Gość Amd_Powered Opublikowano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2005 Przy okazji niedawnej premiery pierwszych dwurdzeniowych procesorów przeznaczonych na rynek masowy ich producenci wyrazili opinię, że układy te nie przyniosą większych korzyści graczom, ponieważ gry 3D nie są optymalizowane pod kątem pracy z chipami kilkujądrowymi. Inne zdanie na ten temat ma najwyraźniej nVidia, która przygotowuje dla swoich kart sterowniki potrafiące wykorzystać wielordzeniowość, czy nawet wielowątkowość procesora jednordzeniowego. Przedstawiciele koncernu zapewniają, że zastosowane techniki mogą spowodować realny, sięgający 30%, wzrost wydajności w grach. Rezultat ma być osiągnięty poprzez kombinację kilku rozwiązań, wśród których jest przydzielenie części obowiązków związanych z przetwarzaniem vertex’owym osobnemu wątkowi procesora, gdy GPU nie nadąża. Innym pomysłem jest bliżej nieokreślona synchronizacja przetwarzania wielopotokowego kart graficznych i wielowątkowego procesorów. Jak to wszystko sprawdzi się w praniu? Musimy poczekać do premiery nowych sterowników w bliskiej, choć nieokreślonej precyzyjnie przyszłości. Nieco więcej danych dostarczą Wam serwisy Xbitlabs oraz The Tech Report. zrodlo - dzikie.net Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...