vector3f(50.0f,0.0f,20.0f)); axisOfRotPos.setRotation(axis); RotPosPathInterpolator rotPosPath = new RotPosPathInterpolator(alpha, root_tx_grp, axisOfRotPos, wezlySciezki, obrotyNaSciezce, pozycjeSciezki); rotPosPath.setSchedulingBounds(new BoundingSphere(new Point3d(0.0f,0.0f,0.0f),500.0)); czy ktos zmagal sie jzu z tym problemem i czy ewentualnie wie jak moge translowac ten uklad? Edytowane 22 Maja 2005 przez ayem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...