f3nikz Opublikowano 21 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2007 Mam następujące pytanie.. Zaznaczam, że jestem laikiem jeśli chodzi o OC pamięci ale nie w tym rzecz. Zakupiłem do swojego kompa na allegro pamięci takie jak w tytule czyli OCZ 2x512ddr2 [PC6400] Platinum XTC i z nimi wiąże się moje pytanie. Rzekomo mają one timingi 4-5-4-15 to dlaczego programik CPU-Z wykazuje mi coś takiego: Czy powinienem coś w biosie poprzestawiać może ?? Mam Asusa P5B Deluxe.. A i jeszcze jedno są to 800mhz a pokazuje jak na załączonym obrazku 400mhz. Proszę nie negować mnie i mojego posta, w końcu rzeczą ludzką jest czegoś nie wiedzieć... Peace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyysiu Opublikowano 21 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2007 (edytowane) U mnie timingi tez z początku ustawiły się na 5-5-5-15 nie wiem czemu, wystarczy zmienic w biosie np. takie jak ja mam. Pokazuje 400MHz bo to rzeczywista częstotliwość pracy pamięci. Ale jako że pamięci DDR wykonują w ciągu jednego cyklu zegara 2 operacje (na obu zboczach impulsu) to sprytni spece od markietingu wymyślili żeby podawać taktowanie 2 razy większe bo przecież 800 wyglada na pudelku ladniej niz 400 nieprawdaż? :> Ma to też na celu pokazać różnice w wydajnośći pomiędzy pamięciami SDR i DDR (SingleDataRate, DualDataRate). To tyle ;). A i taktowanie moich kostek nie jest graniczne, ustawilem na szybko, nie mam czasu. Edytowane 21 Marca 2007 przez krzyysiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEVILEK Opublikowano 21 Marca 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2007 Mozliwe ze plyta zle odczytuje SPD pamieci, a 400MHz w CPU-Z jest ok ;) To pamiec typu DDR, wiec 400 x 2 = 800MHz. Zobacz w zakladke SPD, co masz wpisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...