greg505 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2006 Witam mam troszke problem z malym projektem ;) musze zrobic 'scene' po ktorej sie bedzie mozna poruszac, za pomoca myszki i klawiatury (jak w grach), z tym sobie poradzilem. teraz o problemie <_< niebo jest zrobione ze sfery na ktora nalozylem teksture. srodek powierzchni po ktorej sie poruszam jest w poczatku ukladu wspolrzednych (0,0,0) tak samo jak sfera(tylko ze z duzym promieniem). jezeli sie cofne to powstaje mi taki glupi ekfekt (przedstawiony na screenie) konczy sie obszar widzialny dla kuli i powstaje dziura (wieksza im bardziej sie oddalam) nie wiem czy to dobrze opisalem :unsure: rozwiazaniem problemu moze byc oczywiscie pomniejszenie sfery, ale raczej to nie wchodzi w gre, bo nie zmieszcze wszystkich obiektow ktore chcialbym dodac moze ktos mi podpowie jak zrobic aby nie 'wyjezdzac poz kule' zeby wszedzie byl widok nieba, tak jak tu wiem ze nie opisalem tego zbyt jasno, ale mam nadzieje ze ktos zrozumie o co mi chodzi. jak by co to moge podeslac plik exe jak to dokladniej wyglada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alienzero Opublikowano 14 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2006 powieksz obszar widzialny? wiem ze w DX sie dalo.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg505 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2006 (edytowane) napewno sie da ;) tylko nie wiem jaka funkacja ;/ edit: juz wiem jaka :D gluPerspective() tylko ze po zwiekszeniu 'obszaru widzialnego' fps leca strasznie ;/ na mojej kracie z aax8 i afx16 mam okolo 25 :blink: zreszta bez aa i af niewiele wiecej, moze jakies pomysly jak temu zaradzic jak dodam jeszcze kilka zrodel swiatla i cienie to juz bedzie tragedia :[ Edytowane 14 Grudnia 2006 przez greg505 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alienzero Opublikowano 14 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2006 moze przesadziles z fovy? pamietaj ze zNear i zFar tez sa bardzo istotne tutaj. imho zFar nawet bardziej ;] wlasciwie to moze nawet zwiekszenie zFar zamiast pola widzenia daloby pozadany przez ciebie efekt. sorry ze moge troche macic ale opieram sie na doswiadczeniach z DXem, openglem jeszcze sie nie bawilem ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg505 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2006 (edytowane) kazda pomoc sie przyda ;) fovy mam ustawione na 70f zFar mialem za male (tylko to zwiekszalem na 200) w sumie mialem wlaczone V-synch dla opengl, po wylaczeniu liczba fps sie podwoila, wynosi teraz 45fps ale wciaz sie obawiam ze na slabyszym sprzecie wydajnosc bedzie slaba. musze jeszcze cos znalezc o renderowaniu (a raczej nie renderowaniu ;) ) obiektow ktorych nie widac, mysle ze to sporo przyspieszy... edit: powodem tak duzego spadku fps byl blending..... teraz jest ok 300fps;] Edytowane 14 Grudnia 2006 przez greg505 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 16 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 16 Grudnia 2006 (edytowane) hmm.. a czy nie da się użyć czegoś takiego jak niebo? Nie wiem na ile jest to specyfika nadbibliotek a naile openGLa... ale jako niebo wystarczy wczytac textury na jakiś mały sześcian i uzyć tego sześcianu do renderowania obszarów nieba... Nie musisz wtedy tworzyć wielkich kopuł, a silnik renderujacy wrzuca twoją teksture tam gdzie nic nie ma... jako tło... ps. jesli openGL to nie wymóg, poszukaj sobie darmowego silnika Irlicht3D Engine... ful wypas... kilka linijek kodu i już biegasz po mapie z q3 :D Edytowane 16 Grudnia 2006 przez PelzaK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alienzero Opublikowano 17 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2006 winszuje, irlicht to dobry engine ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg505 Opublikowano 17 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 17 Grudnia 2006 niestety, a moze stety ;) musi to byc opengl. teraz mam problem z wczytaniem niektorych modelow 3ds. :? wszystkie obiekty uzywajaca tekstur sie nie wczytuja ;/ te ktore sa tylko 'kolorowane' dzialaja bez problemu, ale jezeli obiekt ma teksture to wtedy wyswietla sie on bez niej. moze znacie jakies stronki z darmowymi obiektami 3ds (oczywiscie w google szukalem ;) ) w 3dsmaksie juz sie bawilem.... ale wole jednak znalezc gotowe obiekty ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg505 Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2006 (edytowane) ten screen pokazuje o co chodzi chodzi o mostek.... nie ma na sobie tekstury :( Edytowane 18 Grudnia 2006 przez greg505 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargil Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 a jak dasz recznie : glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, texture[0]);przed wyrenderowaniem mostku to co sie dzieje ? Pokaz funkcje wczytujaca model i funkcje renderujaca obiekt wczytany z 3ds Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg505 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 wlasnie ta funkcja wczytuje teksture trawy jezeli chce na obiekt nalozyc teksture w taki sposob jak napisales to obiekt tylko zmienia kolor glPopMatrix(); glPushMatrix(); glTranslatef(7,4,-14); glRotatef(45,0,1,0); model1->draw();//mainmodel1 = new model3DS ("modele/nazwa_modelu.3DS",0.1); pliki *.h i *.cpp z obsluga tekstur i modeli mam stad http://isg.cs.tcd.ie/keith/4ba6/ChristmasProject/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 winszuje, irlicht to dobry engine ;]wyczuwam tu nutkę ironii... am i right? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alienzero Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 hmm, nie byla ona moim zamiarem. korzystalem raz z irlichta i w sumie bylo ok. :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 22 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2006 no więc mówię... silnik niczego sobie, co najważniejsze darmowy nawet do komercyjnych zastosowań, i da się łatwo zintegrować z systemem fizyki Newton GameDynamics... i piszesz sobie halfalajfa 5 :) Mam nawet cichy zamiar napisać w końcu gierkę jakąś bazując właśnie na tych silnikach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg505 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 25 Grudnia 2006 ale wracajac do problemu....... ;) jak zalicze ta grafike to zobaczymy z czym sie je ten silniczek ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...