Skocz do zawartości
mpeg-4

Test Karty Muzycznej Razer Barracuda Ac1 Z Ixbt

Rekomendowane odpowiedzi

Tu będzie powoli postępowało tłumaczenie testu karty muzycznej Razer Barracuda AC1 z ixbt .

 

Więcej niż rok temu pojawił się komunikat prasowy o planowanym wyjściu nowej karty dźwiękowej dla gier od znanego producenta (z produkcji akcesoriów do gier) . Wnioskując z obietnic producenta,to stoi przed nami conajmniej zabójca karty X-Fi Elite Pro :).

 

Razer Barracuda AC1 celuje na rynek przeznaczony dla luksusowych multimedialnych kart. Ośmiokanałowe wyjście bazuje na czterech topowych DAC-ach AKM 4396. Na wyjściu cyfrowym można wyprowadzać dźwięk w grach tak w stereo, jak i w AC3/DTS.Takim sposobem, wielokanałowy dźwięk w grach użytkownik może otrzymać z analogowego wyjścia, jak i z cyfrowego. jednak jakość w grach zależy przede wszystkim od algorytmów obróbki dźwięku.Tu Razer obiecuje unikatową obróbkę sygnału Razer 3D (720°) Positional Gaming Audio Engine.

 

A co w rzeczywistości prezentuje sobą ta karta,to poznajecie z poniższego artykułu.

 

 

Wygląd i złącza :

 

Niezwykle wygląda tekstolit w karcie, jest on w całości czarny z matową powierzchnią.

 

Z drugiej strony karty jest odłączany Front Panel do podłączenia do zewnętrznych złącz na obudowie. Opis kontaktów jest nieobecny.

 

Napis Razer ma podświetlanie z 16 diód elektroluminescencyjnych. swojego rodzaju kontruderzenie dla niektórych modeli X-Figdzie jest podświetlenie z dwóch diod elektroluminescencyjnych:)

 

Pod ekranem znajdują się topowe DAC-e z AKM

 

Dla jakości ADC jest wykorzystywany dwukanałowy ADC Wolfson

 

 

Zastosowane wzmacniacze Operacyjne to JRC 4580. Z punktu widzenia audiofilów,wzmacniacze operacyjne można było dać lepsze.

 

Podstawowy DSP promarkirowan(zmieniony nadruk na) jako Razer Fidelity RZR35192. Oprócz niego na płytce pod ekranem jest jeszcze jeden chip z Razer RZR 1532.

 

Jeszcze przed włączaniem karty powstały niespokojne podejrzenia o specjalnie opracowanych nowych chipach, ale to nie tak, wszystkie chipy - to ''przemarkowane'' chipy z C-Media.

 

Spojrzymy na karty, zbudowane na podstawie CMI8788 (Oxigen HD). są wykorzystywane takie same ADC, DAC i OPAMP.Co bardziej jak widać, rozmieszczenie w Razer odróżnia się bardzo nieznacznie. Rozmiary, ilość nóżek i rozmieszczanie ścieżek na płytce RZR35192 zgadzają się z rozmiarami CMI8788 lecz RZR 1532 z kodek CMI9780 (8 kanałowy DAC / 2-ch kanałowy ADC).

 

Wygląd kart jest szczerze dziwny: DAC-e rozmieszczone na przeciwległej stronie karty w stosunku do analogowych wyjść,zrozumiale, że cztery DAC-e to nie jeden, miejsca na karcie jest mało, ale inżynierowie Creative jednak potrafili w X-Fi Elite Pro rozmieścić DAC-e przy wyjściach analogowych .Albo tak jak inżynierowie z HT Omega w Claro. Możliwe,że ten brak inżynierowie z Razer postanowili mężnie pokonać za pomocą ekranu z dumną nazwą Passive EMI shield

 

Uzupełnimy jednakową listę możliwości w wyglądzie wsparcia LiveDD, DTS itp. narzucają się widoczne wyjścia.

 

 

Do wyposażenia karty był dołączony istalator od Razer.

 

Wewnątrz folderu temp widać pliki z C-Media, w których jest przegląd, co jest zainstalowane w Razer, widać tam pliki ze skinami dla panelu sterowania.

