Skocz do zawartości
Grinch

Gwarancja itp itd :/

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Rok temu kupiłem sobie kompa, zosttał złożony w sklepie ale mniejsza z tym. Po 14 miesiącach coś zaczeło się chrzanić z kompem, wyszło na to że siępłyta główna zepsuła. Była to płytka MSI, z 2 letnią gwarancją. Oddałem płyte no i teraz czekam i czekam i czekam i..... Powiedzcie mi jaki jest maksymalny termin w jakim sklep/dystrybutor/producent (już sam niewiem kto) powinien doprowadzićsprawę do końca czyli naprawić moją płyte albo dać nową? Jaki jest czas trwania tej procedury, bo wydaje mi się że w sklepie lecą se w kulki co mi sie bardzooo nie podoba. Dodam że czekam już 17 dzień i w sklepie nic nie wiedzą. Kiedy mam ich ścigać ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Rok temu kupiłem sobie kompa, zosttał złożony w sklepie. Po 14 miesiącach coś zaczeło się chrzanić z kompem

nie kumam tego. :oops:

Reszta kuma :D

Ale dobra wytłumacze. W grudniu (2001) w jednym sklepie złożyłem sobie kompa, a że oni tacy mili byli to mi go złożyli i dali 24 miesięczną gwarancje, oto warunki gwarancji:

Okres gwarancji wynosi 24 miesiące z tym ze w okresie pierwszysch 12 miesiecy klient korzysta z pelni z nizej wymienionych uprwanien gwarancyjnych, natomiast w okresie pozostalych 12 miesiecy w przypadjku awarii nabywca oplaca tylko wartosc wymienionych podzespolow nie placac za usluge (WoW ale zajebiscie :wink: )

Ta gwarancja mi go*no daje wiec wlasciwie na nia nie opatrze. 3 tygodnie temu moja plyta glowna poszla sie jebac. I teraz wlasnie chcialem sie was zapytac ile ja mam czekac na nowa bo juz sie zaczynam niecierpliwic. A z tego co wyczytalem na benchmarku to juz sam nic niewiem. Wydaje mi sie ze te 14 dni obowiazuje w ciagu 12 miesiecy, a jesli producent daje wiecej niz 12 to juz chyba musze dluzej czekac.

 

Sori za bledy, za to ze nei pisze z polska trzcionka i wogule za niezrozumialem moje wypowiedzi ale jestem juz na maxa wqurwiony ::D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no nie stety tak jest, tylko ze nasze prawo jets tez tak posrane ze niewiadomo czego moge sie domagac a czego nie.

 

Jedyne co wyczytalem to to ze do 12 miesiecy moge domagac sie wymiany sprzety z tytulu rekojmi, po uplywie tych 12 miechow jesli producent dal nastepny rok gwarancji ( w tym przypadku MSI dal) moge domagac sie wymiany sprzetu z tytulu gwarancji. Mam z tego powodu mniej korzysci ale to ze musze czekac ponad 14 dni nie jest napisane. Wiec chyba ktos se leci :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po upływie 14 dni roboczych masz prawo domagać się wydania Twojego naprawionego sprzętu (chyba że w umowie/gwarancji jest inaczej napisane). Proponuje (jeśli mają normalny nie internetowy sklep) wybrać się do nich i trochę poburzyć, poprośić o wydanie sprawnego sprzetu. A tylko staraj się nie dać spławić (choć czasem z takimi firmami nie jest łatwo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto warunki gwarancji:

Okres gwarancji wynosi 24 miesiące z tym ze w okresie pierwszysch 12 miesiecy klient korzysta z pelni z nizej wymienionych uprwanien gwarancyjnych, natomiast w okresie pozostalych 12 miesiecy w przypadjku awarii nabywca oplaca tylko wartosc wymienionych podzespolow nie placac za usluge (WoW ale zajebiscie  :wink: )

Z tego co jest napisane w gwarancji wynika że pełna gwarancja obejmowała 12 miechów a teraz jesli jak piszesz po 14 michach walneła Ci płyta to jeśli okaże się że jest trachnięta musisz wyłożyć kase na naprawe nie płacąc jedynie za robocizne.

Ale zmieniły się przepisy więc teraz jeśli nawet producent daje rok gwarancji to ustawowo i tak sa 2 lata (rok producent i nastepny rok musi dac sprzedawca) tylko nie wiem czy to czasem nie obejmuje tylko zakupów które były zrobione po wprowadzeniu ustawy.Jesli tak to masz lipe niestety :( A ustawowo maja 14 dni ( bez sobót i niedziel najlepiej liczyć bo w starej było powiedziane że dni kalendarzowych a w nowej jest poprostu 14 dni i niewiadomo jakich, taki mały gniot jak wszystko w tym karaju)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto warunki gwarancji:

Okres gwarancji wynosi 24 miesiące z tym ze w okresie pierwszysch 12 miesiecy klient korzysta z pelni z nizej wymienionych uprwanien gwarancyjnych, natomiast w okresie pozostalych 12 miesiecy w przypadjku awarii nabywca oplaca tylko wartosc wymienionych podzespolow nie placac za usluge (WoW ale zajebiscie  :wink: )

Z tego co jest napisane w gwarancji wynika że pełna gwarancja obejmowała 12 miechów a teraz jesli jak piszesz po 14 michach walneła Ci płyta to jeśli okaże się że jest trachnięta musisz wyłożyć kase na naprawe nie płacąc jedynie za robocizne.

Ale zmieniły się przepisy więc teraz jeśli nawet producent daje rok gwarancji to ustawowo i tak sa 2 lata (rok producent i nastepny rok musi dac sprzedawca) tylko nie wiem czy to czasem nie obejmuje tylko zakupów które były zrobione po wprowadzeniu ustawy.Jesli tak to masz lipe niestety :( A ustawowo maja 14 dni ( bez sobót i niedziel najlepiej liczyć bo w starej było powiedziane że dni kalendarzowych a w nowej jest poprostu 14 dni i niewiadomo jakich, taki mały gniot jak wszystko w tym karaju)

Moja płyta główna ma 2 lata gwarancji, dane przez prodyucenta. To tak dla wyjaśnienia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...