Andro Opublikowano 22 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2005 Witam, chciałbym kupić Acera TM 4102. Nie wiem jednak jak jest z gwarancją. Na mobilworld.pl dla osób fizycznych jest 24 mies. gwary i chyba tylko w tym sklepie. Może coś przeoczyłem, ale prawie nigdzie nie daja gwary na 2 lata. Co o tym sądzicie? Gdzieś tu na forum przeczytałem, że obecnie nie dają 'normalnej' karty gwarancyjnej tylko dowód zakupu jest gwarancją. Prawdę mówiąc wolalbym kupować osobiście w sklepie www.notebooki.pl, ale tam na acery mają 1 rok gwarancji. I tu moje pytanie: czy kupując obojętnie w jakim sklepie (np. w notebooki.pl) acera jako osoba fizyczna będę miał 24 mies. gwarancji czy nie? Czy żeby mieć te 2 lata gwarancji bez żadnego dopłacania, jestem zmuszony kupować w mobilworldzie? Co sądzicie o sklepie www.mobilworld.pl? Kupował ktoś coś tam? A może z tymi 24 miesiącami to jakaś lipa, chłyt matetingowy? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeQuila SunRise Opublikowano 22 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2005 A moze zamiast zakladac kolejny watek cykliczny "jak myslicie, czy.." poprostu zadzwonisz do sklepu mobilword.pl i upewnisz sie czy 24m gwarancji to nie bład w opisie. Czasami tak bywa ze producent w ramach jakiejs promocji czy indywidualnej oferty, zmiania warunki gwarancji, ale standardowo ma 12m. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manux Opublikowano 22 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2005 Bylo juz o tym kilkanascie razy na tym forum. Zacytuje tutaj emaila, ktorego dostalem od Acera w odpowiedzi o pytanie dot. gwarancji: >Prosze takze o informacje o dlugosci gwarancji na te notebooki, tutaj przegladajac >oferty sklepow internetowych znalazlem dwie wersje informacji o dlugosci okresu >gwarancyjnego - jedna mowiaca o 12 miesiacach i druga mowiaca o 24 miesiacach >dla osob fizycznych i 12 miesiacach w przypadku firm. Czy ta informacja o >24-miesiecznej gwarancji dla osob fizycznych jest prawdziwa? Odnośnie gwarancji: nasze notebooki maja 24 m-cy dla osob fizycznych oraz 12 dla firm z opcja rozszerzenia do 2 lub 3 lat. Pozdrawiam Leszek Wnuk Sales Specialist Acer Computer GmbH, przedstawicielstwo w Polsce ul. Domaniewska 41, WARSZAWA, 02 - 672 mail: leszek_wnuk(at)acer-euro.com Telefon +48 22 606 25 93 Fax +48 22 606 25 91 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manux Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Jak sie okazuje ta 24-miesieczna gwarancja to jeden wielki kit. Tak mnie cos podkusilo zeby dopytac sie dlaczego na stronie nic nie pisza o gwarancji 24 miesiecznej. Oto jaka dostalem odpowiedz: >Witam ponownie, >Czy 24-miesieczna gwarancja to jakas promocja czy standard? Informacje na stronie >www.acer.pl wskazuja ze gwarancja jest jedynie 12-miesieczna. Jest to standard ponieważ nasze warunki gwarancji nie wykluczają praw konsumentów wynikających z ustawy. Ustawa zaś wyraźnie mówi o 24 misięcznej ochronie konsumenta. Leszek Wnuk Sales Specialist Acer, przedstawicielstwo w Polsce ul. Domaniewska 41, WARSZAWA, 02 - 672 mail: leszek_wnuk(at)acer-euro.com Telefon +48 22 606 25 93 Fax+48 22 606 25 91 + 48 509 926 307 Nic dodac, nic ujac. Okazuje sie ze Acer, ustami swojego przedstawiciela, ustawowe prawa konsumenta przedstawia jako swoja gwarancje, co jest oczywistym wprowadzaniem klienta w blad. Tym bardziej ze ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej, ktora najprawdopodobniej pan ma na mysli, nie pokrywa wielu aspektow serwisu sprzetu, ktore mieszcza sie w gwarancji. Ustawa ta sankcjonuje odpowedzialnosc sprzedawcy a nie gwaranta, za niezgodnosci towaru z umowa istniejace w momencie wydania towaru (z zastrzezeniem ze wady wykryte do 6 miesiecy od zakupu zostana poczytane na poczet istniejacych w momencie zakupu). Czyli jesli dysk padnie nam po 14 miesiacach to przeciez nie ma mozliwosci zeby wada istniala w momencie zakupu bo przez te 14 miesiecy nie moglibysmy uzywac notebooka. A jesli wada nie istniala w momencie zakupu to sprzedawca za nia nie odpowiada. Oczywiscie gwarancji producenta po 14 miesiacach juz nie mamy, wiec naprawa pozostaje na wlasny koszt. Jak widac w ofertach niektorych sklepow przedstawiciele Acera oklamuja nie tylko klientow ale sprzedawcow, ktorzy najpewniej na podstawie takich informacji pisza w swoich ofertach ze gwarancja notebookow Acera to 24 miesiace dla osob fizycznych (np. www.mobilworld.pl). Jak ktos pisal w jednym z watkow na forum, podobna extra oferte prezentuje w swoim sklepie internetowym firma Aristo. Reklamuja oni ustawowy, 10-dniowy okres, w ktorym klient moze zwrocic towar w przypadku zakupu na odleglosc jako tzw. Gwarancje Satysfakcji :mur: W sprawie wprowadzania klientow w blad przez pracownikow Acera bede pisal do Federacji Konsumentow, zobaczymy co oni na to odpisza. Na szczescie mam historie korespondencji z nimi. Acerowi wyslalem juz informacje, ze oklamuja klientow twierdzac ze maja 24 miesieczna gwarancje i majac na mysli zupelnie inne, ustawowe prawa klienta - odpowiedzi nie dostalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...