 

Jak wyjaśniło się później,w Razer Barracuda AC1 można zastosować referencyjne sterowniki dla C-Media. Funkcjonalność sterowników różni się bardzo niewiele.

 

O tyle, o ile przed nami jest karta na bazie CMI8788, zorientujemy się że zastosowano nowy kontroler.

 

Jak pamiętacie, C-Media specjalizuje się przede wszystkim w kartach dźwiękowych zintegrowanych na płycie głównej oraz nisko budżetowych kartach dźwiękowych .Aby zdobyć większy procent rynku, C-media skupiła swoje wysiłki na wydawaniu kart ze wsparciem Dolby Digital Live i "uczciwymi" 44.1kHz,Przy przesyłaniu wielokanałowego dźwięku przez cyfrowe połączenie karty, wąskim gardłem były algorytmy obróbki dźwięku w grach. takim samym ograniczającym czynnikiem w kartach był zintegrowany DAC w CMI8768/+. Wyniki testów można zobaczyć w pozycji Diamond XtremeSound 7.1 DDL (CMI8768+) z technologią Dolby Digital Live

 

 

CMI8788 i CMI8787 to zasadniczo nowe kontrolery, gdzie usunięto zintegrowane przetworniki ADC/DAC, zrobiwszy zamiast nich wejścia/wyjścia I2S ,przez które można podłączyć każde wysokojakościowe ADC/DAC-e. Jednakowy wygląd płytek u różnych producentów nasuwa myśl że całe opracowanie odbywało się w C-Media.Dzisiaj w nieco innym wykonaniu jest wypuszczony Razer Barracuda AC1. bardziej przerobionym produktem stał się X-Meridian 7.1 z firmy Auzentech, gdzie można zamienić wzmacniacze operacyjne na lepsze jakościowo, a w charakterze ADC jest wykorzystywany AKM5385.W starszych kartach na bazie CMI8768/+ zastosowanie wysoko jakościowych wzmacniaczy operacyjnych mogło być takim samym usprawiedliwieniem, jak przywiązywaniem(przyklejenie znaczka gwiazdy mercedesa) kół od mercedesa do zaporożca.W przypadku CMI8787/8 + AKM4396 można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty.

 

W całym CMI8787 porównamy z serią kontrolerów z ENVY24XX.

 

CMI8788 różni się od CMI8787 wsparciem programowych funkcji z Dolby. najważniejsze z nich to Dolby Digital Live i DTS. Pozostałe możliwości w tym albo innym stopniu funkcjonują i w innych kartach.

 

Z powagą należy zaznaczyć, że CMI8787/8 wspiera 44.1kHz bez przetwarzania.

 

 

Wyposażenie Razer Barracuda AC1

 

Oprócz karty dźwiękowej klient otrzymuje:

 

>Ogromne pudełko, proporcjonalnie wartości produktu:)

>Dysk z driverem na 15 megabajt

>Książeczka-manual, do której к которой крепится dysk

>Okrągłe pudełko-certyfikat

>Duża ulotka, z wyjaśnianiami, jak zainstalować kartę

>Przejściówka do interface'u Razer HD-DAI (High Definition-Dedicated Audio Interface)

 

Gry, demo-programy itp. są nieobecne.

 

Panel Kontrolny sterownika od Razer

 

Panel kontrolny sprawia przyjemne wrażenie. Referencyjne sterowniki z C-Media swoim wyglądem ''od siekiery'' przypominają nieco Windows 95/98. O sterownikach Razer tak(ciężko tak powiedzieć) mieszane uczucia.

 

Zamiast obfitości zakładek Razer proponuje wysuwane panele, w praktyce jest to bardzo wygodne.

 

W folderach sterownika przewidziano dwa skiny ale przełączanie się między nimi nie działa . Jeżeli by zamienić nazwy folderów, to ładuje (pojawi) się panel o wiele mniejszych rozmiarów.

 

Jednak adekwatność(sensowność) rozmieszczania elementów pozostawia wiele do życzenia. widocznie, wsparcie przełączania się między skinami na razie jest tylko w planach na przyszłość.Tak jak i zmiana panelu sterowania głośnikami.

