Skocz do zawartości
Bolo_Yeung

Zmiana Regulaminu Neostrady Od 1.08.2005

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie dostałem od kumpla informację, że TP wysyla użytkownikom neo informację o tym, że regulamin świadczenia usługi zmienia się od sierpnia.

 

Czy ktoś wie coś o tym? i jakie to mają byc zmiany? Treść nowego regulaminu widziałem ale w sprawach prawnych jestem totalnym laikiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dostalem list z telekomuny i jakos nie widze zmian w tym regulaminie...

najzabarwniejsze jest to, ze kilka dni temu zlozylem rezygnacje z neogowna :] a oni napisali na koncu, ze maja nadzieje, ze nadal bede z tego korzystal :P

aha - pisali tez cos, ze jak komus sie regulamin nie spodoba, to moze zrezygnowac i nie placic kary... jednak oni tez nie zaplaca odszkodowan za zmiany w regulaminie - nie wiem o co chodzi bo roznic nie widze :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dostalem list z telekomuny i jakos nie widze zmian w tym regulaminie...

najzabarwniejsze jest to, ze kilka dni temu zlozylem rezygnacje z neogowna :]  a oni napisali na koncu, ze maja nadzieje, ze nadal bede z tego korzystal :P

aha - pisali tez cos, ze jak komus sie regulamin nie spodoba, to moze zrezygnowac i nie placic kary... jednak oni tez nie zaplaca odszkodowan za zmiany w regulaminie - nie wiem o co chodzi bo roznic nie widze :P

1517623[/snapback]

Zmiany w regulaminie sa fajne bo mozna wlasnie wtedy odstapic od umowy, ktora trzyma za gardlo przez jeszcze dluuugi okres.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do mnie też przyszedł liścik z tepsy, przeczytałem nowy regulamin i nie widzę żadnych zmian, poza chyba możliwością rezygnacji jeśli się nie spodoba. Jakoś nie wierzę, żeby wysyłali nowe regulaminy które są takie same jak poprzednie.

Szukajcie ludziska haczyków bo Tepsa znowu coś kombinuje :angry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mowisz i masz :P

 

Regulamin świadczenia usługi neostrada tp

Dział I. Definicje

51.

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

1) Abonent — podmiot, na rzecz którego świadczona jest Usługa na podstawie Umowy, będący stroną umowy o świadczenie usługi telefonicznej w oparciu o dostęp analogowy.

2) Autoryzacja — weryfikacja uprawnień Abonenta do korzystania z dostępu do sieci Internet na podstawie podanego Loginu i Hasła.

3) Cennik — „Cennik usługi neostrada tp „

4) Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) — Komórka organizacyjna umożliwiająca poprzez kontakt telefoniczny uzyskanie wsparcia technicznego i realizację zleceń wskazanych w Regulaminie oraz innych zleceń, dopuszczonych przez TP Numer telefoniczny COT znajduje się na stronie www.neostrada.pl.

5) Hasło — poufny ciąg znaków alfanumerycznych, znany wyłącznie Abonentowi, konieczny do dokonania Autoryzacji, uzyskiwany przez Abonenta podczas procesu Rejestracji.

6) ID — identyfikator Abonenta, składający się z ciągu znaków alfanumerycznych, pobierany przez Abonenta wraz z kodem PlN w procesie Rejestracji.

7) Komórka organizacyjna — Komórka organizacyjna TP lub podmiotu z Grupy Kapitałowej TP bezpośrednio obsługująca Abonentów.

8) Konsument — osoba fizyczna wnioskująca o świadczenie Usługi lub korzystająca z Usługi dla celów niezwiązanych bezpośrednio zjej działalnością gospodarczą lub wykonywaniem zawodu.

9) Limit transferu — określona w Cenniku ilość danych, jaka może zostać przesłana w kierunku do komputera Abonenta z prędkością właściwą dla Opcji usługi neostrada tp, z której korzysta Abonent.

i0)Lista referenqjna - lista modemów zaakceptowanych przez TP do świadczenia Usługi.

li) Login —jawny ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania Autoryzacji, uzyskiwany przez Abonenta podczas procesu Rejestracji.

12) Lokal — miejsce wskazane przez Abonenta, w którym świadczona jest Usługa.

13) Okres rozliczeniowy — okres jednego miesiąca, będący podstawą rozliczenia należności Abonenta wobec T rozpoczynający się i kończący we wskazanych na fakturze dniach miesiąca.

14) Opcja — wariant usługi neostrada tp, charakteryzujący się parametrami technicznymi, funkcjonalnymi oraz zakresem udogodnień towarzyszących, określonym w Cenniku.

15) Panel administracyjny — część serwisu internetowego www.neostrada.pl, w której Abonent, po podaniu ID i PlN, ma możliwość dokonywania niektórych zdalnych operacji związanych z Usługą.

