djsilence Opublikowano 25 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2006 (edytowane) Nowe demo GeoForms będące swego rodzaju Equalizerem, obrazuje dźwięk pochodzący z Winampa, Windows Media Playera lub iTunes umożliwiając jednocześnie kontrolę tychże programów w trakcie wizualizacji za pomocą klawiatury. Sama wizualizacja tworzona jest przez zawieszoną w powietrzu substancję zmieniającą swój kształt jak i fakturę. Predefiniowane substancje to szkło, woda, metal, marmur, wosk, czy glina. Mieszanie substancji z różnym stopniem przezroczystości lub porowatości daje ciekawe efekty w połączeniu z oświetleniem i plazmowym tłem. Wykorzystano najnowsze możliwości high-end-owych kart. Mimo stwierdzenia przez nVidię, iż demo działa na kartach serii 6 to jednak wiekszość ich posiadaczy uskarża się na bardzo małą ilość klatek na sekundę. Nawet na wykorzystanym przeze mnie systemie (2,65GHz, 1GB DDR, GF7800GTX) ilość klatek nie była powalająca, lecz wystarczyła do odrobiny zabawy fruwającą papką. Połączenie HDR z antialiasingiem prezentuje się bardzo efektownie, lecz mocno zaniża ilość fps. W końcu nawet takie tytuły jak TES4: Oblivion nie łączą tych dwóch efektów. Pozostałe z wykorzystanych efektów to HDR Motion Blur, HDR Lens Flare, który po raz pierwszy zaimplementowano w demie nVidia Toys, jeśli dobrze wykorzystany, daje bardzo realistyczny efekt. Pozostaje jedynie czekać, aż wykorzystają go producenci gier (Crysis). Depth-Peeling Refraction to kolejny z efektów, czyli kilka (w tym przypadku 4) przezroczystych warstw, które mogą być osobno teksturowane i oświetlane. To jeszcze jeden z efektów z dużym potencjałem dla twórców gier. Sub-Surface Light Scattering, po naszemu „rozpraszanie światła pod powierzchnią” daje świetny efekt podobny do pryzmatu. Poza samą papką, mamy także kształty loga Nvidii, panienkę i króliczka. Programiści pozostawili nam po raz kolejny furtkę do sterowania wszystkimi efektami w demie za pomocą suwaków. Jest także przejrzysty HELP, który pojawia się po naciśnięciu klawisza F1. Odwzorowanie muzyki jest niezbyt szybkie, to dlatego, iż zachowano pewne prawa fizyki i ciecz (lub papka, jak kto woli) musi zdążyć się przemieścić/rozszczepić/skleić. W przeciwieństwie do poprzednich dem, GeoForms możemy konfigurować, wybierając rozdzielczość, siłę Anti-aliasu, jakość cieni, opcje motion blur, v-sync, ilość warstw a nawet ustalić limit obciążenia procesora (wszakże potrzebujemy jego część na program odtwarzający muzykę). Nowe demo nVidia z powodzeniem mogłoby być benchmarkiem, lecz należałoby zapytać najpierw jak z jego optymalizacją. Na razie jedynie posiadacze silnych maszyn mogą cieszyć swe oczy najnowszym demem, a dla tych którzy dopiero planują modernizacje, zamieszczam linki do zrzutów ekranu oraz kilkuminutowego klipu wykonanego niestety jedynie Webcamem. Tym, którzy używają Media Player Classic polecam nacisnąć ctrl+strzałka do góry, przyspieszy to klip dzięki czemu efekt będzie lepszy. Michał Kowalski screenshoty http://www.nzone.com/docs/IO/29974/screenshot1.jpg http://www.nzone.com/docs/IO/29974/screenshot2.jpg http://www.nzone.com/docs/IO/29974/screenshot3.jpg http://www.nzone.com/docs/IO/29974/screenshot4.jpg http://www.nzone.com/docs/IO/29974/screenshot5.jpg http://www.nzone.com/docs/IO/29974/screenshot6.jpg http://www.nzone.com/docs/IO/29974/screenshot7.jpg videoklip http://www.silent.dolsat.pl/1.avi 6:15 29,5mb Edytowane 25 Czerwca 2006 przez djsilence Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lemon-Cola Opublikowano 25 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2006 (edytowane) i link do samego demka;) Geoforms (17.5 MB) Minimum System Requirements: GeForce 7-Series, Windows XP, ForceWare Drivers 77.50 or higher, 512MB system memory, 256MB video memory Edytowane 25 Czerwca 2006 przez Lemon-Cola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djsilence Opublikowano 25 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2006 no tak :) zapomniałem :) dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...