 

Szybkie, wydanie nowego sterownika nie zostało zaplanowane ''przedwcześnie'', i okazał się wypuszczony z powodu "niespodziewanego" pojawienia nowego sterownika z C-Media.(chyba chodzi o to że czekają najpierw na nowe sterowniki od C-media i dopiero na ich bazie bedą robić swoje )

 

Panel kontrolny drivera od C-Media

 

W wielu szczegółach sterownik jest podobny do drivera od C-Media CMI8768+.

 

W możliwościach drivery niewiele się różnią .Sterowniki Razer mają regulator Razer ESD ale jest nieobecne karaoke i niektóre funkcje.

 

C-Media wspiera DirectSound i ASIO a Razer wspiera DirectSound i OpenAL przez wrappier z Creative. Wsparcie ASIO w Razer jest nieobecne.W komunikacie prasowym wyjaśniają to bardzo prosto, Removal of redundant hardware components (such as ASIO support) for optimized algorithm and onboard processes, co oznacza: " chodzi o to żeby system nie spowalniał z powodu czegoś niepotrzebnego, ASIO jak niepotrzebne (a zresztą niezrozumiała i tak) funkcja dla(typowego) gracza więc usunięta". jeżeli porównać pliki inf urządzenia, to w inf z Razer są nieobecne linie(ustawienia) dla urządzenia(działania) ASIO.

---------------------------------

@mpeg-4 to co poniżej wymaga doprecyzowania :

''Приятные особенности: в обоих драйверах можно выставлять задержку между стереопарами, есть возможность задействовать кроссовер от низких частот. Перенаправить низкочастотную составляющую на саб нельзя. В драйверах от C-Media кроссовер можно активировать только для тех стереопар, где он необходим. У Razer кроссовер включается на все каналы.''

 

U mnie jest narazie tak :

Porzyteczne właściwości: w obu sterownikach można ustawiać opużnienie między kanałami stereo, jest możliwość funkcji działania zwrotnicy dla niskich częstotliwości. zmienić kierunek(odciąć odpowiednio) niskoczęstotliwościową zestawiającą na sab nie można.W driverach od C-Media zwrotnicę można aktywować tylko dla tych kanałów stereo, gdzie jest to niezbędne. W Razer wzwrotnica włącza(pracuje) się na wszystkie kanały.

 

------------------------------------

 

Dla equalizera włączana jest ochrona przed przesterowaniem, poziom sygnału automatycznie opada zapewniając tym samym dźwięk bez chrypienia, ale słuchanie muzyki z tą ochroną jest problematyczne, tak jak w momencie przesterowania głośność spada a potem szybko się wraca powodując że dźwięk "szarpie" w poziomie głośności.

 

Jeszcze w driverach w Razer jest brak wyboru zapisywania "wave". w pogoni za prostotą, wygodą i optymalizacją obciążenia systemowych środków dla gracza, programiści Razer "odebrali" możliwość zapisywania dźwięku z gry. teraz gracz nie może po prostu i łatwo zrobić filmu(zrzutu) z gry z dźwiękiem.Wyjście z takiej sytuacji oczywiście jest,trzeba zrobić nagranie po drugiej stronie SPDIF Loop, dla tego trzeba więc pobiec do sklepu i dokupić kabel optyczny. Tylko że, w manualu nie ma adresów sklepów i konkretnej nazwy takiego kabla...

 

----------------------------------

@mpeg-4 Poniżej też do wyjaśnienia

Индикатор "мониторинга" настроен исключительно на микрофон. При этом мониторинг показывает совсем не уровень поступающего сигнала, а лишь красиво дублирует уровень фейдера от микрофона.

 

 

Indykator "monitoringu" nastawiony jest wyjątkowo tylko na mikrofon. przy czym monitoring wskazuje nie poziom przychodzącego sygnału, a tylko pięknie dubluje poziom fiejdiera z mikrofonu.

 

----------------------------------

Dla aktywacji jakiegokolwiek liniowego wejścia trzeba wejść w dodatkowe menu, a w driverach C-Media głęboko wchodzić nie trzeba.

 

Niewiele uproszczone strojenie Virtual Speaker/Pro Logic/DTS z Dolby: zamiast regulatorów efektów są wykorzystywane notowane(zaprogramowane ustawienia) strojenia.

