Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Niop kompik niezly, a przynajmiej parametry ale.... Wczoraj siostra kupila notebooka i ona zaproponowala wlasnie tego lapka ale polecilem jej Toshibke, ktroa rowniez wyszla okolo 5,5tys zl (1767$)

Tak ale to w stanach... ;)

 

Wiec jak dla nas polakow to ten Acerek to wypas :)

 

Toshiba Satellite M40-S417TD - Laptop Intel® Pentium® M Processor 760 (2.00GHz, 2MB L2 cache, 533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 1024MB PC2700 DDR 333MHz SDRAM (512MBx2), 15.4" Diagonal Wide-screen XGA display with TruBrite Technology (1280x800), NVIDIA® GeForce™ Go 6600 PCI-E x16 128MB SDRAM, 80GB HDD (5400rpm, ATA-6), 8X DVD SuperMulti drive (Double Layer), Intel® PRO/Wireless 2915ABG (802.11a/b/g), harman/kardon® stereo speakers, Lithium Ion Battery (12-Cell, 8600mAh) , 1-Year Standard Limited Warranty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: sam uzywam Acera 4102. Ten, o ktorym mowisz nie rozni sie niczym oprocz procesora - ja mam 1,7Ghz, on ma 2,0Ghz. Notka uzywa sie bardzo dobrze, uwazam ze jest wykonany bardzo dobrze, jak narazie nie mialem z nim zadnych klopotow. Ciezar nie jest taki straszny, przewedrowalem z nim pol dnia na plecach i nie odczulem wiekszego ciezaru. Z gwarancja klopotow rowniez nie ma. Po ponad 2 miesiacach uzywania, a przejechal juz ze mna wiele kilometrow nie ma zadnych zarapan, zarysowan, zuzycia. Karta graficzna jak dla mnie jest calkiem ok (malo grywam, a jesli juz to NFS, NFS2 i HL2) i dziala bezproblemowo.

Podsumowujac: polecam.

Pozdrawiam.

trial.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"gwarancja nie wyklucza odpowiedzialności z tytułu ustawy, ustawa odnośnie klientów indywidualnych (konsumentów) mówi o 2 letniej ochronie. Dotyczy to wszystkich naszych produktów a tym samym wszytkich notebooków.

 

Pozdrawiam

 

Leszek Wnuk

 

Acer, przedstawicielstwo w Polsce

ul. Domaniewska 41,

WARSZAWA, 02 - 672"

 

a ja prawnik sie dziwilem czemu tylko na niektorych sklepach internetowych pisza o 2 letniej gwarancji :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: sam uzywam Acera 4102. Ten, o ktorym mowisz nie rozni sie niczym oprocz procesora - ja mam 1,7Ghz, on ma 2,0Ghz. Notka uzywa sie bardzo dobrze, uwazam ze jest wykonany bardzo dobrze, jak narazie nie mialem z nim zadnych klopotow. Ciezar nie jest taki straszny, przewedrowalem z nim pol dnia na plecach i nie odczulem wiekszego ciezaru. Z gwarancja klopotow rowniez nie ma. Po ponad 2 miesiacach uzywania, a przejechal juz ze mna wiele kilometrow nie ma zadnych zarapan, zarysowan, zuzycia. Karta graficzna jak dla mnie jest calkiem ok (malo grywam, a jesli juz to NFS, NFS2 i HL2) i dziala bezproblemowo.

Podsumowujac: polecam.

Pozdrawiam.

trial.

1603883[/snapback]

potwierdzam przy podobnym czasie i intensywnosci uzytkowania swojego 4101 zadnych problemow nie odnotowalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"gwarancja nie wyklucza odpowiedzialności z tytułu ustawy, ustawa odnośnie klientów indywidualnych (konsumentów) mówi o 2 letniej ochronie. Dotyczy to wszystkich naszych produktów a tym samym wszytkich notebooków.

 

a ja prawnik sie dziwilem czemu tylko na niektorych sklepach internetowych pisza o 2 letniej gwarancji  :mur:

1604256[/snapback]

Takie samo info od nich dostalem. Koles zapomina jednak ze ustawa sankcjonuje odpowiedzialnosc sprzedawcy za wady istniejace w momencie zakupu. A to jednak bardzo daleko od tego co daje gwarancja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powoli chłopaki, bo czasu nie mam teraz czytać tej ustawy ale Wy chyba to zrobiliście.

 

Na stronie Acer widnieje:

 

Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza i nie zawiesza uprawnień Konsumenta wynikających z obowiązujących w Polsce przepisów prawa.

A więc co mówi ustawa na ten temat? Że gwarancja obejmuje 2 lata ? Czy może ta 2-letnia 'ochrona' to co innego...

