Skocz do zawartości
thewall

Obudowa Chieftec A Reszta Świata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Która obudowę polecacie?

 

Chcę kupić budę na lata, uniwersalną i jak najbardziej funkcjonalną. Doświadczenie w temacie mam małe stąd prośba o pomoc w wyborze.

 

Zastanawiam się nad obudowami Chieftec Medium z serii Dragon/Mesh/Uni.

 

Z tego co znalazłem w sieci, Dragon ma najlepsze chłodzenie (mozliwość zamontowania wentyli z przodu i z tyłu) ale jest krótszy od Mesh czy Uni więc może być problem przy niektórych kartach graficznych. Mesh/Uni są dłuższe ale nie mają miejsca na przedni wentyl co chyba jest ich główną wadą. Pozatym wszystkie te budy mają tendencje do wpadania w drgania (choć ponoć w Medium jest z tym lepiej niż w BIG Tower).

Z tego co się zorientowałem to w Dragonie może być kłopot z uszczelnieniem. Dziury ułatwiają chłodzenie ale niestety się strasznie kurzy a w ofercie Chiefteca nie znalazłem filtrów do tej budy chyba że sie mylę to proszę o sprostowanie.

 

Oczywiście wytknąłem tu tylko wady, bo zalety obeznanym w temacie są znane.

 

Czy montując z tyłu Uni/Mesh wydajny wentyl 120mm (np Fander czy Scythe) da się uzyskać optymalne chłodzenie w całej budzie?

Czy da się wyeliminować wibracje (gdyby wystapiły) stosując jakieś kołeczki, gumy itp

 

A może lepszy będzie Antec P180B Performance One ATX Case

Jak wypada ten Antec w porównaniu z budami Chieftec. Co za nią (poza wentylacją i wyciszeniem) przemawia? Warto wydać prawie 200zł więcej?

 

Tu jest inne rozłożenie wszystkiego. Jak jest z przestrzenią wewnątrz tej budy w porównaniu z Chieftec Dragon czy Mesh? Wszystko tam wejdzie bo w recenzjach raz piszą że jest mnóstwo miejsca a innym razem, że jest cisnawo.

 

Jaki tam powinien być zasilacz? Dla Chieftec myślałem o Tagan U15 530W ale tu chyba by nie pasował, prawda?

 

Czy w tej budzie da się zamontować zwykły bapęd FDD?

 

Zanlazłem jeszcze 2 ciekawe propozycje niestety ceny już nie są tak ciekawe :/ Co o nich sadzicie?

 

ECLIPSE-62 CASE

Akasa Mirage-62

 

Bebechy będą jak niżej:

Asus P5W64 WS Professional Intel 975X; E4300; 2xGeil Ultra 800; 2xHDD Barracuda; 2xDVD, ATI RADEON 1950pro; Tagan U15 530W i coś tam jeszcze

 

Dzieki za każdą radę.

Edytowane przez thewall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak do wyciszania to tylko P180 - na razie nie wymyśono nic lepszego. No chyba, że całe SPCR się myli ;) Miejsca jest tam pod dostatkiem - można się gonić w środku. Właśnie weszły nowe wersje (P182) na rynek gdzie łatwiej jest kable układać. Warto też dla lepszego efektu założyć cichsze wiatraki, bo Tricoole to nie jest szczyt ciszy niestety, chociaż wielu userom wystarczają. No ale Fander 120mm jest zauważalnei cichszy jednak.

A zasilacz możesz tam każdy zamontować. Tylko że ten U15 to taki średniawy jest :/ Oczywiście wchodzi tam normalny flop. A co do wentylacji to każda buda, która ma z przodu i z tyłu miejsce na wiatrak 120mm będzie OK. Fandery na kołeczki - jak najbardziej.

Edytowane przez kater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za błyskawiczną odpowiedz :)

Jak do wyciszania to tylko P180 - na razie nie wymyśono nic lepszego. No chyba, że całe SPCR się myli ;) Miejsca jest tam pod dostatkiem - można się gonić w środku.