 

Nieprzyjemne właściwości: automat wspieranej częstotliwościi jest nieobecny. jeżeli ze sterownikiem z Razer wystarczy po prostu zmienić wspieraną częstość "dla SPDIF", to pod referencyjnym sterownikiem z C-Media potrzebne jest ponowne uruchamianie systemu.

 

Driver od C-Media pracował bardzo kapryśnie - warto było w zakładce panelu jakoś włączyć a potem odłączyć (zmienić wspieraną częstotliwość, konfigurację głośników) tak w dźwięku pojawiały się różne artefakty, aż do monofoniczeskogo dźwięku. ze sterownikiem od Razer niczego podobnego nie było.

 

Testowanie w RMAA

 

Diagnostyka możliwości Barracuda AC1 w RMAA z driverem z Razer.

----------------

@mpeg-4 poniżej do poprawki

Поддержка осуществляется через враппер от Creative. Современные игры с качественным звуком, как правило, такую "поддержку" игнорируют.

 

Wsparcie dochodzi do skutku przez wrappier z Creative. Współczesne gry z dobrym jakościowym brzmieniem, jak poprawiało, taką "pomoc" ignorują.

---------------------

 

Diagnostyka ASIO

 

Wsparcia ASIO nie ma.

 

Diagnostyka możliwości Barracuda AC1 w RMAA z driverem od C-Media.

 

Диагностика DirectSound

 

Device: C-Media Oxygen HD Audio (cmudaxp.sys)

 

Диагностика DirectSound

 

Device: C-Media Oxygen HD Audio (cmudaxp.sys)

 

Features:

DirectSound 2D Hardware: Yes

DirectSound 3D Hardware: Yes

EAX 1.0: Available

EAX 2.0: Available

EAX 3.0: N/A

EAX 4.0: N/A

EAX 5.0: N/A

 

Rates:

dwMinSecondarySampleRate 100

dwMaxSecondarySampleRate 192000

 

Free buffers stats:

dwFreeHw3DAllBuffers 128

dwFreeHw3DStaticBuffers 128

dwFreeHw3DStreamingBuffers 128

dwFreeHwMixingAllBuffers 128

dwFreeHwMixingStaticBuffers 128

dwFreeHwMixingStreamingBuffers 128

 

Max buffers stats:

dwMaxHwMixingAllBuffers 129

dwMaxHwMixingStaticBuffers 129

dwMaxHwMixingStreamingBuffers 129

dwMaxHw3DAllBuffers 129

dwMaxHw3DStaticBuffers 129

dwMaxHw3DStreamingBuffers 129

 

Misc stats:

dwFreeHwMemBytes 0

dwTotalHwMemBytes 0

dwMaxContigFreeHwMemBytes 0

dwUnlockTransferRateHwBuffers 0

dwPlayCpuOverheadSwBuffers 0

 

Диагностика OpenAL

 

Jest nieobecny.

 

Диагностика ASIO

 

Device: C-Media Oxygen ASIO

 

Features:

Input channels: 2

Output channels: 8

Input latency: 96

Output latency: 96

Min buffer size: 4

Max buffer size: 57600

Preferred buffer size: 96

Granularity: 0

ASIOOutputReady - not supported

Sample rate:

8000 Hz - not supported

11025 Hz - not supported

16000 Hz - not supported

22050 Hz - not supported

32000 Hz - not supported

44100 Hz - supported

48000 Hz - supported

88200 Hz - not supported

96000 Hz - supported

176400 Hz - not supported

192000 Hz - supported

Input channels:

channel: 0 (IN-00) - Int24LSB

channel: 1 (IN-01) - Int24LSB

Output channels:

channel: 0 (OUT-00) - Int24LSB

channel: 1 (OUT-01) - Int24LSB

channel: 2 (OUT-02) - Int24LSB

channel: 3 (OUT-03) - Int24LSB

channel: 4 (OUT-04) - Int24LSB

channel: 5 (OUT-05) - Int24LSB

channel: 6 (OUT-06) - Int24LSB

channel: 7 (OUT-07) - Int24LSB

 

 

W sterowniku ASIO ustawia się zwłoka i bitowość' 16 albo 24

 

W Ableton Live przy pracy z łatientnostju w 1 ms nie było żadnych problemów. Poziom opóżnienia będzie kształtować się wyjątkowo(w zależności od ) mocą systemu.

