Skocz do zawartości
pasqd

Przesylanie Wartosci W C++

Rekomendowane odpowiedzi

hejas, moja walka z c++ utknela na armacie z &. czy ktos rozsadny i wiedza przepelniony moglby mi wytlumaczyc po kiego grzybolce sa te ampersandy i co one mi daja, tudziez dlaczego sie je w wywolaniu funkcji uzywa. gupie gupie, wiem. ale coz, netowni propagatorzy posluguja sie jezykiem spelniajacym wiele pozytecznych funkcji oprocz wyjasniania problemu.

 

prosze o wyjasnienie jak rowie na krowie, podanie linka do jakiegos sensownego opisu bedzie owocowalo blogoslawienstem szczerym

 

ps. wiem co to sa google

Edytowane przez pasqd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodzi o to, ze jesli wywolujesz funkcje i jako parametry podajesz wartosci bez & to wartosci te nie sa zmieniane po wyjsciu z funkcji. np.

int ex_1 (int a) {a++;cout << a; }
Zostanie wydrukowane a+1, ale po wyjsciu z funkcji parametr podany jako a wartosci nie zmieni.

 

Jesli dasz & to jest to przekazywanie przez referencje, tzn. zmienna podana za parametr po skonczeniu funkcji przyjmie nowa wartosc (wartosc przy jakiej konczy sie funkcja). np.

int ex_2 (int &a) {a++;cout << a; }
Zostanie wydrukowane a+1, po wyjsciu z funkcji zmienna podana za parametr przyjmie nowa wartosc=stara wartosc +1.

 

Pamietaj ze tablice zawsze przesylane sa przez referencje (niezaleznie czy dasz & czy nie).

 

Mysle ze jakos to wytlumaczylem :D

Edytowane przez ent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czlowieku! za tak szybka odpowiedz masz u mnie skrzynke lemoniady, gazowanej. Tym bardziej, iz pojalem.

 

W takim razie mam kolejne pytanie: tablica struktur. powiedzmy, ze struktura sklada sie z 3 ele-mentow wszystkie to najwyzklejszy int. chce zmienic trzeci (np. int int_3 w strukturze bedacej w czwartej komorce tablicy jednowymiaroej).

 

I teraz: jezeli ktos zrozumial to co napisalem to prosze uprzejmie i z serdecznoscia nieskonczona i niezmienna jak e do x o odpowiedz. Ent postaraj sie, badz moim bogiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

staraj sięnie nazywać zmiennych int_3 :] bo teraz to się zamoieszać można..

 

Zrób sobię strukturę np taką...

 

struct sWomanSizes // no takie wybrałem bo ma 3 inty :D{   int klatka;   int talia;   int biodra;};...// i teraz w programie masz tablice rozmiarów :D sWomanSizes girlsSizes[10];girlsSizes[3].klatka=90;girlsSizes[3].talia=60;girlsSizes[3].biodra=90;
w ten sposób ustawiłes rozmiary dziewyczny o indexie 3 (4 z kolei) na 90-60-90... tak niby faceci uważają że najlepiej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

staraj sięnie nazywać zmiennych int_3 :] bo teraz to się zamoieszać można..

wiem, tak w pospiechu napisalem, dzieki wielkie toz to proste jest tylko ja cos oporny jak ten tu: :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...