Skocz do zawartości
bebop

Playstation 2 I Problem Z Gra W Lanie

Rekomendowane odpowiedzi

czesc..

jestem laikiem w tych sprawach i mam nadzieje ze w tak szanownym gronie znajde odpowiedz na nurtujace mnie od dobrych kilku tygodni pytanie.

w skrocie pojasnie jaki mam problem.

Otoz podłaczyłem sobie moja ps2 do netu(mam tu osiedlówke lan..niezle to wszystko smiga)zakupiłem Network Adaptor(modem do ps2) potrzebny do grania online.Skontaktowałem sie z adminem i zmienił mi nr. MACa w sieci na nr. Network Adaptora.Wszystko działa..lampki na tesie polaczenia radosnie migaja na zielono.Miałem ok 10 gier z opcja online i wszystkie działają!! znaczy to ze nie mam zadnych blokad w sieci itp.

wszystko było pieknie dopoki nie odpaliłem Pro evolution soccer 5(moje marzenie najlepsza pileczka)..jakiez bylo moje zdziwienie gdy podczas weryfikacjii DNAS(taki system Sony) wyskoczył mi error -612(no response from DNS serwer)...Mam dwa ustawienia konfiguracyjne..jedno na "auto" a drugie reczne z wpisanymi nr. IP i DNS(wszystkie nr. sa prawidłowe).poprosiłem swojego dostawce aby odblkował mi port UDP 5730,ktory podobno jest dedykowany dla tej gry.Okazało sie,ze w ogole nie jest zablokowany..a nawet dostawca przekierował go na moje IP w sieci.Nic z tego ..wciaz nie działa.

Jesli macie jakies pomysły co to moze byc bede bardzo wdzieczny..

juz nie mam sie do kogo zwrocic.

aha..jaka jet roznica pomiedzy portem TCP a UDP,bo on mi chyba przekierował TCP wałsnie.(ale udp tez pewnie jest otwarty wiec nie ma to chyba znaczenia)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grach najczesciej stosuje sie wlasnie UDP - to prostszy protokól bez zbednych nagłówków i numeracji, gdy niewazna jest kolejność pakietów i to czy docierają.

Nie mam PS2, ale watpie by SONY oczekiwalo od graczy posiadania zewnetrznego IP.

Problem moze byc wlasnie z blokowaniem danych z servera DNS SONY, stosowny port to jesli dobrze pamietam 53 (?).