Skocz do zawartości
Zecke

Problem Ze Zmienną W C++ Builder Enterprise

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To banalne pytanie, ale dopiero zaczynam przygodę z C++ Builderem Enterprise. Czy ktoś mi może powiedzieć jak przenieść wartość zapisaną w jednej zmiennej z jednego formularza do drugiego? Np. Zainicjowałem zmienną int x=5; w jednym formularzu i chce skorzystać z jej wartości, ale już na drugim formularzu. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jeśli chcesz mieć dostęp do zmiennej z jednego formularza w innym, zmienna ta musi być zadeklarowana w sekcji public w pliku nagłówkowym programu. Poza tym w do pliku cpp trzeba dołączyć plik nagłówkowy drugiego formularza, w którym ta zmienna się znajduje.

 

Zakładając, że:

- masz 2 forularze: Form1 i Form2

- w formularzu Form1 w sekcji public zadeklarowana jest zmienna, np. int x;

- w pliku źródłowym z Form2 masz dyrektywę #include "Unit1.h"

 

to możesz w pliku Unit2.cpp odwołać się do tej zmiennej przez: Form1->x;

 

Chyba nie namieszałem... :wink:

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. To banalne pytanie, ale dopiero zaczynam przygodę z C++ Builderem Enterprise. Czy ktoś mi może powiedzieć jak przenieść wartość zapisaną w jednej zmiennej z jednego formularza do drugiego? Np. Zainicjowałem zmienną int x=5; w jednym formularzu i chce skorzystać z jej wartości, ale już na drugim formularzu. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

1632711[/snapback]

Dwa sposoby :)

 

Albo robisz nowy plik *.h powiedzmy global.h i w nim definiujemy tak:

 

extern int x;
a potem w pliku forma1.cpp i forma2.cpp robimy #include "global.h".

A w którymś pliku ,powiedzmy forma1.cpp trzeba jeszcze raz ją zdefiniować

int x = 5;

 

2 sposób ale łatwiej sie zapętlić includami :)

w pliku forma1.h definujesz int x;

a pliku forma2.cpp include "forma1.h"

a potem odwołujesz sie forma1.x = 5;

 

Powinno być good :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...