Skocz do zawartości
Shenlong

Jak Powstają Gry Na Pc / Tel ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam 2 pytania:

Jak powstają gry na PC np. FPS'y. Czytałem gdzieś kiedyś, że wygląda to tak:

- programiści tworzą silnik gry

- silnik jest ładowany do edytora

- w edytorze ustawiane są rózne parametry gry: fizyka itp

- tworzone sa mapy w edytorze [ np. radiant ]

- tworzone sa modele broni / postaci i ladowane do glownego edytora

 

Jak powstają gry na telefony komórkowe ? Tu nie wiem juz nic, jakiego jezyka sie trzeba uczyc, zeby zrobic prosta gre ? Czy tez odbywa sie to w jakis edytorach ?

 

Jezeli macie linki do jakis przydatnych materiałów to proszę, mam zapał [ nie słomiany! ] i chcę zacząć uczyć sie robic gry, ale przede wszystkim POZNAĆ PROCES ICH POWSTAWANIA. Umiem już robić modele i mapy [ Do CS w VHE, do Q3/Q4/ET w Radiancie - kiedys sie pochwale moze :D ].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ID wypuscil juz jakis czas temu kody zrodlowe do wolfa i quaka [nawet q3a] wiec mozesz sobie obadac jak to wyglada. szczegolnie kod wolfa mi sie podoba ;]

 

gry na fony jak juz mowili w javie i w sumie nie ma tam duzo filozofi - po prostu piszesz program w javie. a jak masz np. fona z windows mobile to nawet mozna pisac w .net/c#

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie, czy Ty w ogóle znasz jakikolwiek język programowania... bo może od tego warto zacząć jeśli chcesz tworzyć gry... chyba że chcesz tworzyuć w gamemasterze cyz gamecreatorze... jakiś taki chłam jest do robienia gierek...

 

Ogólnie podejść do dużych projektów jest 2... PIerwsze, zazwyczaj wiodące firmy piszą tzw silnik gry, czyli cały kod obsługujący wszystko od wprowadzania nicka przez poruszanie postaci, obsługę kart graficznych, sztuczną inteligencję na muzyce skończywszy. Kod ten zazwyczaj powstaje w C++ jeśli mowa o PC. Drugie podejście jest takie, że inne firmy bądź zapaleńcy kupują lub wykorzystują gotowe silniki innych peoducentów aby za pomocą edytora i niewielkiego nakładu programistycznego stworzyć całkiem inną grę.

Tak np masz silnik Unreal 1, 2, 3, gdzie np za pomocą praktycznie samego tylko edytora unrealed jesteś w stanie zrobić całkiem inną grę.. gdyż edytor taki jest na tyle uniwersalny że możesz prócz tworzenia własnych obiektów 3d, map, dźwięków etc pisać proste skrypty w specjalnie wymyślonym języku unreal script modyfikując standardowe zachowanie się np sztucznej inteligencji.

 

I tak np możesz spokojnie zrobić sobie np pinbala przerabiając unreal turnament chociazby :).. ale przyznać trzeba iż opanowanie tego środowiska to nie jest takie hop siup.

 

W przypadku gier na telefony nie wiem jak to się odbywa.. na pewno są gotowe silniki, które wykorzystywane są przez firmy, bo przeceiż nikt nie będzie pisał 2x od nowa obsługi grafiki, wyświetlania bitmap czy czegoś tam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku gier na telefony nie wiem jak to się odbywa.. na pewno są gotowe silniki, które wykorzystywane są przez firmy, bo przeceiż nikt nie będzie pisał 2x od nowa obsługi grafiki, wyświetlania bitmap czy czegoś tam...

Jak pisze w Javie i na telefon to niestety będzie. Bo choć obsługa grafiki jako taka jest juz zaimplementowana w J2ME to z wyświetlaniem bywa różnie zwłaszcza Nokie są "inne".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że potrafię robić modele postaci, broni itp. oraz mapy [ wszystko otexturowane ] to czego mi jeszcze brakuje do stworzenia własnego moda np do Q3 jako:

a) mod wymagajacy zainstalowanego Q3

b) samodzielny mod

Sa jakies narzedzia, którymi zmodyfikuje parametry np. dla kazdej broni, podmienie model na wlasny itp. ? Jezeli nie to co ? Nalezy zaczac sie uczyc C++ oraz OpenGL ?

 

[ Dobry temacik panie Shenlong ]

 

Update:

Znalazlem cos takiego:

http://www.idsoftware.com/business/techdownloads/

Pewnie cos sie przyda

 

Nawiazujac do edytora z UT. Czy dzieki temu mozna stworzyc moda ? Czy to tylko bedzie mapka do UT, ktora np bedzie do paintballa i podmieni bronie i skiny. Mozesz rozszezyc swoja wypowiedz :D ?

Edytowane przez demisen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za pomocą edzia można tworzyć mutatory i mody które zmienią zachowanie każdego z elementów... więcej na ten temat Ci nie powiem bo znam się na tym tylko tyle coby stworzyć własną mapę i jakiś prosty mutatorek może napisałem kiedyś...ale to było dawno i nie prawda... :)

 

Jakąkolwiek drogę wybierzesz zawsze będzie ona usłana.. kolcami :D. Żeby robić mody musisz opanować czyjś engine... żeby samemu robić grę.. łącznie ze swoim enginem to musisz znać język (C++) i obsługę opengla lub directXa... Pozostaje jeszcze łatwiejsze rozwiązanie... nauczyć się c++/c# i wykorzystać proste enginy graficzne udostępniane jako friłer... np irlicht3d. Wspierają one nieco, albo i sporo programistę, gdyż dużo rzeczy jest już napisanych (np wczytywanie map z q3, czy modeli md2 z q2, animacje, ruch, sceny...).

 

Łatwo nie będzie... nie ma co się łudzić :)

Edytowane przez PelzaK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...