Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje trochę pomocy od was, ze względu na brak czasu ostatnio. Chciałbym w końcu "wypuścić" update do tego skryptu, zawierający m.in. orientacyjne wyniki poszczególnych kart dla 3dmark '03 i '05. Moja prośba to podawanie swoich wyników na niepodkręcanych kartach! Resztę już mam ;]

Poniżej zrzut ekranu z wersji 1.2.04:

 

post-141426-1163368052_thumb.jpg

 

EDIT: sporo zmian, po za tym dodane:

-G80 - 8800GTS/8800GTX

-PARHELIA - Matrox Parhelia-512

-RV560 - X1650XT

-RV570 - X1950PRO

-Gigabyte 3D1/3D1-XL

-Gigabyte 3D1-68GT

-RV410 - X700LE 128bit

-R420 - X800SE

-R480 - X800GTO2/X850PRO

-RV535 - X1650PRO/X1300XT/

-RV535(4PS) X1300CE

-R580+ - X1950XTX/X1950XT

-NV43 - 6600VE/6610XL

-G71 - 7900GS/7950GT/7900GTO/7950GX2

-G72 - 7100GS

-G73 - 7300GT-DDR2/7300GT-GDDR3/7600GS-GDDR3

 

w aktualizacji: Volari series, S3 DeltaChrome/Chrome S2x, Intel Integrated i9xx

 

EDIT2: równolegle przeszukuję ORBA, więc wszytko idzie do przodu, ale z waszą pomocą byłoby o wiele szybciej :wink: Pod uwagę biorę wyniki karty na defaultowych zegarach i na procesorach A64 2.0-2.8GHz, aby porównanie było stosunkowo miarodajne.

 

EDIT3: coś słabo z tymi wynikami; chyba nikt nie testuje na niepodkręconych kartach ;/

Co do wykresów HucK - dzięki, dobra robota :) tylko szkoda, że karty są w przedziałach punktowych, no nic "buszuję" dalej w poszukiwaniu wyników.

Edytowane przez Evil One

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

starszych? to zależy "jak starszych". W skrypcie są ujęte wszystkie karty poczynając od wersji obsługujących pixel/vertex shader, czyli GF3 (GF4MX - zrobiłem wyjątek) i R8500.

Wydaje mi się, że dokładanie starszych kart byłoby trochę na siłę, bo co tu porównywać?

No ... w sumie możnaby jeszcze dorzucić serię GF2 i R7000/R7500, ale to dopiero jak wrzucę to co jest na serwer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A64@2500, 7900GTO@stock , marki robione przy ustawieniu standardowym sterownikow 'jakosc'

3DMark03: 19586

3DMark05: 9419

Dzięki za pomiar :)

3dmark'05 wyszedł tak jak powinien, ale 3dmark'03 ma "nadwyżkę" około 1500pkt! czyżby FSB (HT) procesora robiło taką różnicę w 3dm'03? Jeśli możesz zapuścić Athlona na stockowym FSB to byłbym wdzięczny.

 

EDIT2: Dziś już nie da rady, ale jutro powinna się już ukazać świeża wersja v1.2.05 na serwerze. Zapraszam wszystkich do składania wszelkich pytań oraz zgłaszania potencjalnych błędów w tym wątku.

Edytowane przez Evil One

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja uwazam, ze dodanie gf2 mx/ti i radeonow 7xxx ma sens, bo szczegolnie gf2mx jeszcze pokutuje u wiuelu ludzi w kompach

Może i masz rację ... dorzucę kilka takich kart, bo to nie problem ... jak tylko uporam się z obecną aktualką.

Poniżej screenshot z wersji 1.2.20 nad którą pracuję:

 

post-141426-1165753035_thumb.jpg

 

Najważniejsze zmiany to czytelniejszy layout, większe grafiki kart, dodanie obsługiwanej wersji OpenGL, powierzchni chipa graficznego, punktacji 3dmark'06, oraz platformy testowej (procesor) - obok wyniku, aby porównanie na tej podstawie miało jakikolwiek sens. Ponadto kilka konfiguracji CrossFire i SLi do porównania. Update już za 2-3dni.

Edytowane przez Evil One

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:wink: dzięki kain za wsparcie. Cały czas staram się udoskonalić interfejs, przy zachowaniu minimalnej ilości "wodotrysków" ;). ... Tyle, że brak czasu ostatnio.

Właśnie "poleciała" do redakcji najnowsza aktualka v1.2.21.

post-141426-1166278055_thumb.jpg

 

Może jeszcze dziś, a jak nie to najdalej w poniedziałek, powinna być na serwerze.

 

EDIT: W związku ze sporą ilością maili z zagranicy, pracuję obecnie nad obsługą lokalizacji językowych przez skrypt.