 

W Ableton Live przy pracy z łatientnostju w 1 ms nie było żadnych problemów. Poziom opóżnienia będzie kształtować się wyjątkowo(w zależności od ) mocą systemu.

 

Jednak z driverami ASIO nie wszystko jest kolorowo. jeżeli w panelu sterowania wybrana rezim 2.0, to wszystkie kanały przechodzą wyjątkowo przez front. żeby wyprowadzać dźwięk na wszystkie 8 kanałów oddzielnie, trzeba przełączyć się w tryb 7.1 i tu wyjaśnia się że włącza się przymusowe rozdzielenie frontów na wielekanałów.W sumie do pracy z ASIO z wieloma kanałami można wykorzystać tylko sześć kanałów.

 

gry

 

W komunikacie prasowym mówi się: "wbudowany dźwiękowy procesor obrabia i optymalizuje dla gier sygnał audio powodując niezrównane odczucie dokładnego przestrzennego pozycjonowania dźwięku za pomocą technologii Razer 3D (720°) Positional Gaming Audio Engine?".W dokumentacji dla CMI8788 nie ma ani słowa o możliwościach sprzętowej obróbki sygnału, wszysctkie ficzi, włączając EQ, są programowe. Prawdopodobnie, marketingowcy postanowili przesadzić z możliwościami karty, żeby gracze nie przestraszyli się wysokiego obciążenia CPU.

 

Razer ESP

 

Przy podniesieniu poziomu w Razer ESP głośność źródeł maleje, do tego rośnie poziom pogłosu. w efekcie powstaje złudzenie że zamieniła się skala.

 

Przy porównaniu z dźwiękiem 3D w referencyjnych sterownikach od C-Media okazało się, że technologie są jednakowe, po prostu Razer ma regulację riewierbieracyi/massztaba.

 

Barracuda AC1 vs X-Fi XtremeMusic vs Revolution5.1 (Sensaura)

 

pozycjonowanie

 

Ale już przy prostym porównaniu z X-Fi staje się jasne, że trójwymiarowy dźwięk w 2.0 i HP(2.0) w Razer nie posiada tej głębi jak w X-Fi. Revolution5.1 daje głębie bliską do X-Fi, ale przy dużej ilości źródeł w Revolution5.1 kasza z powodu przeciętnego(miksowania) mikszyrowanija.Takim obrazem, kartę Razer jest sens wykorzystywać tylko w wielokanałowych konfiguracjach.

 

W Razer w 2.0/HP można włączyć Dolby Virtual Speaker/Headphones ale robić tego nie przedstawia(polecamy) się,(bo) razem z poszeżeniem bazy stereo znacznie pogarsza się pozycjonowanie(lokalizacja).

 

Z RightMark 3DSound "Test zalet pozycjonowania" było zademonstrowane nagranie z sytuacją(lokalizacją) źródła z prawej strony. w X-Fi (z odłączonym przez EAX i aktywowanym CMSS) widać obecność HRTF, a w Razer HRTF jest całkowicie nieobecny.

 

Takim obrazem, pozycjonowanie źródeł w Razer jawi się jako zwykłym panoramowaniem od jednej kolumny do drugiej.

 

Zabawnie jest zobaczyć wśród standardowego kompletu C-media demonstracyjny program Helicopter: HRTF 3D Positional Sound test bez aluzji do głębi dźwięku. wcześniej ten demonstracyjny program wchodził w komplet z kartami z algorytmami od Sensaura.

 

W grach w 2.0/HP w X-Fi i Sensaura dźwięk "z tyłu" silnie odznacza się w dźwięku "z przodu". nie można powiedzieć, że on brzmi realnie z tyłu ale tembr (barwa) zamienia się.

 

 

W Razer zmian tembru(barwy) nie ma, i to komplikuje umieszczenie źródeł "spieriedi/szadi"(w przestrzeni).

 

Barwa, czystość dźwięku.

