Skocz do zawartości
arfis

Unreal 2 - Malo Fps

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio toczylem walke z FPS w PK ... teraz czas na Unreal 2. Przy 800x600 i medium detalach mam 30-50fps przy high jest 20-40fps. Moze to nie wina celafona tylko plyty glownej ?

Config:

 

Celeron D 330 2.66GHz

ASRock P4VT8+

2x 512 DDR

Gigabyte GF 6600 TurboForce

 

Ta gra chodzi tak samo jak na starym P3 800mhz abit bx-133 raid gf 2mx 32mb / radeon 9250 i 256mb ram. Ma ktos jakis pomysl ? A moze to przez directx ?

Edytowane przez arfis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj pozmieniać stery, zainstaluj najnowsze ze stron producenta, nie masz antivira w tle? Może windows się rozpasł, zasyfił i dlatego?

 

Zresztą Celciaki to do gier nie za bardzo się nadają!

Edytowane przez mrjeremiasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj format byl. W tle leci tylko Avast.

zamiast urywać Direc3D do renderingu użyj OpenGL powinno być w kwestii FPS znacznie lepiej. NVidia ma dobre sterowniki do OpenGL, a sam API nie zmienia się tak często jak DirectX Edytowane przez Zawadaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz antyvira, zawsze to trochę da FPSów więcej!

Jeżeli chodzi o różnicę pomiędzy Direct3D a OpenGL to nie wiem, ale może na czasie postestuję ;-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamiast urywać Direc3D do renderingu użyj OpenGL powinno być w kwestii FPS znacznie lepiej. NVidia ma dobre sterowniki do OpenGL, a sam API nie zmienia się tak często jak DirectX

Jak to zrobic ? W innych grach [ CS 1.6, Unreal Tournament ] mozna zmienic to w opcjach, ale w UT2 nie ma, przejzalem wszystkie opcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 3letnia gra na 1GB Ramu 6600GT i prockiem powyżej 2.5 licho chodzi to ja niewiem <_< Mi to wygląda na zaśmiecony system czyli reinstall :wink: Pozatym mi gra na 4Ti ( czyli dużo gorszym niż twoj GF) chodzila o niebo lepiejz( 1024X768- High) , napewno nie jest to też przez zaden DX ponieważ gdy ta gra wyszla DX 9.0a/b/c to bylo cos odleglego wiec ...

 

PS. A tak na marginesie , to musiales zakladac od razu nowy temat?? Nie mogles napisac w temacie poświęconym tej grze ??

Edytowane przez _Ran'dall_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 3letnia gra na 1GB Ramu 6600GT i prockiem powyżej 2.5 licho chodzi to ja niewiem <_< Mi to wygląda na zaśmiecony system czyli reinstall :wink: Pozatym mi gra na 4Ti ( czyli dużo gorszym niż twoj GF) chodzila o niebo lepiejz( 1024X768- High) , napewno nie jest to też przez zaden DX ponieważ gdy ta gra wyszla DX 9.0a/b/c to bylo cos odleglego wiec ...

 

PS. A tak na marginesie , to musiales zakladac od razu nowy temat?? Nie mogles napisac w temacie poświęconym tej grze ??

Ok poprawie sie. Sciagnelem demo UT 2K4. W trybie DM z 5 botami na mapie dm_rankin mam srednio 60-130 fps, w skrajnych przypadkach czytaj: niezla jadka na wiekszej przestrzeni spada do 40. Ustawienia w grze 800x600 Direct [ nie mozna bylo wybrac OpenGL, byl tylko direct i software ]normal + rozne bajery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to zrobic ? W innych grach [ CS 1.6, Unreal Tournament ] mozna zmienic to w opcjach, ale w UT2 nie ma, przejzalem wszystkie opcje.

edytujesz plik konfiguracyjny .ini powinien być w katalogu "katalog gry/system" ale dokładnie nie pamiętam, odnajdujesz sekcje gdzie definiuje się użyte API:

Render Direct3D....

#Render OpenGL...

#Render Software...

 

i zmieniasz znacznik #:

#Render Direct3D....