16) PlN — poufny ciąg znaków alfanumerycznych znany wyłącznie Abonentowi, umożliwiający wraz z ID dokonywanie zdalnych operacji, związanych z Usługą.

17) Regulamin — „Regutamin świadczenia usługi neostrada tp”

18) Rejestracja —jednorazowa czynność, polegająca na uzyskaniu parametrów technicznych, niezbędnych do korzystania z Usługi (w tym Login i Hasło), dokonana z wykorzystaniem modemu ADSL, na linii telefonicznej Abonenta, na której będzie świadczona Usługa.

19) TP — Telekomunikacja Polska S.A. z siedzibą przy ul. Twardej 18,00-105 Warszawa.

20) Transfer abonamentowy — wielkość transferu, o jaką może zostać zwiększony Limit transferu występujący w ramach Opcji usługi neostrada tp, objęta dodatkową opłatą miesięczna zgodną z Cennikiem.

21) Umowa — „Umowa o świadczenie usługi neostrada tp”

22) Usługa — usługa neostrada tp, tj. usługa dostępu do sieci Internet, wraz z udogodnieniami towarzyszącymi, określonymi w Cenniku, świadczona w oparciu o dostęp analogowy na zasadach określonych w Regulaminie.

23) Usługa dodana — usługa opcjonalna, dostępna w związku ze świadczeniem Usługi, zgodnie z obowiązującym Cennikiem.

24) Zestaw instalacyjny — komplet urządzeń służących do korzystania z Usługi,

 

Dział II. Zakres i warunki świadczenia Usługi

52.

TP zobowiązuje się do świadczenia Usługi w zakresie i na warunkach określonych

w Regulaminie, Umowie i Cenniku, a Abonent zobowiązuje się do ich przestrzegania.

53.

1. TP zapewnia poprawne świadczenie Usługi pod warunkiem korzystania przez Abonenta z Zestawu instalacyjnego.

2. W ramach Usługi, w wyniku procesu Rejestracji, Abonent otrzymuje od TP konto poczty elektronicznej (indywidualny adres poczty elektronicznej).

3. Abonent zobowiązuje się do korzystania z adresu poczty elektronicznej zgodnie z Umową i Regulaminem.

4. Adres poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 2., będzie wykorzystywany przez TP za zgodą Abonenta wyłącznie do celów związanych ze świadczeniem przez TP Usługi, w szczególności zaś zgodnie z 5 34., ust. 4.

5. W ramach przyznanego Abonentowi adresu poczty elektronicznej istnieje możliwość ustanowienia bezpłatnego przekierowania przychodzących

wiadomości na dowolny adres poczty elektronicznej, podany przez Abonenta.

6. Przekierowania, o którym mowa w ust. 5., Abonent dokonuje samodzielnie, poprzez skonfigurowanie przyznanego w procesie Rejestracji konta poczty elektronicznej.

54.

1. W ramach możliwości technicznych Usługa jest dostępna w Lokalu, w którym TP świadczy usługę telefoniczną w oparciu o dostęp analogowy.

2. Usługa nie jest świadczona na linii telefonicznej, na której są aktywne usługi:

neostrada plus, sdi tp, dostęp do Internetu DSL tp oraz inne usługi i plany telefoniczne tp, których regulaminy lub cenniki wykluczają możliwość świadczenia Usługi.

3. Abonenci usług neostrada plus, sdi tp oraz pakiety internetowe tp mają możliwość zamiany dotychczasowych usług dostępu do Internetu na Usługę na tej samej linii, bez ponoszenia niekorzystnych konsekwencji związanych z wypowiedzeniem umów o świadczenie tych usług, zawartych na czas określony.

4. Warunkiem rozpoczęcia korzystania z Usługi przez Abonenta jest zawarcie Umowy i przeprowadzenie procesu Rejestracji w terminie 30 dni od daty zawarcia Umowy.

5. Świadczenie Usługi rozpoczyna się od dnia przeprowadzenia procesu Rejestracji.

6. Jeżeli Abonent nie dokona Rejestracji w terminie, o którym mowa w ust. 4., Umowa wygasa. Skorzystanie z Usługi wymaga ponownego złożenia zamówienia, zgodnie z zasadami określonymi w Dziale III. Regulaminu.

7. Zawarcie Umowy jest równoznaczne z wypowiedzeniem umów oświadczenie usług, o których mowa w ust. 3. Umowy o świadczenie usług neostrada plus i sdi tp wygasają w dniu rozpoczęcia świadczenia Usługi, po dokonaniu Rejestracji zgodnie z ust. 4. Umowy o świadczenie usługi pakiety internetowe tp wygasają z końcem okresu rozliczeniowego,w którym nastąpiła Rejestracja.

8. Abonenci mają możliwość zamiany Usługi na usługę dostęp do Internetu DSL tp na tej samej Linii, bez ponoszenia niekorzystnych konsekwencji związanych z wypowiedzeniem Umowy.

