Skocz do zawartości
Kain15

DirectX9.0 -Test wydajności - Mega News

Rekomendowane odpowiedzi

DirectX9.0 - Test wydajności -Mega News

 

Właśnie niedawno Microsoft wypuścił już dziewiątą wersję oprogramowania DirectX, wokół

której miliony oczu koncentrowało swoją uwagę. Wprowadzone w nim udoskonalenia

i obsługę nowych funkcji w połączeniu z odpowiednim sprzętem powinno wyraźnie

zwiększyć wydajność. Jak jest naprawdę ? Czytajcie dalej.

 

Kilka słów o samym DirectX9.0

Jak na razie na rynku istnieją tylko 4 modele procesorów graficznych które są

zgodne z standardem DirectX 9.0. Wszystkie te urządzenia pochodzą z jednej

korporacji: Ati. Są to kolejno: Radeon9700/9700Pro i Radeon9500/9500PRO.

Wszystkie z wyżej wymienionych posiadają jednostki cieniowania oraz wierzchołków

wierzchołków wersji 2.0, które pozwalają wykonywać operacje na liczbach zmiennoprzecinkowych.

Karty muszą również posiadać kontroler przepływu, które odpowiadają za funkcje

programów przeznaczonych dla jednostek cieniowania.

Funkcji dotyczących grafiki jest znacznie więcej ale najważniejsze

jest w końcu realizacja założeń technicznych w praktyce.

 

Testowany sprzęt

 

Najnowsze biblioteki były testowane na komputerze Miosiego22 (Miosig22@wp.pl ):

Procesor: Athlon XP 2100@2300

Płyta główna: Asus A7N8X Deluxe ( Nforce2 SPP)

Pamięci: DDR266 512mb ( TwinBank)

Karta graficzna: Radeon9500 PRO ( Catalyst 3,0 )

 

Testy

 

Najnowsze biblioteki testowaliśmy przy pomocy dwóch odmiennych syntetycznych testów:

- 3d mark2001 SE

(profesjonalny benchmark testujący wydajność poszczególnych jednostek graficznych )

-Unreal Tournament2003 (demo Antalus )

( gra która obsługuje większość nowinek i technik zawartych w najnowszych bibliotekach Microsoftu )

 

Na pierwszy ogień poszedł nieśmiertelny 3d mark 2001 SE.

Byliśmy raczej pewni iż najnowsze biblioteki powinny zwiększyć wydajność

całej karty graficznej ( a szczególnie jednostek cieniowania Pixel i Vertex Shader )

Wyniku jakiego ujrzeliśmy z pewnością nie oczekiwaliśmy:

- w rozdzielczości 1024x768 wynik w DirectX8.0/DirectX9.0- 6752/6685pkt

- w rozdzielczości 1600x1200 w Direcxt8.0/DirectX9.0-5521/5398pkt

 

Niestety jak widać aplikacja nie zyskała żadnego wzrostu wydajności.

Różnice punktów podczas wymiarów są wynikiem granicy błędów.

 

Następnie pełni nadziej uruchomiliśmy grę Unreal Tournament2003

która obsługuje większość nowinek zawartych w nowych kartach, zgodnych z DirectX9.0,

oczekując zatem znacznego przyspieszenia obróbki grafiki.

I tu kolejne zaskoczenia:

- w rozdzielczości 1024x768 wynik w DirectX8.0/DirectX9.0 - 76/74 fps

- w rozdzielczości 1600x1200 w DirrectX8.0/DirectX9.0 - 71/79 fps

 

Na podstawie powyższych wyników można twierdzić iż im wyższa

rozdzielczość tym większy wzrost wydajności przy użyciu najnowszych

bibliotek Microsoftu.

 

Instalować czy nie? Oto jest pytanie

 

Tak naprawdę nie wiem co sądzić o najnowszych bibliotekach.

Podczas testów mieliśmy wielorakie problemy z Windowsem

po zainstalowaniu nowych bibliotek. Przekłamania graficzne, problemy

ze starszymi aplikacjami, niemożność w ,, normalny" sposób

odinstalowania DirectX-a, to wszystko w widoczny

sposób przeszkadza aby w miły sposób użytkować komputer.

Z drugiej strony jednak, dla tych którzy posiadają kartę

zgodną z DirectX 9.0 wzrost wydajność z rzędu 8-10%

jest nie do pogardzenia. Podsumują posiadaczom

sprzętu niezgodnego z najnowszymi bibliotekami radze

ostrożnie przechodzić do zmian. A posiadaczom

nowych kart Ati zostawiam wybór : Wydajność czy Bezawaryjność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...