Skocz do zawartości
azaziel

Big Problem Z Galaxy Geforce 6800xt Na Agp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakupiłem ostatnio GeForce'a 6800XT 128MB AGP 8x 256-bit z box'owym chłodzeniem Galaxy. Zamotowałem na swoim PC:

 

Procek:

Athlon XP +1800

Płyta główna:

DFI AD77 PRO

Pamięć:

DDR PC3200 521RAM GEIL (400MHz)

 

I co się okazało: zagrałem sobie w Call of Duty 2, Brothers in Arms, Dreamfall - wyskakują artefakty (nawet w benchmarku 3DMark03). Oddałem do serwisu tam mi powiedzieli, że jest sprawna. Zamontowałem u znajomego którego PC różni się tylko tym że ma płytę pod Pentiuma (chyba socket 478). Grafa działa. Pomyslałem, że to stery- KUPA - próbowałem i najnowszych i starszych i to samo.

Następnie mysłałem że zasilacz- KUPA- po zamontowaniu Chieftec'a 410W to samo.

Myslałem że sie przegrzewa - KUPA - standardowa temp 40 stopni pod obciażeniem góra 58, a po oziębieniu pokoju (zima, mróz, otwarte okno - brrr), otwarciu obudowy i odmrożeniu sobie tyłka tylko 34 stopnie pod obciażeniem - i to samo artefakty.

Jednak....

Zauważyłem dziwną rzecz. Grałem sobie w Dreamfall udając, że nie ma artefaktów ;] i po godzince dwóch zniknęły artefakty w ogóle również i w innych grach. Temp. dziwne bo 58 stopni czyli standard. Cały happy włączam następnego dnia i co KUPA - znowu artefakty i znowu znikają po 2 godzinach obciążania grafy.

Jest to cholernie denerwujące szukam porady. Zgłaszałem do znajomych problem przychodzili, patrzeli się, dziwli i nic. Również zaznajomione serwisy wytrzeszczyły gały i nie wiedziały o co chodzi. Więc szukam porad u was. Będę dźwięczny jak ktoś rozwikła mój problem.

PS:

Może mała podpowiedź (chyba) - napomknąłem że w 3Dmarku03 pojawiają sie artefakty i to juz w pierwszej symyulacji (normalna kaszana), ale po zaznaczeniu ptaszka w settings czyli przy force software vetex shader normalnie bajka nic nie ma żadnych artefaktów. Artekafty z resztą wyglądają na takie jakby źle wierzchołki byly renderowane. Pomyślałem więc, że system pomimo, że widzi że karta ma 8 potoków Pixel Shader i 4 jednostki Vertex Shader (Pixel i Vertex wersja 3.0 i karta nie modowana tak btw) to nie są aktywowane. Szperałem w sterach od grafy i Riva Tuner się bawiłem i [gluteus maximus]. Nie wiem. Może to jakoś was naprowadzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien czy ot może być to ale sprawdź na innym procesorze bo z tego co wiem to procesor także bierze (częściowo) udział w tworzeniu grafiki więc może coś z nim nie tak.

mozliwe generalnie mi sie wydaje ze po prostu pomimo ze DFI niby wspiera karty na agp to i tak sie gryzie z niektorymi kartami. Tak to jest jak kupujesz cos z jednej firmy a cos z drugiej niby to jest to samo i jest kompatybilne a wrzeczywistosci takie nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...