Skocz do zawartości
wojtek4994

Gif W C++

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam pytanie: czy jest możliwe (a jeśli tak to JAK to zrobić) wstawienie do programu prostej animacji w formacie GIF??? (animacja polega na tym ze co 0,1 sek. zmienia się obrazek-klatka; jest ich 10) Bo do zwykłego TImage nie wchodzi :mur: a moze w jakims innym formacie ją zrobić i wtedy jakoś wstawić? Pracuję w C++ Builderze 2006 firmy Borland. Proszę o szybką pomoc!! Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie gdzieś w sieci jest komponent do odtwarzania gifów.. a jeśli nie to możesz zawsze odnaleźć opis formatu GIF, napisać własnego loadera, który wczyta wszystkie klatki animacji do np vector<TImage> a następnie za pomocą timera bedziesz zmieniał obiekt Picture w TImage'u w którym ma się animować dany GIF...

 

Pewnie nie zrozumiałeś :) no ale za dużo by tu tłumaczyć... poszukaj lepiej gotowego komponentu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w sieci kilka komponentów (szukam już trzy godziny...) do odtwarzania GIF-ów, ale żadnego nie mogę zainstalować. Może dlatego że są stworzone do starszych wersji Buildera? Jeden już prawie zainstalowałem i wyskoczył mi jakiś błąd... Nie wiem co robić :mur: Pomóżcie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na jakiś błąd najlepsze jest jakieś rozwiązanie.

 

Pozdrawiam

buahahahaha... Wiem o co Ci chodzi: nie podałem jaki to jest błąd. Po kolei:

1. Odpalam C++ Builder zawarty w moim Borland Developer Studio 2006.

2. Wybieram z menu Component pozycję Install Packages.

3. W okienku, które się pojawia (jest tam chyba lista aktualnie zainstalowanych komponentów) klikam przycisk Add.

4. Odszukuję ściągnięty plik GIFComps.bpl po czym klikam Otwórz (lub coś w tym rodzaju)

5. Pojawia się komunikat (dosłownie): Registration procedure, Gifreg.Register in package <moja_ścieżka>\GIFComps.bpl raised exception class EComponentError: <No message>.

 

OK. W katalogu z GIFComps.bpl nie ma pliku GIFReg.h. Znalazłem go i wrzuciłem. Wówczas przy ponownej próbie dodania GIFComps.bpl pojawia się inny komunikat: Access violation at address 51F0DCA8 in module 'rtl100.bpl'. Read of address 00000022. :mur:

 

Na stronie, z której to ściągałem pisało że to jest do Buildera 4. Z tego co wyczytałem mój program to wersja 10 (czy to możliwe???). Myślę że to jest powód problemów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...