Skocz do zawartości
ayem

[rozwiazano] Java 3d Rotpospathinterpolator

Rekomendowane odpowiedzi

ROZWIAZANO:

napisze moze co i jak bo moze ktos walczy lub bedzie walczzyc z podobna sytuacja.

 

Kwaterniony w tym interpolatorze odpowiadaja za obroty wokol osi x,y,z - czwarta liczba nie mam pojecia za co odpowiada :|

 

co do tego dlaczego obiekt byl tak smiesznie przesuniety - wczytywalem cala gotowa scene na raz z jednego pliku obj - o interpolatora tak sie nie da - sugeruje tworzc obiekty w osobnych plikach lub w jednym ale niech srodki ciezkosci kazdego obiektu beda w punkcie 0,0,0 - inaczej pojawiaja sie potem takie jaja.

 

 

 

oryginalna wiadomosc:

----------------------------------------------------------------------------------------------

witam

moja niechec do zakladania nowych tematow zostala dzs przezwyciezona przez prolem z tym interpolatorem. pisze projekt majacy obrazowac (niekoniecnie symulowac) zjazb bobsleigha po torze. wyprodukowalem sobie obiekty i zaladowalem do sceny - wsio smiga.

 

problem polega na tym ze nie rozumiem/potrafie zalapac, po co sa kwaterniony w tymprzeksztalceniu. tworzac calosc uznalem ze to sa obroty obiektu w danym miejscu sciezki, pytanie tylko wokol czego (na jakiej zasadzie).

 

dodatkowo (chyba nawet wiekszy problem) po wczytaniu sciezki obiek co prawda podaza po niej ale pomimoze punkty wczytane sa oki, ten poruszasie jakas translowana o wektor sciezka, probowalem translacji uklaru interpolatora:

 

       AxisAngle4f axis = new AxisAngle4f(0.0f,1.0f,0.0f,0.0f);//tutaj probuje        axisOfRotPos.setTranslation(new Vector3f(50.0f,0.0f,20.0f));        axisOfRotPos.setRotation(axis);        RotPosPathInterpolator rotPosPath = new RotPosPathInterpolator(alpha, root_tx_grp, axisOfRotPos, wezlySciezki, obrotyNaSciezce, pozycjeSciezki);        rotPosPath.setSchedulingBounds(new BoundingSphere(new Point3d(0.0f,0.0f,0.0f),500.0));

czy ktos zmagal sie jzu z tym problemem i czy ewentualnie wie jak moge translowac ten uklad?

Edytowane przez ayem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...