Moja prośba do osób, które potrafią przetłumaczyć wszystkie informacje zawarte w oknach wyboru karty na język: niemiecki, francuski, hiszpański, tj.:

 

taktowanie GPU, pamięci [MHz] i typ:

wydajność wypełniania pikseli:

wydajność wypełniania tekseli:

wydajność geometryczna:

przepustowość pamięci:

proces wykonania:

liczba tranzystorów:

powierzchnia rdzenia:

silnik:

 

EDIT2: Dla wszystkich, którzy chcą mieć dostęp do wersji rozwojowej i szybszego wprowadzania poprawek, uruchomiłem "projekt BETA" witryny GPH. Adres: www.gph.website.pl

Edytowane przez Evil One

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanko:

przy zintegrowanych grafach widnieje pamiec ddr 400mhz 64bit.

rozumiem, ze jest to nasza pamiec w kompie, czyli np. jak ktos ma ddr333 to zamiast 400 trzeba wstawic 333.

a jesli ram chodzi na dualu, to mozna wstawic 128bit, czy integrze dual nie pomaga?

Edytowane przez teraw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeśli pamięci są DDR333 to wtedy pamięć graficzna będzie pracować tak jak jest ustawiona w biosie dla ramu. Co do interfejsu, to szczerze powiedziawszy, nie jestem na 100% pewien, czy integra nie jest podłączona tylko do jednego kanału, ale może być też w przypadku trybu dual channel 128-bitowa. Niestety nie mam takiej płyty, aby to dokładnie przetestować. Póki co dzięki za info, będę drążył temat.

Edytowane przez Evil One

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do jednego kanalu chyba nie mogla by byc, bo zaluzmy taka sytuacje:

mamy 2 moduly ramu, po 512 mb kazdy, puszczone w dualu.

integrze przypisane jest 128 mb.

czyli jesli mialaby pobierac cale 128 z jednego kanalu, to dla kompa zostal by caly jeden kanal 512 mb, a z drugiego 384 mb, a przeciez do duala nie moze byc na jednym kanale wiecej ramu a na drugim mniej

 

moglaby byc tylko taka sytuacja, ze ram sobie jest normalnie w dualu, ale z gpu jest polaczony tylko 64-bit szyna przez magistrale pci-e

Edytowane przez teraw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taktowanie GPU, pamięci [MHz] i typ:

wydajność wypełniania pikseli:

wydajność wypełniania tekseli:

wydajność geometryczna:

przepustowość pamięci:

proces wykonania:

liczba tranzystorów:

powierzchnia rdzenia:

silnik:

core clock, mem clock

pixel fillrate

vertex fillrate (?)

tutaj nie chce przekręcić ;)

memory bandwich

 

Reszte to ze słownika bezpośrednio przetłumacz :]] :P

 

BTW:

Od kiedy 7300GT DDR3 ma na rdzeniu 450Mhz ? Mi się wydawało, że ma 500Mhz [; [zarówno Palit, jak i Galaxy i XFX :) ]

 

Aha istnieje też model 7300GT DDR3 na AGP x8 :) I 76GS i 73GT aktualnie jest w 0.8µm :mrgreen:

Edytowane przez Lanc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, tyle że angielski już mam :wink:. Chodziło mi o języki, te które wymieniłem lub inne. Ale dobre i to na początek.

7300GT GDDR3 model na 2ns pamiątkach posiada rdzeń default na 450MHz (co nie przeszkadzało mu osiągnąć 600 i więcej na rdzeniu :wink:). I tym się sugerowałem. Jednak rzeczywiście 7300GT (tzw. na GDDR3) posiada rdzeń na 500 (przy ramach na 1400DDR).

Pozostałe karty G73 w tech. 0.08µm, dodam do bazy.

Co do AGP 8x na kartach 7300GT - nie jest to referencyjna płytkę nvidii, a produkty wypuszczane przez niezależnych producentów. Jedynie 7600GS to konstrukcja "wypuszczona" przez NV do produkcji. Ale można dopisać, że istnieją także 7300GT na AGP. Ostatnio zresztą takich rodzynków jest coraz więcej np. X1950PRO AGP.

Poza tym w kolejnej aktualce dodałem karty S3 - Delta Chrome, oraz Chrome S20 series.

 

EDIT: Nowa beta 1.2.43 komparatora na stronie gph.website.pl. Nie wszystkie błędy jeszcze wyeliminowane. m.in. nierozwiązana sprawa odnośnie przepustowości pamięci dla chipsetów zintegrowanych. Dodałem także orientacyjny pobór mocy dla niektórych kart, tutaj posiłkowałem się m.in. danymi ze strony http://www.atomicmpc.com.au. Jednak jest tam dużo przekłamań - chociażby GF FX5600 - pobór mocy wg. autorów tego zestawienia to ponad 60W!! :lol2:. Więc będę szukał dalej lepszych źródeł.

Edytowane przez Evil One

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...