 

Przy porównaniu do Revolution5.1 Barracuda AC1 wyróżnia się czystym dźwiękiem. W Sensaura na wysokich częstościach silnie zawiedziony tembr, dźwięk obdiera się jako "brudny" z zniekształceniami i(spadkiem) zwałem na wysokich.W X-Fi tembr(barwa) najbliższa do referencyjnej(wzorcowej), bez zniekształceń na wysokich częstoliwościach. W Razer wysokie częstotliwości są stosunkowo czyste, ale jakość dźwięku ustępuje X-Fi.

 

 

Obiektywne dane w RMAA potwierdzają subiektywne wrażenia.

 

Testowy sygnał RMAA został spisany z RightMark 3DSound w trybie DirectSound Hardware.

 

W Razer zapis testowego sygnału z RightMark 3DSound robiło się przy wspieranych częstościach 44.1 i 48 dla oceny SRC.

 

Pomiary zostały zrobione w dwóch położeniach, różnica miała tylko w poziomie głośność.

 

Na ChCz w Sensaura na wszystkich położenijach zawiedziony tembr, podczas gdy w X-Fi nie ma zmian ChCz przy rozmieszczaniu dźwięku w centrum. W Razer nie ma żadnych zmian (barwy) tembru we wszystkich położeniach.

 

Bardziej ciekawie przeglądają się harmonogramy z zniekształceniami sygnału.

 

X-Fi jedyna karta, wydająca maksymalnie czysty sygnał.

 

Pogłos

 

Pogłos w X-Fi jest naturalniejszy niż w pozostałych kartach. W Razer od Sensaura riewier jest gorzej niedobrze. W porównaniu z X-Fi w Barracuda jest silny akcent na wysokich częstościach, stwarzający wrażenie nadmiaru WCz, albo pogłosu w żelaznym tunelu. Sensaura także nie może pochwalić się dobrym jakościowo pogłosem.

 

Badanie różnych testowych sygnałów, w tej liczbie i RMAA, pokazuje istniejące różnice w pracy riewierow w Razer i Sensaura.

 

Spojrzymy na sonogrammy i spektrogram odcinka testowego sygnału RMAA.

 

W lewej części sonogrammy wykazany sinus 1 kHz, dalej, po krótkiej pauzie, idą dwa sinusy na 60 Hz i 7 kHz. referencyjny plik pokazany bez pogłosu. z pogłosem powinien pojawi się nieduży "ogonek" na 1 kHz, co jest wyraznie widoczne. Pogłos powinien być na tych częstotliwościach, na których jest sygnał .W Razer sygnał jest zniekształcony przez nieparzyste harmoniczne, w Sensaura harmonicznych jest mniej, ale one są na częstotliwościach zarówno wyższych, jak i niższych.

 

Poziom harmonii z pogłosu przy sinusie 1 kHz.

 

Obecność takich harmonicznych wykazuje że są zastosowane uproszczone algorytmy. nic dziwnego w tym nie ma, ponieważ tylko w X-Fi jest sprzętowe DSP z zawodową obróbką dźwięku na algorytmach z E-MU. Pozostałe karty silnie (obciązają) zależą od CPU.

 

W sumie, przed nami przetworzone algorytmy obróbki dźwięku. całkowicie można, projektanci C-Media skorzystali tylko z części technologii z Sensaura. nie(pojęte) usunięte, że HRTF zlikwidowali, dla mniejszego obciążenia CPU, przecież CMI8788 przy wyjściu w LiveDD/DTS nie powinien silnie obcjążać procesora.

 

 

W możliwościach ustawień dźwięku w grach Razer nie dorównuje karcie X-Fi. X-Fi w trybie Game Mode ma możliwość ustawień poziomu pogłosu, CMSS, EQ, Bass Boost, THX dobudowywanie i Cristalizer.

 

Obciążenie CPU w LiveDD i DTS

 

RightMark 3DSound Test załadunku CPU przy 64 i 128 bitach.

 

Тестовая система:

 

* CPU Intel IV 2.8/800 Prescot

* RAM Dual Chanel 2x512 Mb DDR400

* Video GF6600GT128

* MB ASUSP4P800 Deluxe

 

Звуковые карты

 

* Creative X-Fi XtremeMusic

* Audiotrak Prodigy с алгоритмами Sensaura

* Audiotrak Prodigy с алгоритмами QSound

* Razer Barracuda AC1

 

Bezwarunkowym liderem w niskiem obciążeniu CPU jest X-Fi. zabawnie jest, ale pod referencyjnymi driverami dla C-Media obcjążenie CPU okazało się nieco niższe, niż pod "optymalizowanymi" w Razer.