9. W przypadku zmiany Opcji Usługi Abonent nie jest zobowiązany do przeprowadzenia ponownego procesu Rejestracji.

55.

1. Każdorazowo po zakończeniu połączenia z siecią Internet następuje rozliczenie

Limitu transferu, występującego w ramach danej Opcji Usługi oraz Transferu

abonamentowego. -

2. W przypadku korzystania z Usługi w Opcji, w której występuje limitowanie

transferu rozliczenie,o którym mowa w ust.1,dotyczy ruchu kierowanego na

adres IP przyznany Abonentowi w wyniku pozytywnego zakończenia procesu

Autoryzacji.

3. W przypadku korzystania z Usługi w Opcji, w której występuje limitowanie

transferu, ilość wykorzystanego transferu w danym Okresie rozliczeniowym

stanowi suma ilości danych, przesłanych (w kierunku do komputera Abonenta)

w trakcie połączeń, które zostały zakończone w danym Okresie rozliczeniowym.

4. Niewykorzystana w danym Okresie rozliczeniowym wielkość Limitu transferu,

związanego z Opcją Usługi oraz Transfer abonamentowy nie przechodzą na

następny Okres rozliczeniowy.

5 6.

W ramach korzystania z Usługi Abonent zobowiązany jest:

1) niezwłocznie powiadomić TP o wszelkich nieprawidłowościach, usterkach tub przerwach w świadczeniu Usługi oraz o niewłaściwej jakości Usługi, utracie PlN lub uzyskaniu PlN przez nieuprawnioną osobę trzecią,

2) do ochrony oraz nieudostępniania swojego Hasła lub PlN osobom trzecim,

3) nie dokonywać prób wejścia do zasobów informatycznych będących w posiadaniu osób trzecich bez ich zgody,

4) nie umożliwiać korzystania z Usługi osobom trzecim poza Lokalem,

5) nie prowadzić jakichkolwiek działań, które mogą powodować zakłócenia w działaniu sieci Internet,

6) nie podejmować jakichkolwiek działań, które mogą uszkodzić infrastrukturę sieciową TP lub zakłócić poprawne funkcjonowanie systemów TP służących udostępnieniu i monitorowaniu Usługi oraz urządzeń i łączy TR przeznaczonych do przekazywania informacji na odległość,

7) przestrzegać przepisów prawa i treści Regulaminu i Umowy, a w szczególności nie dostarczać treści o charakterze bezprawnym przy wykorzystaniu Usługi.

5 7.

Usługi do czasu zaprzestania naruszeń, polegających na nieprzestrzeganiu postanowień 5 6. Powyższe nie narusza prawa TP do rozwiązania Umowy na podstawie 5 13., ust. 4.

2. TP zastrzega sobie prawo do rozłączania połączenia internetowego (rozłączenie serwisowe — time out), wymagającego ponownej Autoryzacji.

3. Wszystkie usterki związane z funkcjonowaniem Usługi Abonent może zgłaszać przez całą dobę do COT

Dział III. Umowa o świadczenie Usługi

58.

1. Abonent, będący stroną umowy o świadczenie usługi określonej w 54., ust. 1., może składać zamówienie na świadczenie Usługi w Komórce organizacyjnej, COT, na stronie WWW tub w punktach sprzedaży wskazanych przez TP

2. Umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta w formie pisemnej.

3. Zamówienie jest traktowane jako oferta Abonenta, zgodnie z art. 66. i nast. Kodeksu cywilnego.

4. Zamówienie, złożone w postaci elektronicznej, wiąże Abonenta po potwierdzeniu jego otrzymania przez TP

5. Umowa wchodzi w życie w dniu dokonania Rejestracji.

6. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy poprzez pisemne oświadczenie złożone w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia.

7. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 6., powinno być złożone w Komórce organizacyjnej.

8. W przypadku rezygnacji Abonenta ze świadczenia Usługi w trybie określonym w ust. 6., Umowa uważana jest za niezawart a Abonent jest zwolniony z wszelkich opłat za Usługę.

* 9.

1. W imieniu TP Umowę zawiera osoba upoważniona, na podstawie pisemnego pełnomocnictwa.

2. Abonent może zawrzeć Umowę oraz składać inne oświadczenia woli z nią związane osobiście bądź przez należycie umocowanego przedstawiciela.

3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Abonenta w zakresie zawarcia lub wykonywania Umowy winno być udzielone w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

*10.

1. Umowa o świadczenie Usługi zawierana jest na czas nieokreślony lub na czas określony.

2. świadczenie Usługi na czas określony uważane będzie za przedłużone na czas nieokreślony, o ile Abonent nie wyrazi innego oświadczenia woli w terminie co najmniej 30 dni przed upływem terminu, określonego w Umowie.

*11.