A czy wejdą wszystkie największe karty graficzne bez konieczności rozmontowywania czegoś?

 

Warto też dla lepszego efektu założyć cichsze wiatraki, bo Tricoole to nie jest szczyt ciszy niestety, chociaż wielu userom wystarczają. No ale Fander 120mm jest zauważalnei cichszy jednak.

Now łaśnie, wolałbym sobie sam dobrać wiatraki, bo w ten sposób to tylko marnowanie kasy a budżet mam niestety ograniczony. W sumie to juz go mocno przekroczyłem :/

 

A zasilacz możesz tam każdy zamontować. Tylko że ten U15 to taki średniawy jest :/

Sugerowałem się głownie stabilnością, wentylem (120mm powinien być cichszy) i mozliwością odpięcia kabli. A moje pytanko wynikło z układu wentyla w tej zasiłce, w którą stronę on by był skierowany w tym tunelu ??

Co proponujesz innego w cenie do 450zł? Może U22?

Edytowane przez thewall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8800GTX spokojnie wchodzi.

 

Wiatraki - najpierw sprawdź jak Ci te firmowe pasują bo nie wiem jaką masz tolerancję na ciszę. Mnie np. wkurza Barracuda hałasująca mimo Scythe QD... Jeśli Ci nie będą pasować to Fander albo S-Flex 1200, do tego kołeczki i spokój.

 

Do Twojego sprzętu spokojnie starczy coś ok. 350W (np. HK 350). Ale żeby mieć zapas na mocniejszą kartę VGA to można coś +400W wziąć. Moje propozycje na cichutkie i stabilne zasilacze:

Be Quiet Straight Power 450W (normalne kable)

Topower P3 U12 450W EZ (odpinane)

Be Quiet Dark Power 430W (odpinane)

Seasonic S12 430W (przyzwyczaiłem się już że większość forum czeka tylko żeby kogoś ochrzanić za polecenie S12, ale nie robi już to na mnie wrażenia :lol2:)

No i oczywiście Corsair HX 520W (odpinane) - ale nie zawsze trafisz poniżej 450 zł. Poza tym 3x za mocny na ten sprzęt, ale co tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8800GTX spokojnie wchodzi.

A czy ATI są krótsze czy dłuższe od nVidia? np Radeon X1600 Pro Gigabyte Silent Pipe II 256MB TV&DVI BOX / Radeon X1950 Pro Gigabyte 256MB TVHD / 2xDVI

 

Wiatraki - najpierw sprawdź jak Ci te firmowe pasują bo nie wiem jaką masz tolerancję na ciszę.

Bedą musiały pasować bo od razu sobie ich nie zmienię. Za duzy wydatek. Może nie bedą takie złe.

 

Do Twojego sprzętu spokojnie starczy coś ok. 350W

Na kalkulatorku wyszło mi nawet 480W (przy opcji z podręceniem i paroma dodatkami które być może w przyszłości dokupię) więc wolę miec zapas.

Dzięki za te zasiłki poczytam o nich. Dlaczego Tagan U15 530W jest tylko średni? Najbardziej mi zalezy na stabilności W sumie to nie wiem czy w takim tunelu w ogóle potrzebny jest wiatrak w zasiłce.

 

A jesli chodzi o 182 - to tam gdzie chcę zamówić (wolałbym wszystko w jednym sklepie) mają w ofercie tylko 180p. Może lepiej poczekać jesli ten nowszy model jest lepszy? Bardzo się różnią te modele od siebie?

Edytowane przez thewall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie od 8800GTX na rynku nie ma nic dłuższego. R600 w wersji normalnej pewnie będzie takie same. Każda karta Ci wejdzie z luzem.