 

Napiszcie proszę, bo mnie też to interesuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

 

Dz.U.2002.141.1176 (U) Szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej

 

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

 

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

 

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

 

Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

 

--------------

 

a co do niezgodnosci towaru - ze musi byc juz w momencie wydania towaru to sie zupelnie z tym nie zgadzam. To by bylo bezsensowne

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do niezgodnosci towaru - ze musi byc juz w momencie wydania towaru to sie zupelnie z tym nie zgadzam. To by bylo bezsensowne

Być może ja opatrznie rozumiem tę ustawę, nie jestem prawnikiem :) Jednak jest w niej art. 4., punkt 1. mówiący:

1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili

jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności

przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała

ona w chwili wydania.

 

Czy ten fragment nie ma zastosowania w przypadku sprzętu komputerowego? Prosiłbym kolege Chiniola, jako prawnika, o odpowiedź. Interesuje mnie to ponieważ sam nabyłem Acera, na decyzji w dużej mierze zaważyła sie informacja od handlowca Acer Poland o dwuletniej gwarancji dla osób fizycznych. Czy to nie jest aby sprawa dla Federacji Konsumentów albo jakiegoś PIHu?? Przecież to wprowadzanie klienta w błąd.

 

Fajnie mieć na forum kogoś kto zna prawo "zawodowo" :D

Edytowane przez manux

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może ja opatrznie rozumiem tę 1606107[/snapback]

po 2 dniach sprawdzania ustawy, dyskusjach na forum doszedlem do wniosku ze jest tak:

 

- co do zasady towar musi miec wade w chwili wydania produktu (ustawe stosuje sie do rzeczy ruchomych (z malymi wylaczeniami niedotyczacymi w/w tematu))

 

- ale wada ta moze sie ujawnic pozniej - to jest ten szczegol z ktorym sie niezgadzalem z kolega

 

W PRAKTYCE bedzie tak:

 

- przez pierwsze 6 miesiecy jest domniemanie ze wada istianala w momencie wydania produktu

 

- potem ty masz klopot tego udowodnienia

 

W ZADNYM WYPADKU nie jest to gwarancja i jesli koles z ACERA/sprzeadawca napisal Ci ze gwaracja wynosi 24 miechy to wypada chyba doniesc to konfederacji konsumetow. Moim zdaniem jesli sprzedawca pisze to na stronie www to bedzie ponosil odpowiedzialnosc taka jak podal - on a nie producent - bo jakby rozszerzyl swoja odpowiedzialnosc

 

jesli chcecie moge napisac na forum maly tekst dotyczacy ogolnych zasad co do gwarancji i odpowiedzialnosci za niezgodnosc towaru z umowa (w pozniejszym terminie niestety)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 2 dniach sprawdzania ustawy, dyskusjach na forum doszedlem do wniosku ze jest tak:

 

- co do zasady towar musi miec wade w chwili wydania produktu (ustawe stosuje sie do rzeczy ruchomych (z malymi wylaczeniami niedotyczacymi w/w tematu))

 

- ale wada ta moze sie ujawnic pozniej - to jest ten szczegol z ktorym sie niezgadzalem z kolega

 

W PRAKTYCE bedzie tak:

 

- przez pierwsze 6 miesiecy jest domniemanie ze wada istianala w momencie wydania produktu

 

- potem ty masz klopot tego udowodnienia

Ja dokladnie tak samo ta ustawe rozumiem. W praktyce daje to jednak jako taka ochrone przez te 6 miesiecy, gdzie w przypadku jakiejs wady nie musimy bawic sie w udowadnianie ze istniala w momencie wydania towaru. Tylko ze w tym okresie mamy takze gwarancje wiec taka ochrona nie jest zadnym specjalnym bonusem. No moze poza tym ze w przypadku dochodzenie z tytulu niezgodnosci mozemy sami zdecydowac czy chcemy naprawy czy wymiany towaru. W przypadku gwarancji, zdaje sie, decyduja o tym jej indywidualne warunki a nie ustawa.

Niestety zakres problemow, ktore mozna rozwiazywac ze sprzedawca na podstawie ustawowej niezgodnosci z umowa jest dosyc ograniczony. Co w przypadku gdy po roku padnie nam dysk, karta graficzna, matryca, itd?? Przeciez nie mozliwe zebysmy mogli pracowac na sprzecie z, przykladowo, niedzialajacym podswietlaniem matrycy przez rok od momentu zakupu. Zreszta udowadnianie ze taka wada istniala w momencie zakupu byloby poprostu oszustwem.

 

W ZADNYM WYPADKU nie jest to gwarancja i jesli koles z ACERA/sprzeadawca napisal Ci ze gwaracja wynosi 24 miechy to wypada chyba doniesc to konfederacji konsumetow. Moim zdaniem jesli sprzedawca pisze to na stronie www to bedzie ponosil odpowiedzialnosc taka jak podal - on a nie producent - bo jakby rozszerzyl swoja odpowiedzialnosc

No wlasnie tak mam zamiar zrobic.

 

jesli chcecie moge napisac na forum maly tekst dotyczacy ogolnych zasad co do gwarancji i odpowiedzialnosci za niezgodnosc towaru z umowa (w pozniejszym terminie niestety)

1609107[/snapback]

Pewnie, wiedzy nigdy za malo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...