TP zastrzega sobie prawo odmowy zawarcia Umowy:

1) w przypadku, gdy nie ma możliwości świadczenia Usługi ze względu na istniejące warunki techniczne,

2) w przypadku, gdy klient zalega lub zalegał z opłatami na rzecz TP

3) w wyniku innej, niż określona w ust. 2., negatywnej oceny wiarygodności płatniczej, dokonanej na podstawie danych, będących w posiadaniu TP lub informacji udostępnionych przez biuro informacji gospodarczej,

4) w przypadku, określonym w 4., ust. 2.

*12.

TP może uzależnić zawarcie Umowy od:

1) udostępnienia przez klienta danych przewidzianych wart. 161., ust. 2. ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171., poz. 1800.),

2) dostarczenia przez klienta dokumentów potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec TI

3) pozytywnej oceny wiarygodności płatniczej klienta, wynikającej z danych będących w posiadaniu TP lub udostępnionych przez biuro informacji gospodarczej.

*13.

1. W przypadku, gdy Umowa została zawarta na czas nieokreślony przez Abonenta:

1) niebędącego Konsumentem — może być rozwiązana przez każdą ze Stron w każdym czasie, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec Okresu rozliczeniowego,

2) będącego Konsumentem — może być rozwiązana przez Abonenta, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec Okresu rozliczeniowego.

2. Abonent może rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi na czas określony lub nieokreślony ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli z przyczyn leżących po stronie TP nie mógł korzystać z Usługi w sposób ciągły przez okres 30 dni.

3. TP może rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi ze skutkiem natychmiastowym

w przypadku stwierdzenia niewłaściwego wykonywania przez Abonenta

postanowień Regulaminu, Umowy lub Cennika, a w szczególności:

1) opóźnienia w regulowaniu opłat na rzecz TP przez okres dłuższy niż 30 dni od dnia płatności określonego na fakturze VAT,

2) postanowień * 6., ust. 2)-7).

4. TP może rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Abonent narusza przepisy prawa w związku z korzystaniem z Usługi, albo korzysta z Hasła lub PlN, których nie uzyskał w procesie Rejestracji.

5. TP może rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi z zachowaniem miesięcznego

okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec Okresu rozliczeniowego

w przypadku:

1) zaprzestania świadczenia Usługi,

2) braku możliwości jej świadczenia ze względu na zaistniałe warunki techniczne.

6. Oświadczenie Abonenta w przedmiocie rozwiązania Umowy powinno zostać złożone w formie pisemnej w Komórce organizacyjnej.

*14.

1. Zmiana Opcji Usługi następuje na podstawie pisemnego aneksu do Umowy, który Abonent podpisuje w punkcie sprzedaży TP lub u opiekuna klienta biznesowego TP

2. TP może wprowadzić inną formę zmiany Opcji.

3. Zamówienie na zmianę Opcji Usługi, Abonent składa w punkcie sprzedaży TP w COT lub u opiekuna klienta biznesowego. TP dopuszcza możliwość składania zamówień w postaci elektronicznej.

4. Zamówienie dotyczące zmiany Opcji Usługi w kolejnym Okresie rozliczeniowym powinno zostać złożone nie później, niż 10 dni przed rozpoczęciem Okresu rozliczeniowego poprzedzającego okres, w którym zmiana ma nastąpić.

s. Zamówienia na zmianę Opcji, złożone na mniej niż 10 dni przed rozpoczęciem Okresu rozliczeniowego, od którego zmiana ma nastąpić, będą traktowane jak złożone w kolejnym Okresie rozliczeniowym.

6. Zamówienie, o którym mowa w ust. 3. i 4., może zostać złożone tylko jeden raz w ciągu Okresu rozliczeniowego.

7. W przypadku zmiany Opcji na niższą, naliczanie opłat za Usługę w nowej Opcji następuje od kolejnego Okresu rozliczeniowego występującego po Okresie rozliczeniowym, w którym zostało złożone zamówienie, z zastrzeżeniem ust. 5.

8. W przypadku zmiany Opcji na wyższą, naliczanie opłat za Usługę w nowej Opcji następuje od kolejnego Okresu rozliczeniowego występującego po Okresie rozliczeniowym, w którym została przeprowadzona techniczna rekonfiguracja świadczenia Usługi.

9. Techniczna rekonfiguracja świadczenia Usługi następuje w terminie do ostatniego dnia (włącznie) Okresu rozliczeniowego następującego po Okresie rozliczeniowym, w którym zostało złożone zamówienie, z zastrzeżeniem ust. 5.

10. TP zastrzega sobie prawo odmowy dokonania technicznej rekonfiguracji świadczenia Usługi w przypadku stwierdzenia braku możliwości technicznych. W przypadku zaistnienia takich okoliczności TP świadczy Usługę na dotychczasowych zasadach, przy czym nie stosuje się zapisu * 8., ust. 6. niniejszego Regulaminu oraz tracą moc zapisy aneksu, o którym mowa w ust. 1.

* 15.