 

Kalkulatory mocno zawyżają - nie ma co się nimi sugerować. Jak na teraz to Twój sprzęt bym ocenił na jakieś 170 realnych watów (wychodzących z zasilacza). Nawet jakby cudem doszło do 200W to i tak będzie jeszcze b dużo zapasu. Mi na kalkulatorze wychodzi +320 a realnie to ledwie 250 przekraczam jak na chama wszystko obciążę (na gniazdku), jak gram (Oblivion) to mam 220, a jak gram w NFS MW to niecałe 200 :D (wszystko przed zasilaczem).

 

A z tą budą to trochę nieprecyzyjnie powiedziałem - Antec nie nazwał tych nowych P182, ale po prostu sprzedaje je jako P180 tylko że one mają już te poprawki - najważniejsza z nich to mniejsza tacka pozwalająca lepiej kabelki ułożyć. Jak kupisz w sklepiej gdzie mają duży obrót i świeże dostawy to prawie na pewno dostaniesz P182 - mimo, że nie będzie miała takiego oznaczenia. Ogólnie różnice są kosmetyczne - jakieś tam dziurki na prowadzenie węży do WC, zmieniona klapka do tunelu dolnego, drobiazgi.

 

Wiatrak w zasiłce nie jest potrzebny - ale byś musiał wtedy mieć jakiś inny w tunelu na dole. IMO znacznie lepiej mieć zasiłkę z wiatrakiem i zrezygnować z Tricoola w tunelu. Jak zalepisz te otworki z tyłu wokół zasiłki, to zasilacz będzie zasysał powietrze od przodu chłodząc i siebie i HDD jakie ewentualnie zamontujesz na dole. Do tego wystarczy jeden z tyłu i jeden z przodu na górze i luzik. Tego na suficie nie musisz mieć bo przede wszystkim tamtędy hałas wylata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegółowe informacje. Więc zdaje się już wybrałem budę. Mam nadzieję, że nie odstraszy mnie z lekka plastikowy widok za drzwiczkami (jeszcze budy fizycznie nie widziałem) ale jak nie będzie się zbytnio świecić to powinno być ok.

 

Jak zalepisz te otworki z tyłu wokół zasiłki, to zasilacz będzie zasysał powietrze od przodu chłodząc i siebie i HDD jakie ewentualnie zamontujesz na dole. Do tego wystarczy jeden z tyłu i jeden z przodu na górze i luzik. Tego na suficie nie musisz mieć bo przede wszystkim tamtędy hałas wylata.

O jakie otworki chodzi? Nie kumam. :unsure: Mówisz o modelu zasiłki z 1 wiatakiem? Musiałbym mieć w ręku zasilacz bo na zdjęciach pokazują tylko górę i dwa boki Ale ogólnie koncepcja podoba mi się :) Edytowane przez thewall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegółowe informacje. Więc zdaje się już wybrałem budę. Mam nadzieję, że nie odstraszy mnie z lekka plastikowy widok za dzwiczkami (jeszcze budy fizycznie nie widziałem) ale jak nie będzie się zbytnio świecić to powinno być ok.

O jakie otworki chodzi? Nie kumam. :unsure: Mówisz o modelu zasiłki z 1 wiatakiem? Musiałbym mieć w ręku zasilacz bo na zdjęciach pokazują tylko górę i dwa boki Ale ogólnie koncepcja podoba mi się :)

P180 pod względem wykonania to pierwsza liga - plastik jest owszem, z plastiku zrobiony, ale b dobrej jakości :D 600 zylka gwarnatuje naprawdę wysoką jakość. Konstukcja z grubej stali, boki 3-warstwowe: ALU|PLASTIK|ALU - dzięki temu nawet najwięksi maniacy nie muszą kupować mat wygłuszających.

 

A o otworach mówię w budzie (nie w zasilaczu) - są na tylnej ścianie, wokół zasiłki. Jak ich nie zalepisz to zasiłka będzie zasysać powietrze z nich również co osłabi ciąg od przodu. Jak je zakleisz tasmą, to cug będzie szedł tylko od przodu i będzie wystarczająco skuteczny by schłodzić i HDD i zasiłkę.