Render OpenGL...

#Render Software...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[Engine.Engine]

RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice

GameRenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice

AudioDevice=ALAudio.ALAudioSubsystem

NetworkDevice=IpDrv.TcpNetDriver

DemoRecordingDevice=Engine.DemoRecDriver

Console=UI.UIConsole

Language=int

GameEngine=Engine.GameEngine

EditorEngine=Editor.EditorEngine

WindowedRenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice

DefaultGame=U2.U2GameInfo

DefaultServerGame=U2.U2DeathMatch

ViewportManager=WinDrv.WindowsClient

Render=Render.Render

Input=Engine.Input

Canvas=Engine.Canvas

Editor3DRenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice

SplashCount=1

RunCount=8

 

Nie ma OpenGL, jezeli dopisze:

RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice

 

To wywala blad:

Can't find file for package 'OpenGLDrv'

History: UObject::SafeLoadError <- UObject::StaticLoadClass <- UGameEngine::Init <- InitEngine

 

Natomiast w UT 2k4:

 

[Engine.Engine]

;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice

;RenderDevice=D3D9Drv.D3D9RenderDevice

;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice

RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

 

I na OpenGL chodzi troszke gorzej [ ok 10-20fps ] niz na Direct3d.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj pozmieniać stery, zainstaluj najnowsze ze stron producenta

 

Zresztą Celciaki to do gier nie za bardzo się nadają!

Bron boze nie instaluj najnowszych sterownikow do karty grafiki... a celeron jak to celeron... raz chodzi fajnie a raz nie fajnie... sam uzywalem 6 lat celerona :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy twojej karcie napewno. Ja na high all i 1024x768x32 majałem avr ponad 100 fps. Czasami w ultra orgii na fuelu spadało do 50 fps. (oczywiscie radze sobie dostosować cfg ET tak aby moc lepiej skakać ;d czyli ustawić sobie max_fps na: 43, 76, 125 lub 333 w zależnosci od systemu. taki małe Ot :P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami w ultra orgii na fuelu spadało do 50 fps.

i dobrze wiedzieć na 9500pro 1024*768 jest podobnie na radarze ... (wtajemniczeni wiedzą ) :] no i barton na 2050Mhz

 

@tukamon LOL ze niby co kto i gdzie ? :P

Edytowane przez Luk3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość lechu1777

Ja powiem, że czasem jest tak że starsze gry mają mniej fps na nowszych pc aniżeli jakbyśmy grali w nowe na nowym sprzęcie. Unreal 2 nowy nie jest, ale akurat czy to jego wina nie moge powiedziec, grałem tylko w 2004.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Pioorek

Lechu -_-

 

Mozliwe ze ta plyta glowna nie supportuje twojej karty graficznej i nie dziala jak nalezy. Sprawdz w instrukcji/na necie czy w ogole ta plyta glowna oblusguje te karte... kupisz jakas inna i powinno byc ok, bo cos mi sie nie chce wierzyc ze te gry tak lipnie ci smigaja - ten unreal to jest awaking? Jezel i tak, to mozna zrozumiec, ale PK nie moze az tak tragicznie chodzic. <--- choc watpie.

Sprzedaj plyte glowna i procka a nie zakldasz ciagle jakies tematy. On sie n i e n a d a j e do gier. Chcesz pograc? Pozbadz sie go jak najszybciej.

Edytowane przez Pioorek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość lechu1777

@Pioorek

Ja problemu nie mam z Unreal 2004 ;) Napisalem, że CZASEM/NIEKTÓRE gry takie są, lub "nie lubią" jakiejś grafy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to Unreal II: The Awakening. Jedynie w CS 1.6 mam 80-100fps, ale sa momenty gdzie spada do 50, jezeli obok mnie lezy z 5-8 modeli graczy, ktorzy padli.