1. Zwiększenie Limitu transferu, związanego z Opcją Usługi, o Transfer abonamentowy wymaga złożenia zamówienia w Panelu administracyjnym lub w Komórce organizacyjnej. Złożenie zamówienia w Panelu administracyjnym wymaga wpisania przez Abonenta Jego ID i PlN.

2. Zamówienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zostać złożone nie później, niż

10 dni przed rozpoczęciem Okresu rozliczeniowego, od którego Transfer

abonamentowy ma być naliczany.

3. Zamówienia Transferu abonamentowego, złożone na mniej niż 10 dni przed rozpoczęciem Okresu rozliczeniowego, od którego Transfer abonamentowy ma być naliczany, będą traktowane jak złożone w kolejnym Okresie rozliczeniowym.

4. Abonent może złożyć zamówienie na Transfer abonamentowy tylko jeden raz w ciągu Okresu rozliczeniowego.

5. Limit transferu dla Usługi, świadczonej na rzecz Abonenta, zostanie zwiększony w pierwszym dniu Okresu rozliczeniowego, następującego po Okresie rozliczeniowym, w którym zostało złożone zamówienie Transferu abonamentowego, z zastrzeżeniem ust. 3.

6. W danym Okresie rozliczeniowym Abonent może korzystać z jednego z wariantów Transferu abonamentowego, znajdujących się w Cenniku.

7. Transfer abonamentowy będzie naliczany, zgodnie z wybranym przez Abonenta wariantem, również w przypadku dokonania przez Abonenta zmiany użytkowanej Opcji Usługi.

8. Abonent może złożyć oświadczenie o rezygnacji z Transferu abonamentowego z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec Okresu rozliczeniowego. Oświadczenie takie powinno zostać złożone w Panelu administracyjnym lub na piśmie w Komórce organizacyjnej.

9. Abonentowi będącemu osobą fizyczną który zawarł Umowę w celu bezpośrednio niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub wykonywaniem zawodu, przysługuje prawo rezygnacji z Transferu abonamentowego w terminie 10 dni od dnia złożenia zamówienia na Transfer abonamentowy. Rezygnacja powinna być złożona w Panelu administracyjnym lub na piśmie w Komórce organizacyjnej.

*16.

Umowa wygasa z chwilą rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o świadczenie usługi telefonicznej, wymienionej w * 4., ust. 1.

Dział IV. Odpowiedzialność

*17.

1. TP odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi wyłącznie w zakresie określonym w Umowie, Regulaminie oraz w obowiązujących przepisach prawa.

2. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu Usługi Abonentowi przysługuje uprawnienie do żądania kary umownej w wysokości 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za Usługę.

3. Kara umowna nie przysługuje,jeżeli w Okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był krótszy niż 36 godzin.

4. Niezależnie od kary umownej, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu Usługi trwająca co najmniej 24 godziny, Abonentowi przysługuje uprawnienie do żądania zwrotu 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za Usługę.

s. W przypadku powstania szkody przewyższającej wysokość zastrzeżonej w ust. 2. kary umownej Abonentowi przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.

6. Abonentowi przysługuje również uprawnienie do żądania kary umownej i zwrotu opłaty abonamentowej za daną płatną okresowo Usługę dodaną na zasadach określonych W ust. 2.-4.

7. Zgłoszenie dotyczące przerw w świadczeniu Usługi powinno zostać wniesione w dniu, w którym Abonent stwierdził wystąpienie takiej przerwy.

* 18.

1. TP nie gwarantuje przepustowości transmisji do zasobów dostępnych w sieci Internet.

2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów w związku ze świadczoną Usługą TP podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej Usługi.

* 19.

1. TP nie ponosi odpowiedzialności prawnej za:

1) treści przekazywane podczas korzystania z Usługi,

2) zabezpieczenie danych i oprogramowania komputerów Abonenta przed ingerencją osób trzecich,

3) rejestrację domen dokonywaną przez Abonenta w trakcie korzystania z Usługi,

4) szkody poniesione przez Abonenta w związku z korzystaniem lub niemożnością korzystania z Usługi (z zastrzeżeniem * 17., ust. 2.-4.),

5) za wadliwe działanie Usługi w przypadku zainstalowania i użytkowania modemu, który nie występuje na Liście referencyjnej,

6) następstwa udostępnienia przez Abonenta Jego Hasła lub PlN osobom trzecim.

2. TP nie zapewnia wsparcia technicznego w zakresie modemów Abonentom, którzy korzystają z modemu spoza Listy referencyjnej.

20.

Abonent ponosi odpowLedzLalność za szkody, wyrządzone przez użytkowników sieci Internet, posługujących się Jego Hasłem lub PlN.

Dział V. Opłaty

*21.