 

Wszystko o P180

 

Fotki P180

Edytowane przez kater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że również przy zamontowanych dyskach bedzie luz na grafę. Zawsze pozostaje ta opcja o której pisałeś. Buda jest niczego sobie, szkoda że nie tańsza, mam nadzieję, że odwdzięczy się funkcjonalnością :) Jeszcze muszę ją obejrzeć w realu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez thewall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jakch materiałów zrobiony jest Antek p182 Gunmetal?

Z tego co znalazłem to

- podstawa jest zrobiona z 0.8m stali

- 1.0mm cold rolled steel around the 4xHDD area -chodzi o blachy wokół/w miejscu dolnego koszyka na dyski?

-ściany boczne i drzwiczki wykonane z trój warstwowych paneli (aluminium-plastik-aluminium) - Jakiej grubości są te warstwy?

- góra z wierzchu budy wyglada na plastik, a jak jest od wewnątrz? Czy to tylko sam plastik?

-z czego są zrobione ściana tylnia i koszyczki (materiał i grubość)

 

Jak ktoś ma budę mozna łatwo sprawdzić materiał za pomoca magnesu ;)

 

Czy użyty lakier na panelach jest trwały i czy bardzo widać zarysowania.

 

 

Jeszcze znalazłem jedną fajną budę LIAN-LI PC 7 SE III BLACK. Długość podobna do antka więc zapewne te same problemy z długimi grafami.

Edytowane przez thewall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Niedawno kupilem Anteca P180 i ma on rowniez kilka wad. Pamietaj, ze zasilacz jest na dole i musisz zwrocic uwage na dlugosc kabli oraz umiejscowienie gniazd zasilania na plycie glownej. Jednym slowem kable przez cala bude. Druga sprawa, ze ze wzgledu na kanal powietrzny, w ktorym zamontowany jest zasilacz najlepszym wyborem wydaje sie cos w ukladzie push-pull np. Tagan U-25. Generalnie buda jest ciasniejsza od chieftecow i trudno ulozyc w niej kable. Dluzsze karty grafiki na pewno wejda ale moga wymagac usuniecia gornego koszyczka na dyski (trzeba przeciez podlaczyc kabel z zasilaniem). Generalnie bardzo wysoka jakosc wykonania, choc plastik rewelacyjny nie jest - mam juz jedno pekniecie po zbyt mocnym dokreceniu srubki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Niedawno kupilem Anteca P180 i ma on rowniez kilka wad. Pamietaj, ze zasilacz jest na dole i musisz zwrocic uwage na dlugosc kabli oraz umiejscowienie gniazd zasilania na plycie glownej. Jednym slowem kable przez cala bude. Druga sprawa, ze ze wzgledu na kanal powietrzny, w ktorym zamontowany jest zasilacz najlepszym wyborem wydaje sie cos w ukladzie push-pull np. Tagan U-25. Generalnie buda jest ciasniejsza od chieftecow i trudno ulozyc w niej kable. Dluzsze karty grafiki na pewno wejda ale moga wymagac usuniecia gornego koszyczka na dyski (trzeba przeciez podlaczyc kabel z zasilaniem). Generalnie bardzo wysoka jakosc wykonania, choc plastik rewelacyjny nie jest - mam juz jedno pekniecie po zbyt mocnym dokreceniu srubki.

Miodus a mógłbyś powiedzieć tak od siebie czy warto wydawać tyle kasy na tą bude? Chciałbym kupić dobrą obudowę, cena nie gra już takiej roli tylko poprostu nie wiem czy jest sens płacić tyle kasy czy <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> 2x tańszego chiefteca lbx/lcx. W końcu jeśli nie widać zbytniej różnicy to po co przepłacać.

Budę i tak mam zamiar wyciszyć we własnym zakresie matami bitumicznymi.

 

I jeszcze jedno pytanko do znawców chiefteca, czy BigTower z serii BA po wyklejeniu matami bitumicznymi będzie dalej wpadał w drgania? Wiem że te maty są ciężkie dlatego wyciszają tego typu odgłosy jak drżące boki obudowy.

Edytowane przez mookie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...