HeatheN Opublikowano 26 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 26 Grudnia 2005 (edytowane) Witam. Mam takie pytanie bo z kumplem mamy mała sprzeczke w stylu kto ma rację:P Otóż od zawsze on twierdził ze gdy sie wlaczy AA w grze to textury nnie rosna ( rozmiar) znalazłem dzis dowod demo rthdribl_1_2 (hdr) odpala sie w 640x480 dalem aax16 chcialem dac full screen 1024x768 aax16 ale pojawil sie napisik NOT ENOUGHT VIDEO MEMORY (kompresja textur wylączona)Dodam że w 1024x768 przy 8xaa działa;] Więc mu udowodniłem, ale on nadal spiera się w jednej kwestii otóż ja twierdzę że w przypadku włączenia AA w grze ( czyt. zwiekszeniu rozmiaru textur) szersza szyna pamięci 256 bit od 128bit będzie LEPSZA! kumpel się zgadza ale twierdzi że różnica będzie znikoma! Kto ma rację? najlepszy chyba byłby test AA 6600Gt vs 6800LE ( oczywiscie zegary w 6600gt zanizyc do 6800le) ale nie mogę znaleźć... tutaj konkretnie pokazałoby różnicę w AA między 128bit a 256bit pozdrawiam Edytowane 26 Grudnia 2005 przez HeatheN Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ushi_Real Opublikowano 26 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 26 Grudnia 2005 (edytowane) tamten gość ma racje w AA niechodzi o większe textury tylko o wygładzenie krawędzi tak żeby niebyło ząbków a co do tego braku pamięci to brakuje miejsca na bufor AA a nie na textury a test między 6600GT i 6800LE niebędzie wiarygodny nawet przy identycznych zegarach powiem mają inną architekture (niechodzi mi o szyne pamięci tylko inne pierdułki jak np. 6600GT-4x2 a 6800LE-8x1 :wink: ) Edytowane 26 Grudnia 2005 przez Ushi_Real Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 26 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 26 Grudnia 2005 tamten gość ma racje w AA niechodzi o większe textury tylko o wygładzenie krawędzi tak żeby niebyło ząbków a co do tego braku pamięci to brakuje miejsca na bufor AA a nie na textury a test między 6600GT i 6800LE niebędzie wiarygodny nawet przy identycznych zegarach powiem mają inną architekture (niechodzi mi o szyne pamięci tylko inne pierdułki jak np. 6600GT-4x2 a 6800LE-8x1 :wink: ) dzięki wytłumaczyłeś o co chodzi w AA... Mylisz sie i to grubo co do buforu aa i textur, przy aa (zalezy od wyboru) GPU liczy posrednie wartosci dla kazdego pixla ( x2 lub dla 4 sasiadujacytch x4 itd itd) (mowa o krawędziach) jesli nalozysz w danej scenie 4 takie same to chyba rozmiar danej ramki wzrosnie? ( nie wnikajmy czy textury czy objetosc wszystkich textur) a co do 4x2 a 8x1 no to mnie rozwaliles, po pierwsze 6600gt nie ma 4x2! tlyko 8x1 ( czasem zachowuje sie jak 4x2 bo ma tlyko 4 ROP) co jednak przy AA nie powinno miec najmniejszego wływu ( a jedynie przy PS) podzraiwam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarifari Opublikowano 29 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2005 (edytowane) a co do 4x2 a 8x1 no to mnie rozwaliles, po pierwsze 6600gt nie ma 4x2! tlyko 8x1 ( czasem zachowuje sie jak 4x2 bo ma tlyko 4 ROP) co jednak przy AA nie powinno miec najmniejszego wływu ( a jedynie przy PS) podzraiwam z tym 8x1 w 6600 to nei do konca tak jest, tak na prawde to nie jest architektura 8x1 (przynajmniej teoretycznie) faktem jest jednak ze w wiekszosci przypadkow w praktyce zachowuje sie jak karta 8x1 (jest o tym dosc obszerny artykul na egieldzie) z reszta to sa tylko dywagacje... prawde zna tylko nvidia ;-) Edytowane 29 Grudnia 2005 przez jarifari Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...