1. Abonent zobowiązany jest do uiszczania opłat za korzystanie z Usługi oraz Usług dodanych zgodnie z Cennikiem.

2. W ramach opłaty abonamentowej Abonent otrzymuje:

1) dostęp do sieci Internet o określonej w Cenniku prędkości transmisji danych od i do swojego komputera (z ograniczeniem ilości informacji przesyłanych w kierunku do komputera Abonenta, określonym w Cenniku),

2) udogodnienia towarzyszące, określone w Cenniku.

3. Jeżeli okres świadczenia Usługi nie obejmuje pełnego Okresu rozliczeniowego, wówczas za każdy dzień świadczenia Usługi w takim Okresie rozliczeniowym Abonent zapłaci opłatę w wysokości 1/30 opłaty abonamentowej.

*22.

1. Rozpoczęcie naliczania opłat następuje od dnia dokonania przez Abonenta Rejestracji.

2. W przypadku nieotrzymania faktury VAT za Okres rozliczeniowy, Abonent powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt w Komórce organizacyjnej.

3. Termin płatności za Usługę wynosi 14 dni od dnia wystawienia faktury VAT.

4. Za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu środków na rachunek TP

5. Za opóźnienie w uiszczaniu opłat TP nalicza odsetki ustawowe.

*23.

W przypadku naruszenia obowiązków, o których mowa w * 6., ust. 4., Abonent będzie zobowiązany do uiszczeni ołatyzgodniez Cennik em (udostępnienieiJsługLpaza

Lokal).

Dział VI. Reklamacje

* 24.

Abonent może składać reklamacje z tytułu niedotrzymania z winy TP terminu rozpoczęcia świadczenia Usługi, niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi oraz nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia Usługi.

*25.

1. Reklamacja może zostać złożona w każdej Komórce organizacyjnej TP

2. Abonent może złożyć reklamację pisemnie, telefonicznie lub ustnie do protokołu sporządzonego w Komórce organizacyjnej TF a także przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną, o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości.

3. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie lub ustnie do protokołu w Komórce organizacyjnej TP pracownik TP lub osoba upoważniona przez TP przyjmująca reklamację, potwierdza jej przyjęcie w formie pisemnej.

4. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie tub przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, TP w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji potwierdza jej przyjęcie w formie pisemnej, chyba że udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.

W potwierdzeniu TP określa nazwę, adres numer telefonu Komórki organizacyjnej TP rozpatrującej reklamację.

5. Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia Okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu Usługi lub od dnia, w którym Usługa została nienależycie wykonana, albo miała być wykonana lub od dnia doręczenia faktury VAT zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia Usługi.

6.__Reklamację złożoną po upływie terminu, o którym mowa w ust. 5., pozostawia się bez rozpoznania, o czym TP niezwłocznie powiadamia Abonenta.

*26.

1. Reklamacja powinna zawierać:

1) imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Abonenta,

2) określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu,

3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,

4) numer linii telefonicznej, na której świadczona jest Usługa,

5) numer ewidencyjny nadany reklamującemu przez TP umieszczony na fakturze VAT lub adres zakończenia łącza,

6) datę zawarcia Umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia Usługi — w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania terminu rozpoczęcia świadczenia Usługi,

7) wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności — w przypadku żądania ich wypłaty,

8) numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności, albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności

— w przypadku, o którym mowa w pkt. 7.,

9) podpis Abonenta — w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.

2. Za dzień wniesienia reklamacji w formie pisemnej przyjmuje się datę wpływu reklamacji do Komórki organizacyjnej TP

*27.

1. W przypadku, gdy złożona reklamacja nie zawiera wszystkich niezbędnych elementów określonych w Regulaminie, za wyjątkiem * 26., ust. 1., pkt 7. Regulaminu,TP niezwłocznie informuje Abonenta o konieczności jej uzupełnienia, a także — o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji — niezwłocznie wzywa reklamującego Abonenta do uzupełnienia reklamacji, określając na to termin nie krótszy niż 7 dni.

Po bezskutecznym upływie ww. terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.

2. W wezwaniu TP wskazuje konieczny zakres uzupełnienia reklamacji oraz pouczenie, że nieuzupełnienie reklamacji w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.

*28.

1. Komórka organizacyjna TP rozpatrująca reklamację jest obowiązana zbadać wyczerpująco okoliczności faktyczne i prawne sprawy.

2. Przy rozpatrywaniu reklamacji, stosownie do jej przedmiotu, Komórka

organizacyjna TP zobowiązana jest uwzględnić:

1) prowadzoną przez siebie ewidencję i posiadaną dokumentację,

2) dokumenty i inne dowody przedstawione przez Abonenta,

3) wyniki postępowania wyjaśniającego przeprowadzonego przez właścLwe służby TI

4) badania techniczne i obserwacje urządzeń telekomunikacyjnych w sposób przewidziany dla Usługi.

* 29.