 

 

Pomiary

 

Analogowe wejścia i wyjścia

 

W obiektywnych pomiarach Razer Barracuda AC1 uzyskała słabe wyniki.

 

Przyczyna kryje się w szumach i zakłuceniach. żeby nie było podejrzeń na niepoprawne wyniki, w ten sam została dana slot M-Audio Revolution5.1. Wyniki pokazują, że problem kryje się w Barracuda AC1.

 

Wcześniej, na wyjściu Revolution5.1 udawało się otrzymać prawie 109 dB, być może, z Barracuda AC1 można wyciągnąć 100~102 dB, a w idealnym RS i wszyscy obiecywać 117 dB. nie chce się wierzyć w 117 dB z bardzo dużym wysiłkiem, wdało się maksimum "wyciągnąć" 97dB.

Ciekawe byłoby poznać, w jakich warunkach ta karta ''do gier'' Razer Barracuda AC-1 szczyci się tym że jako pierwsza w świecie karta-audio przeznaczona do gier ,pozwala podnieść poprzeczkę czystości dźwięku do 117 dB. (z komunikatu prasowego)".Gdyby tak było w rzeczywistości to Autor zrobiłby następną zmianę w komp:)

 

Z powagą należy rozumieć, co same dobry dla siebie nie zkorelowane z sygnałem szumy nie stają się podstawowym wskaźnikiem jakości. bardziej wiarygodnie wygląda harmonogram THD, gdzie można oszacować ilość i poziom zniekształceń. dla wygody w porównywaniu, szumy z harmonogramu z Barracuda AC1 usunięte.

 

W całym charakter zniekształceń podobny do zniekształceń w E-MU 0404 USB, wykorzystuje ten sam DAC.

 

Sprawozdanie z testowania trybu 24 bit 44.1kGc Barracuda AC1 >>E-MU1212m

 

W trybie Loop często wychodzą czystsze widma. ciekawie, że kilka zakłóceń powyżej 20 kHz zostało. jak ani to dziwne, ale je też można zobaczyć w testach innych kart na bazie CMI8788, włączając w to X-Meridian.

 

 

 

Jak pokazały pomiary, ADC pracuje nie wyżej jak 96 kHz.

 

Cyfrowe wyjście działa przyzwoicie.

 

Dźwięk

 

Test przeprowadzONY został na głośnikach aktywnych JetBalance 381 mkII ($100), FaerMark IW6 ($300, dynamiczne główki, rozmieszczone w ZIa zgodnie z parametrami TS) i modernizowanymi przez FaerMark IW6 z zamianą etatowego wysokotonowca na Vifa serii XT z technologią dual concentric diaphragm, z oddawanym pasmem do 50 kHz.Ten wysokotonowiec jest wykorzystywany w monitorach BlueSky i w głośnikach Hi-Fi (Jamo D 430, Acoustic Energy AE1 MkIII, Polk Audio LSi-7 i dr).

 

Dla jakości referencyjnej(wzorzec) była wykorzystana profesjonalna karta E-MU1212m.

 

Na głośnikach aktywnych JetBalance 381 mkII i FaerMark IW6 różnica między kartami jest nieobecna. na modernizowanych przez FaerMark IW6 nie można odróżnić Razer Barracuda AC1 od E-MU1212m. Revolution5.1 ledwo-ledwo przegrywa w szczegółowości, co wyraźne jest tylko na bardzo wysoko jakościowych nagraniach.X-Fi Xtreme Music w jakości pozostaje w tyle niewiele większy niż Revolution5.1 z E-MU1212m i Razer.

 

Wyjście słuchawkowe

 

Poziom wzmocnienia jest wystarczający dla większości słuchawek, niemniej jednak, dla słuchawek z niską czułością potrzebny jest oddzielny wzmacniacz. Dźwięk wystarczająco czysty.

