Skocz do zawartości
Kml

RAM za malo ? czy GRAFA z cienka ?

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie kiedy gram w nowe gierki np. Return to Wolfenstein Castle to w malych lokacjach jest ok na 12801024 i wszystko max ale już na wielkich mapach troche przycina :"": CZY potrzeba mi RAMu ?? ?? czy on jest za to odpowiedzialny ?? ha ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kiedy gram w nowe gierki np. Return to Wolfenstein Castle to w malych lokacjach jest ok na 12801024 i wszystko max ale już na wielkich mapach troche przycina  :"":  CZY potrzeba mi RAMu ?? ?? czy on jest za to odpowiedzialny ?? ha ??

hmm widze ze masz 256 Kingstona moim zdaniem ramu wystarcza, a spowalnianie to juz kwestia GeForca 2 :?

CZyli potrzeba lepszej karty. graf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kiedy gram w nowe gierki np. Return to Wolfenstein Castle to w malych lokacjach jest ok na 12801024 i wszystko max ale już na wielkich mapach troche przycina  :"":  CZY potrzeba mi RAMu ?? ?? czy on jest za to odpowiedzialny ?? ha ??

hmm widze ze masz 256 Kingstona moim zdaniem ramu wystarcza, a spowalnianie to juz kwestia GeForca 2 :?

CZyli potrzeba lepszej karty. graf

No to powiedz mi dlaczego na małych mapach karta wyrabia a na dużych nie ?? ??? ha?? (jeżeli to wina karty)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zwalił i na RAM i na grafikę :D Ramu na duże mapy to za mało, a grafika też już nie pierwszej młodości i nie dość, że słaba jeżeli chodzi i wydajność to jeszcze texturki ładuje do pamięci. IMO RAM, a przedewszystkim nie umiejętność zrobienia porządnego CFG :) Ja w RTWC to na GF1SDR, 256SDR, Athlon 1600+ pomykałem. FPS ~60-150 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dlamnie to dostep do pamieci u karty jest kiepski..

pomoze zmiana grafy na taka z szybsza(i/lub wiekrza iloscia)pamieci

bo najwyrazniej textury sie nie mieszcza i tnie sie podczas doczytywania ich z ramu lub/i hdd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zwalił i na RAM i na grafikę :D Ramu na duże mapy to za mało, a grafika też już nie pierwszej młodości i nie dość, że słaba jeżeli chodzi i wydajność to jeszcze texturki ładuje do pamięci. IMO RAM, a przedewszystkim nie umiejętność zrobienia porządnego CFG :) Ja w RTWC to na GF1SDR, 256SDR, Athlon 1600+ pomykałem. FPS ~60-150 :)

Moja grafika ma tylko 32MB :( a co do CFG-u to chyba masz racje cały czas wydaje mi sie że w moim kompie jest coś nie tak :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na grafikę, już dawno zwróciłem uwagę na to zjawisko i wymiana karty graf. pomogła. To było dawno temu jak miałem V1 i grałem w q2 jak wychodziłem na otwartą przestrzeń (a mało było takich miejsc) to zaczynała się złajanka. Po wymianie na S3 Savage 4 32 MB chodziło idealnie. A na pytanie dlaczego to przecież na otwartej przestrzeni znajduje się dużo więcej obiektów niż w ciasnym pomieszceniu a każdy taki obiekt musi być przeliczany przez kartę a co za tym idzie ma ona dużo więcej pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kiedy gram w nowe gierki np. Return to Wolfenstein Castle to w malych lokacjach jest ok na 12801024 i wszystko max ale już na wielkich mapach troche przycina  :"":  CZY potrzeba mi RAMu ?? ?? czy on jest za to odpowiedzialny ?? ha ??

hmm widze ze masz 256 Kingstona moim zdaniem ramu wystarcza, a spowalnianie to juz kwestia GeForca 2 :?

CZyli potrzeba lepszej karty. graf

No to powiedz mi dlaczego na małych mapach karta wyrabia a na dużych nie ?? ??? ha?? (jeżeli to wina karty)

duze mapy wiecej pracy dlka karty (wiecej punktowt tekstur polygnotow czytaj to jak chjcesz to ptzetworzenia w okreslonym czasie) mniejsza mapka analogicznie jak wyzej (moj przyklad na malej mam w ut w 1600-1200 250 fps a na wiekkdzej spada do ok 150 - wiem wiem ze sie roznicy nie odczyje ale sam fakt ze inna mapa (wieksza) klatki leca w dol)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

duze mapy wiecej pracy dlka karty (wiecej punktowt tekstur polygnotow czytaj to jak chjcesz to ptzetworzenia w okreslonym czasie) mniejsza mapka analogicznie jak wyzej (moj przyklad na malej mam w ut w 1600-1200 250 fps a na wiekkdzej spada do ok 150 - wiem wiem ze sie roznicy nie odczyje ale sam fakt ze inna mapa (wieksza) klatki leca w dol) A to jest U2003?? bo jak tak to musisz miec niezły sprzęt :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kiedy gram w nowe gierki np. Return to Wolfenstein Castle to w malych lokacjach jest ok na 12801024 i wszystko max ale już na wielkich mapach troche przycina  :"":  CZY potrzeba mi RAMu ?? ?? czy on jest za to odpowiedzialny ?? ha ??

hmm widze ze masz 256 Kingstona moim zdaniem ramu wystarcza, a spowalnianie to juz kwestia GeForca 2 :?

CZyli potrzeba lepszej karty. graf

No to powiedz mi dlaczego na małych mapach karta wyrabia a na dużych nie ?? ??? ha?? (jeżeli to wina karty)
Karta jest za wolna. w nizszych rozdzialkach nie byloby tak, ale w 1280 ta karta juz nie wyrabia. W malych lokacjach ma mniej poligonow do liczenia naraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim typem jest karta. Teraz karty sa tanie. Dajmy na nawet radek 9000 i juz taka poprawa. Albo lepiej by bylo 8500LE :) Ostatnio na komputroniku widzialem 8500le za 1046zł ale nie wiem dlaczego tak duzo. Wiem ze 128mb bodajze ale napewno cos tam dobrego musi byc ze taka cena :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzet:

1700+@1540(11x140); Ecs K7vza v.3; 512 Sd-ram cl2; wd 800jb

geforce 2 pro hercules 40.41

kyro 2 hercules 4500 tv 16.55

 

3Dmark

Dołączona grafika

 

RTCW 1.0 - checkpoint

 

(geforce 2 - kyro2)

1024 - 65,8 - 64,3

1280 - 47,4 - 59,5

 

Quake 3 PR 132 - demo4

 

(geforce 2 - kyro2)

HQ - 153,9 - 110,2

1024 - 103,1 - 102,8

1280 - 67,6 - 63,6

 

UT 436 - demo wojo405

 

(geforce 2 - kyro2)

800x16 Avg 90,76 Min 56,34 - Avg 99 Min 59

1024x32 A 85,38 M 51,62 - A 88,18 M 55,36

1280x32 A 79,61 M 49,34 - A * M *

 

* test niepowiodl sie, zapewnie spodowane przez resztki sterownikow ndidia :roll: ; to samo tyczy sie dema ut2003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2800 pkt styklo do w miare plynnej gry w RTCW singla w 800x600 i fullem :D. W 1024x768 bylo troszku gorzej, ale i tak chodzilo bardzo znosnie (w najgorszych momentach kolo 40 fps).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...