1. Komórka organizacyjna TP rozpatrująca reklamację udziela w formie pisemnej odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

2. Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:

1) nazwę Komórki organizacyjnej TP rozpatrującej reklamację,

2) powołanie podstawy prawnej,

3) rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,

4) w przypadku przyznania odszkodowania lub zwrotu innej należności

— określenie wysokości kwoty i terminu jej wypłaty,

5) pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a dodatkowo

— w przypadku, gdy reklamującym jest Konsument — także o prawie dochodzeniarnszczeń przed Prezesem Uczędu Regulacji Telekomunikacji Poczty w ramach postępowania mediacyjnego lub przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym przy Prezesie Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty,

6) podpis upoważnionego pracownika TRz podaniem zajmowanego przez mego stanowiska.

3. W przypadku, gdy złożona reklamacja nie została uznana w całości lub części,

odpowiedź na reklamację powinna:

1) dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne,

2) zostać doręczona reklamującemu Abonentowi przesyłką poleconą.

* 30.

1. W przypadku uwzględnienia reklamacji dotyczącej wysokości opłat, TP wystawia fakturę korygującą. Kwoty przysługujące Abonentowi w związku

z uwzględnieniem reklamacji w pierwszej kolejności zostaną zaliczone na poczet zadłużenia Abonenta wobec TP a w przypadku braku zadłużenia, zgodnie z wnioskiem Abonenta, zwracane są przekazem pocztowym lub przelewem na wskazany przez niego rachunek bankowy, albo zaliczane na poczet przyszłych należności.

2. W przypadku zgłoszenia reklamacji co do wysokości faktury VAT, za czas trwania postępowania reklamacyjnego nie są pobierane odsetki od kwot objętych reklamacją.

Dział VII. Postanowienia przejściowe i końcowe

*31.

W sprawach nieuregutowanych w Umowie, Regulaminie i Cenniku stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy Prawo telekomunikacyjne.

* 32.

1. Strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego dla miejsca wyiśonania Umowy spory mogące wyniknąć z tej Umowy, z źśtrzeżenLem ust7

2. W sprawach, których stroną jest Konsument, spory mogące wyniknąć z Umowy mogą zostać zakończone polubownie w drodze postępowania mediacyjnego prowadzonego przez Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty lub poddane pod rozstrzygnięcie stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Prezesie Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty.

*33.

Abonent jest zobowiązany do poinformowania TP o każdorazowej zmianie swoich danych zawartych w Umowie, wszczęciu wobec niego postępowań upadłościowych oraz innych postępowań sądowych mogących mieć wpływ na wykonywanie Umowy, w terminie do 30 dni od dnia zaistnienia tych zmian lub wszczęcia postępowań. W przypadku niepoinformowania o zmianie adresu lub innych danych wszelka korespondencja, wysłana przez TP będzie uważana za skutecznie doręczoną.

* 34.

1. TP powiadamia Abonenta o każdej zmianie Regulaminu z wyprzedzeniem co najmniej jednego Okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu, Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy, a w razie skorzystania z tego prawa TP nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.

2. TP powiadamia Abonenta o podwyższeniu cen usług telekomunikacyjnych z wyprzedzeniem co najmniej jednego Okresu rozliczeniowego.W przypadku braku akceptacji podwyższenia cen Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy, a w razie skorzystania z tego prawa TP nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze z zastrzeżeniem zwrotu ulgi przyznanej Abonentowi.

3. Wypowiedzenie Umowy, o którym mowa w ust. 1. i 2., może nastąpić jedynie przed wejściem w życie odpowiednio Regulaminu lub Cennika ijest skuteczne od dnia wejścia w życie odpowiednio Regulaminu lub Cennika.

hehe - to chyba moj najdlozszy post na tym forum :lol: :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde ludzie to o co chodzi z tym [ciach!]em (regulaminem) bo nie wiem czy mam zrezygnowac z neo czy poczekać do końca wygaśnięcia umowy tj. 30 październik 2005r. :blink:  :mur:  :unsure:

1520456[/snapback]

za każdym razem jak zmienia się regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych (a więc np teraz) użytkownicy mają prawo, bez żadnych konsekwencji odstąpić od umowy (np w przypadku gdyby mieli podpisane długie: 1,2-letnie lojalki), a jako powód podać: brak zgody na nowe zapisy regulaminu (nawet gdyby te zmieniły się na kożyść abonenta).

