Skocz do zawartości
brainfucker

Tft Active Matrix

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu zastanawiam sie na kupnem monitorka. Koniecznie musi to byc panorama 19 w gore. Mam notebooka Toshiba satellite z wyswietlaczem panoramicznym 15,4, w specyfikacji przeczytalem ze jest to TFT Active matrix i z tego co sie dowiedzialem to jest to TN? I w takim razie jezeli tak jest to znaczy ze cos nei tak jest z moim wzrokiem bo swietnie sie na nim pracuje oglada filmy katy widzenia swietnie zadnego smuzenia kolory bez zarzutow... a na forum ciagle wszyscy narzekaja na TN..sam nie wiem jestem troche zielony w tym temacie. Co bedzie odpowiednikiem wyswietlacza w moim laptopie wsrod monitorow?

Edytowane przez brainfucker

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Od pewnego czasu zastanawiam sie na kupnem monitorka. Koniecznie musi to byc panorama 19 w gore. Mam notebooka Toshiba satellite z wyswietlaczem panoramicznym 15,4, w specyfikacji przeczytalem ze jest to TFT Active matrix i z tego co sie dowiedzialem to jest to TN? I w takim razie jezeli tak jest to znaczy ze cos nei tak jest z moim wzrokiem bo swietnie sie na nim pracuje oglada filmy katy widzenia swietnie zadnego smuzenia kolory bez zarzutow... a na forum ciagle wszyscy narzekaja na TN..sam nie wiem jestem troche zielony w tym temacie. Co bedzie odpowiednikiem wyswietlacza w moim laptopie wsrod monitorow?

TFT Active matrix to matryca aktywna z tranzystorami cienkowarstwowymi i moze oznaczac typ TN MVA PVA SIPS.

W laptopach często jest TN ale to ze dobrze Ci się pracuje to wynik małej przekątnej ekranu (i to jeszcze w formacie panoramicznym)

Kolory nalezy oceniac mając jakies porownanie (najlepiej obok inny monitor LCD lub CRT).

Odpowiednikiem (najblizszym) jest np Fujitsu W19-1 19" LCD panorama 1440x900

Gucio

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Znalazlem interesujacy opis laptopa bardzo wychwalajacy jego ekran.

pozatym doczytalem ze to jakis wyswietlacz TruBrite™ display.