Gość Coccolino_ Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2007 (edytowane) Toshiba poinformowała o powstaniu wysoko wydajnego układu graficznego dla telefonów komórkowych. Kość TC35711XBG pozwoli na wyświetlenie na komórce grafiki o nieosiągalnej dotychczas jakości. Układ jest w stanie przetworzyć w ciągu sekundy 100 milionów wielokątów. Dotychczas najbardziej wydajne kości graficzne dla telefonów komórkowych radziły sobie z zaledwie kilkoma milionami wielokątów. Telefony komórkowe stają się coraz bardziej skomplikowanymi urządzeniami i podczas gdy wszystkie ich podzespoły rozwijają się w błyskawicznym tempie, układy graficzne wyraźnie odstawały od reszty. Dzięki kości Toshiby ma się to zmienić. Nowy układ scalony pozwoli przede wszystkim na zaoferowanie użytkownikom komórek znacznie doskonalszych gier niż obecnie. Prawdopodobnie możliwe będzie używanie na telefonach tytułów, które powstały z myślą o większych urządzeniach. TC35711XBG korzysta z nowego procesora grafiki trójwymiarowej, który jest 38-krotnie bardziej wydajny niz produkty konkurencji. Co ciekawe, kość Toshiby jest pierwszym w historii układem dla komórek, który, podobnie jak procesory graficzne, potrafi korzystać z jednostek cieniowania. Poza procesorem graficznym w kości umieszczono też układ dźwiękowy MeP, procesor, interfejs dla kart SD, kontroler DDR, UART i kontroler WVGA LCD, który odpowiada za pokazywanie obrazu na panoramicznych wyświetlaczach. Pierwsze próbki nowej kości trafią do partnerów Toshiby jeszcze w bieżącym roku. Masowa produkcja układu rozpocznie się w drugim kwartale przyszłego roku. źródło: Toshiba / Kopalnia Wiedzy Edytowane 3 Sierpnia 2007 przez Coccolino_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...