Skocz do zawartości
Gość crysis

Havok Fx Sukces Watpliwy

Rekomendowane odpowiedzi

znalazlem ciekawy artykol

 

http://www.theinquirer.net/?article=30434

 

havok fx sukcesu nie wroze tymbardziej ze sie zbyt cenia

 

 

Developers would pick their poison based on a lot deeper methodsand some madness, then write a cheque. Along comes Ageia and buys NovodeX, and renames it PhysX from the looks of things. Almost a year later, Nvidia hooks up with Havok. Since the installed base of Ageia cards is about zero and the NVidia base is probably in the millions, why would any sane developer pick PhysX?

 

The answer is money. Havok costs more than a good Ferrari for every game, Ageia gives away PhysX for free now. In a time when game companies are popping like zits, they need every dollar they can get. If you ship eight titles in a year, that is potentially $2 million+ in savings, no strings attached. Do you fork over the cash and have your game run potentially better on a small slice of Nvidia cards, or pocket the cash and hope for Ageia cards to come out?

Edytowane przez crysis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bynajmniej pokladam nadzieje w tym software Havok FX , napewno bedzie to znacznie mniej

efektowne niz AgeiaFX ale ta druga koszci kurna prawie 200 funtow !!!

porownojac ile havok chce za tego za miernego fx a physx na poczatku developer dostaje za friko nie ma sie co dziwic dlaczego zostaje wybierany.Physx oczywiscie chodzi tez na cpu ale lepsze efekty sa z ppu

z ppu masz kilka tysiecy kamieni w lawinie a bez ppu 150

 

druga karta w sli tez mi sie jakos nie usmiecha za 2 latka po 100$ to ppu bedzie a wtedy moze sie to przyda

Edytowane przez crysis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ATI szykuje podobno jakas karte z ppu. Podobno wydajnoscia ma ustepowac ale tylko niewiele obecnie dostepnej karcie Physx.

 

czesto uzywam podobno, poniewaz narazie tylko obilo mi sie to o uszy :wink:

Edytowane przez Buu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ATI szykuje podobno jakas karte z ppu. Podobno wydajnoscia ma ustepowac ale tylko niewiele obecnie dostepnej karcie Physx.

 

czesto uzywam podobno, poniewaz narazie tylko obilo mi sie to o uszy :wink:

ale gdzie to slyszales bo moze to ukryte pragnienia jakiegos lamera ktory tez poscil fame ze ageia physx bedzie po 200zl :)

fatazja ludzi czasem ponosi

watpie w osobna karte bardziej to bedzie cos w kartach r600 tymbardziej ze ati

 

nalegala na implementacje MEMEXPORT, the Xbox 360 feature where the GPU can coherantly read

and write to system memory, adopted into the DX10 spec

takie cos umozliwi feedback do cpu co jest niemozliwe w havoc fx + nvidia a mozliwe przy ageia ktory zapudaje cpu gotowe obliczenia interakcji co gdzie kiedy

Edytowane przez crysis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o tym w jakiejs gazecie, ale nie powiem ci teraz w jakiej. Odnosnie tego "dostepu" gpu do pamieci systemowej, to o ile dobrze sobie przypominam było tam cos o tym napisane.

 

Jak znajde to napisze wiecej.

Edytowane przez Buu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMHO Ageia PhysX będzie lepszym rozwiązaniem, gdyż obciążenie GPU dodatkowymi obliczeniami może spowodować nam znaczny spadek klatek a rozdzielanie procesów obliczeniowych tak jak pisali 1/3 na fizykę i efekty graficzne może owocować sypaniem błędów nawet po niewielkim kręceniu. Za Ageia PhysX przemawia jeszcze możliwość przerzucenia części obliczeń na procesor, co jest bardzo wygodne dla programistów gdyż nie muszą sobie zawracać podczas programowania głowy wielowątkowością w dobie wchodzenia procesów wielordzeniowych, gdyż karta przy odpowiednio napisanych sterach zrobi to za nich obciążając odpowiednie jądro. A kwestia finansowa też mi się wydaje, że będzie przepowiadać za Ageia gdyż weźmy np. przy kupieniu 2 kart w sli możemy być narażeni na spadki fps w przypadku scen z dużą ilością obliczeń fizycznych, a przy rozdzieleniu niezależnie od obciążenia obliczeniami fizycznymi będziemy mieli tą samą ilość FPS i będzie nam chwilowo rosnąć obciążenie procesora. Po za tym wydajnościowo pewnie szybszy będzie procesor specjalnie implementowany do fizyki od adaptacji do tych obliczeń gpu.

Edytowane przez KvaNfield

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...