uosiu Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Witam, mam passata kombi B4 z silnikiem 1.8 benzyna na gazie. Otoz mam problem z ustaleniem rezerwy mocy 70A alternatora boscha, chodzi mi o to, ze nie wiem czy 400W wzmacniacz nie bedzie mi rozladowywac akumulatora pomimo wlaczonego silnika. Czy ma ktos takie auto, silnik lub doswiadczenie by sie wypowiedziec? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2007 podlacz sprawdz i monitoruj voltomierzem :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2007 bym nawe nie wlaczal silnika, tylko sie wpial szeregowo amperomierzem pod kleme od aku, ale moj miernik ma max 10A a potrzebuje 70 :/ ma ktos z wroca taki porzyczyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2007 wolto nie amperomierzem! patrz czy napiecie zlazi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2007 kiedys juz sie bawilem w takie rzczy, aku 72Ah bosch silver spokojnie od paru lat daje rade, po niczym nie poznsz ze odpaliles wszystko. ale chodzi mi o to, ze chce, zeby wlaczone granie nie kradlo pradu z akumulatora powodujac jego rozladowanie pewnego zimowego poranka. wole zeby alter sam to pociagnal kiedy silnik jest odpalony. dodam, ze chce sprawdzic zuzywana energie przed podpietym wzmakiem, zeby mnie nic nie zaskoczylo przy placonym rachunku za granie :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Jak dla mnie musisz poprostu zobaczyć chyba jakie ma ładownie na włączonym sprzęci i wyłączonym.Wtedy zobaczysz czy jest duża róźnica i czy za bardzo nie spada napięcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxim Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Jaką ma moc nominalną ten wzmak? Ja mam 200Wrms + 250Wrms w hondzie accord 96r i wszystko w porządku. Na wzmakach widniają większe moce, celowo podałem mniejsze, bo to Magnat. Na forach car audio pisza że alternator w samochodzie średniej klasy daje rade do 600Wrms. Jak nie będziesz słuchał cały czas na maxa to nie będziesz wykorzystywał w pełni mocy wzmacniacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Teoretycznie carpower hpb na 2omach daje lacznie 700W RMS (dwa bezpieczniki po 30A ma), prawdopodobnie wykorzystam 2 z 4 kanalow, chyba ze zarobie w te wakacje wiecej niz myslalem i wsawie tez glosniki w tylna czesc kabiny pasazerskiej (tak jak z przou- midbass w drzwi i gwizdek w slupek) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Sierpnia 2007 (edytowane) @uosiu Kwazor sie zajmuje alaternatorami na codzien, male moje uwagi wstepne te 72A daje przy jakim napieciu? Prosta kalkulacja musisz znalezc maxymalna moc altenratora przy napieciu ktore jest jeszcze w stanie ladowac acc > 13V (oraz to co jest Ci w stanie jeszcze przepuscic stabilizator napiecia czasami on tez ma wplyw) i zobaczysz czy masz sensowny zapas. Pozatym moze sie okazac ze do utrzymania odowiedniej mocy beda potrzebne obroty alternatory zazwyczaj na niskich obrotach daja znikomy prad w porownaniu do tego co potrafia wyzszych. Do mierzenia takich rzeczy uzywa sie miernikow cegowych. Niestety domyslam sie ze Twoje 10A moze przeplynac przez miernik ale tylko przez 60s jesli jest inaczej to mozesz to zmierzyc :) Wydaje mi sie takze ze mozna tego zrobic tak jak sugerowali koledzy wyzej mierzysz napiecie na acc z bassem (oczywiscie z zalaczonym silnikiem) jesli napiecie na acc nie spada w przeciagu pol godziny - godziny to znaczy ze akumaltor nie jest rozladowywany (napiecie na acc jest funkcja stanu jego naladowania). Edytowane 14 Sierpnia 2007 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2007 nie wiem ile wytrzym,a ale ma 10A, miernik kupowalem w elektroniku za 29pln :P zobacze, zamontuje audio, jak alter nie bedzie wyrabiac to poki nie kupie mocniejszego to nie bede dawac glosniej ;) nie wiecie czy dozwolone sa orzekladki typu- mam 70A, wsadze 90A od tego samego silnika z klima, albo 110A z 1.9TDi? oczywiscie z tej generacji modelu (passat B4) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2007 A co mi pociągnie klime biorącą ok 300W elektroniczną? na 'bufor' prądu bedzie aku 12v, jaki do tego alternator trzeba? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxim Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2007 @hinco zrobiłeś sobie elektroniczną klime? Też kiedyś o tym myślałem. Opisz proszę swój projekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2007 (edytowane) @hinco zrobiłeś sobie elektroniczną klime? Też kiedyś o tym myślałem. Opisz proszę swój projekt.Nie zrobiłem ale napewno zrobie, czekam tylko na sprzęt, bo jak narazie nie mam gdzie tego założyć:P W tym roku zmienie sprzęt i napewno w nast sezonie nie bede sie gotował w kabinie tylko smiał i kase trzepał ; ] A plan prosty, dodatkowy aku 12V, choćby nie za duży(ewentualnie kolega cos mówił o bardzo pojemnym kondensatorze, ale raczej będzie akku), alternator dodatkowy napędzany od silnika(najgorzej będzie zamontowac i pociągnąć napęd paskiem klinowym), do tego mały(no może nie taki mały) kompresor, parownik skraplacz wentylatory, włącznik, kilka m rurki miedzianej sporo samozaparcia i jazda... Problemu z przeprowadzeniem rurek nie bedzie, bo kto by sie martwił dziurawieniem kabiny w koparce/ładowarce/traktorze etc.. ;) Narazie to mam rurke i skraplacze, wentylatory włączniki, nie zaoparuje się w reszte bo może akurat uda mi sie trafić na sprzęt z fabryczną klimą.. sie zobaczy.. Apropo przetwornicy 12=>230V, musi być bardzo mocna, bo kompresor przy starcie to bierze sporo A prądu.. Dlaczego elektroniczna? Bo znika problem serwisowania tej mechanicznie napędzanej, tylko czynnik dobrać i zawór rozprężny odpowiednio.. Edytowane 16 Sierpnia 2007 przez hinco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2007 a moze pomocniczo 2 przetwornice pradu? ile A na starcie ciagnie? moze zwykla X watow i druga, pomocnicza na starcie dorzucic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2007 a moze pomocniczo 2 przetwornice pradu? ile A na starcie ciagnie? moze zwykla X watow i druga, pomocnicza na starcie dorzucic?Powiedzmy z zapasem 10A na start z gniazdka, czyli całkiem sporo :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxim Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Kiedyś myślałem o elektrycznej klimie, ale zrealizowanej na modułach peltiera np 3x335W http://www.allegro.pl/item228015446_ogniwo...nowe_od_ss.html Do tego dodatkowy alternator. Nie mam tylko pojęcia ilu watowe moduły są potrzebne aby schłodzić wnętrze samochodu, może wiecie przypadkiem? W takim układzie odpadają przetwornice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Sierpnia 2007 normalna sprężarka pobiera jakieś 3-4 kw z silnika, więc ciężko będzie zrobić to na peltierach. Powiem tyle, że 50W peltier praktycznie nie daje rady schłodzić lodówki samochodowej (takiej malutkiej!). O ile pamiętam to sprawność tego ustrojstwa oscyluje wokół 60% i myślę, że normalna sprężarka ma większą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Normalne sprężarki mają bardzo dużo sprawność, ale dokładnej liczy nie pamiętam, cyba coś koło 90 :huh: Normalna klima to kilka kW ssa, ale mysle że jeżeli agregat potrafi zchłodzić do -20 zamrażarke, to pomimo słabiej odizolowanej budy i tak bedzie chłodzić ;] A peltiery to d.pa mała sprawność.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...