 

A więc jeśli planujesz odstąpić od umowy, to możesz zrobić to teraz i nie czekać do nie wiadomo kiedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda tylko, ze nie wiadomo co sie zmienilo :P

1520592[/snapback]

to nie jest ważne... ważne że wszedł nowy regulamin i można go zgodnie z prawem wypowiedzieć, co skutkuje rozwiązaniem umowy bez żadnych konsekwencji dla abonenta :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kto wie jak to zalatwic, mi na blekitnej linii kobieta powiedziala ze mam napisac pisemne wypowiedzenie, podac z ktorymi zmianami sie nie zgadzam i wyslac na adres rejonu obslugi, spod ktorego przychodza do mnie faORT: ORT: ORT: ktury, to ze mam podac co mi nie pasuje to oczywiscie sciema tpsy, bo w ustawie nie ma slowa o tym ze trzeba motywowac co nie odpowiada mi w nowym regulaminie, wazny jest fakt ze ulega zmianie, ale jak jest z reszta czy robic tak jak mi powiedzieli na blekitnej, chce zrobic skuteczna akcje, zeby mi sie nie wykrecili i nie przetrzymali mnie do 1.08.2005 bo wtedy bedzie po grzybach ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vegan - znajomy jak zrezygnowal z neo, to mial ją jeszcze przez miecha i byla bez ograniczen... oczywiscia sciagal 24 h przez 30 dni...

pozniej przyszedl rachunek i po paru dniach sami napisali sprostowanie (a moze to bylo w nast miechu...) ze to byl blad i w kolejnym rach to odliczyli sami - bez zadnych pytan dlaczego on korzystal nadal i wogole

w kazdym razie za ten miesiac sciagania po zerwaniu umowy nic nie zaplacil

 

 

radziok - ja bym to na twoim miejscu rozegral tak -

idz do jakiegos punktu tepsy kolo ciebie (niby najlepiej isc tam gdzie sie zamawialo neo... ale mozna bylo to robic takze przez neta wiec chyab jednak obojetne) i daj im napisane przez ciebie (osoby na ktora jest numer zarejestrowany) pisemko, ze korzystajac z przyslogojacego ci prawa zerwania umowy z powodu zmiany regulaminu rezygnujesz z neo w opcji ... kilo. podpisik, pieczatka i po miesiacu cie pewnie odlacza...

tak czy inaczej do 1.08.2005 bedziesz mial neta - bo oni maja w regulaminie wzmianke, ze odlaczenie jest po miesiacu od rezygnacji

 

 

 

a teraz numer roku - jak ja rezygnowalem z mojej neo , to najpierw nabijalem sie, ze nie maja formulaza do rezygnacji a koles w telepunkcie nie wiedzial jak to ma wygladac i zastanawialo sie w koncu nad tym 3 pracownikow tp-syfu, a do wszystkiego innego jest gotowy wzor (podpisywanie umowy, reklamacje, gwarancja, zmiana opcji abo. itp itd). pozniej jak juz sam uznalem, ze nie chce mi sie czekac i ze sam cos wymysle, napisalem ze chce zrezygnowac z neozdrady ... :P po czym dalem to gosciowi do podpisania a on to przefaxowal do centrali :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nio ja tam nie widze istotnych zmian, mam tylko pytanie do userow neo tam jest wzmianka o korzystaniu zu konta pocztowego tpsa

 

"3. Abonent zobowiązuje się do korzystania z adresu poczty elektronicznej zgodnie z Umową i Regulaminem.

4. Adres poczty elektronicznej, o którym mowa w ust. 2., będzie wykorzystywany przez TP za zgodą Abonenta wyłącznie do celów związanych ze świadczeniem przez TP Usługi, w szczególności zaś zgodnie z 5 34., ust. 4.

5. W ramach przyznanego Abonentowi adresu poczty elektronicznej istnieje możliwość ustanowienia bezpłatnego przekierowania przychodzących

wiadomości na dowolny adres poczty elektronicznej, podany przez Abonenta. "

 

Ja nawet raz nie wszedlem na to konto no bo i po co, o co w tym chodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Novus

3-5 KICZ moglo by nie byc tych punkow :D

Caly regulamin moglby zawierac 2 strony a nie 4 str arialem 6 :)

 

 

chase1

1--> rezygnacja po miesiacu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego

2--> po krotce pismo rez z 2 maja rezygnacja na koniec czerwca :)(jezeli chodzi o umowe na czas nieokreslony)

 

3--> zerwanie umowy(nasze pisemne) jak w tym wypadku po pismie z TP powinno nastapic nastepnego dnia tak samo oplaty :) ->ale pytanie kiedy wylaczom :) LOL

 

Podsumowanie: Zrywacie umowe lojalnosciowa pismem z dnia 1 lipca oplat nie powinno byc za okres od 2 lipca!--> i to jest piekne, a neo pewnie bedzie dzialac pare dni:) NIE MA OKRESU WYPOWIEDZENIA W PRZYPADKU ZRYWANIA UMOWY

 

Pozdro!

 

EDIT:

3 punkt nie jestem pewien bo na 9393 dowiedzialem sie ze mozemy tylko wypowiedzec umowe po otrzymaniu pisma z tp ZA 30-TO DNIOWYM WYPOWIEDZENIEM, ale bede sie dalej dowiadywal bo skoro mozemy wypowiedzec umowe to chyba mozemy rowniez ja zerwac skoro sie nie zgadzamy na regulamin, ALE ...popytam sie jeszcze i napisze co wyszlo, bo zaplacic kare to nie polityka :)

Edytowane przez keller107

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...