 

Podsumowanie

 

Razer Barracuda AC1 jest produktem na bazie CMI8788 z przemarkowanymi chipami. Technologie dźwięku są takie same, jak i w CMI8788, ale z możliwością regulacji poziomu pogłosu. Rewolucji w dziedzinie jakości dźwięku do gier nie ma żadnej.Czyli jest tak jak było dotąd(nic się nie zmieniło) , do gier jest sens wykorzystać nadal karty z firmy Creative, a przy innych kartach wsparcie dla gier należy rozpatrywać jako dodatkowy bonus.

 

 

Drivery z Razer są wygodniejsze w użyciu, od referencyjnych z C-Media, ale mają obcięte pewne funkcje.

 

Karta Razer Barracuda AC1 jest ciekawym produktem, z wysoko jakościowym dźwiękiem w muzyce i filmach, w grach, w wielokanałowych konfiguracjach jakość dźwięku jest lepsza niż w kartach na podstawie Sensaura i QSound, ale w reżymach 2.0 i HP sytuacja jest sporna.W Sensaura i QSound pracuje HRTF, zapewniające objętościowy(głębia) dźwięk, którego nie ma w Barracuda AC1. X-Fi w grach przewyższa kartę Razer faktycznie we wszystkich punktach.Przy czym w X-Fi obcjążenie CPU jest mniejsze. Wyjście wielokanałowego dźwięku dla DTS albo LiveDD nie kompensuje braków algorytmów obróbki dźwięku.

 

Karta pozycjonuje(lokuje się) się jako elitarny produkt, naturalnie, oprócz moddingu z pięknym obrazkiem na ekranie ochronnym i podświetlaniem, na kartę wyznaczono wysoką cenę, na moment napisania tego artykułu cena karty była ustalona w okolicach $230~250 vs $300 za X-Fi Elite Pro.Dla produktów z (małymi losowaniami ?) kategorii "Hi-End" z wysokimi kosztami własnymi takie ceny są całkowicie normalne. w tym samym czasie na terytorium Ukrainy i Estonii sprzedaje się Teatron Club3D w sumie w granicach około $100 na bazie CMI8788 i na bazie takich samych elemientów .Taka wysoka różnica w cenie pozwala zastanowić się:czy przypadkiem przede wszystkim klijent nie płaci ''za szyldzik''z logo firmy .Usunięte "niepotrzebne funkcje" nie dają prieimuszczestw w obciążeniu CPU, do tego karta staje się mniej uniwersalna niż mogłaby być.Tą zaś kartę X-Fi Elite Pro można wykorzystać w kinie domowym ,wysokiej jakości systemie audio, w grach i w układzie ''Project studio'' (w rozumnych granicach).Karta razer pełnowartościowo może pracować tylko w układzie kina domowego i w wysokiej jakości systemie audio. do gier karta jest przystosowana w o wiele mniejszym stopniu.

 

Jeżeli by dla CMI8788 zastosować sterownik z Razer, to gracz otrzyma najdroższe strojenie Razer ESP, do tego wartość karty wyjdzie o drugiej niższy razu. Podobna sytuacja była (i jest teraz) z bliżniaczą kartą Terratec Aureon Sky/Space i Audiotrak Prodigy7.1, gdzie do tańszego Aureon Sky/Space dają bardziej funkcjonalne sterowniki z Audiotrack.

 

Plusy

 

>dobry jakościowo dźwięk z wykorzystaniem AKM 4396

 

>możliwość ustawienia opóżnień dla wszystkich kanałów

 

>możliwość aktywacji filtru NCz

 

>wygodnie zrobione drivery w porównaniu z referencyjnymi dla C-Media

 

>jest możliwością regulacji riewiera (pogłosu) w 3D dźwięku

 

minusy

 

>jakość dźwięku w 3D ustępuje karcie X-Fi

 

>nieobecność automatycznego wyboru wspieranej częstotliwości

 

>nieobecność ASIO z driverem Razer, niecałkiem poprawna praca w wielokanałowym trybie z driverem C-Media

 

>nie ma możliwości zapisywania wewnętrznych źródeł (wave out mix, what u hear itp.) z driverem z Razer

 

>stosunkowo wysoka cena w porównaniu z typowymi produktami na podstawie CMI8788

 

 

Dobra na razie jest przetłumaczone tak jak jest :wink: , jak by były jakieś propozycje poprawek to pisać :D .

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...