Takich spadów nie powinieneś mieć w CS:Source na tej karcie :/. Chyba jednak procek dobija all i tyle. U mnie jak stara płyta shuttle nie obsługiwała kompletnie mojej karty (jezcze z agpx4 max) i fps miałem tylko troche gorszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Ta gra szla mi na maxa na moim starym trupie to jest FX5200U(300/600) i Bartonie 2600....

Wiec to raczje wina mobo lub grafy.Sa albo niekompatybilne albo masz problemy z zasilaniem i niestabilnym napieciem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takich spadów nie powinieneś mieć w CS:Source na tej karcie :/. Chyba jednak procek dobija all i tyle. U mnie jak stara płyta shuttle nie obsługiwała kompletnie mojej karty (jezcze z agpx4 max) i fps miałem tylko troche gorszy.

W CS:S to ja mam max 40FPS, srednio 25-35. Jak sprawdzic te napiecia ? [ jest jakis program, ktory zrobi jakis wykres ? bo miernikiem nie umiem sie obslugiwac, a kopa dostac tez nie chce ] i jak sprawdzic czy te mobo oblsuguje grafe ? Bo nie mam ksiazki :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz antyvira, zawsze to trochę da FPSów więcej!

Jeżeli chodzi o różnicę pomiędzy Direct3D a OpenGL to nie wiem, ale może na czasie postestuję ;-).

Jesli nawet wylaczy antywira, dalej w procesie bedzie siedzial, a za kazdym ponownym przerwaniem procesu bedzie go wznawial. Jedyne co to odinstalowac antywira... Wylaczenie nic nie da. Niby go nie bedzie w pasku zadan, ale nadal bedzie jadl tyle samo pamieci/% procka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takich spadów nie powinieneś mieć w CS:Source na tej karcie :/. Chyba jednak procek dobija all i tyle. U mnie jak stara płyta shuttle nie obsługiwała kompletnie mojej karty (jezcze z agpx4 max) i fps miałem tylko troche gorszy.

W CS:Source to powinien miec ~50fps nonstop, a nie spadki DO 50 :) Zwykly GF6600 w polaczeniu z celafonem to naprawde marne wyjscie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na nieszczęście posiadaczy mocnych kart graficznych, w Unrealach mają one najmniej do powiedzenia, kod gry jest tak napisany że największą rolę odgrywa procesor. Dokładnie taka sama sytuacja jest w America's Army, którego kod jest napisany na podstawie UT (aktualnie podkręcony 2k4). Jeśli masz mocnego procka i szybki ram to i przy gf2mx wyciągniesz 50 klatek

 

spróbuj pokręcić celine, ewentualnie powalcz z mobo, może ją coś muli

 

 

 

ale sa momenty gdzie spada do 50, jezeli obok mnie lezy z 5-8 modeli graczy, ktorzy padli.

to że wydajność przy kilku postaciach, nawet martwych, spada to normalka, bo dochodzi rendering kilku dodatkowych modeli, jednak spadek u Ciebie jest dość drastyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj pokręcić celine, ewentualnie powalcz z mobo, może ją coś muli

to że wydajność przy kilku postaciach, nawet martwych, spada to normalka, bo dochodzi rendering kilku dodatkowych modeli, jednak spadek u Ciebie jest dość drastyczny

Drastyczny spadek to ja mam w ET ( 800x600 wszystko na low). Po respawnie 90FPS, a jak sie zacznie akcje z udzialem 6-8 modeli to spada do 14 nawet!! Co rozumiesz przez walczenie z mobo ?

Chyba pojde roznosic ulotki, kopac kartofle, ukladac chodnik i zarobie na sempa 2500-3000 + mobo i wreszcie pogram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to będzie najlepsza decyzja jaką mógłbyś podjąć ;)

Czy taki zestaw zapewni mi 100FPS w ET ?

 

Semrpon 3000+

Gigabyte GA-K8NS s754

2x512 DDR Ram

Fortron 400 W

Gigabyte 7300GS 128(256)128Bit PCIE DDR2 <- czy lepiej wziąśc mobo z AGP i zostawic stara karte graf (Gigabyte GF 6600 TurboForce)?

 

Ktos wspomnial cos o napieciach. Moze to cos pomoze

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...