Skocz do zawartości
Macias666

Iiyamha Gwarancja Na Pixele

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

12.02.2009 kupilem monitor Iiyama , monitory tej firmy jak wiadomo maja 30 dniowa gwarancje na pixele.

Niestety monitor ktory kupilem , mial niesprawne wejscie DVI - 13.02.2009 oddalem do reklamacji.

Serwis ma 28 dni roboczych i powiedzmy ze termin ten zostanie osiagniety. Czy w takim wypadku trace te 30 dni gwarancji na pixele ? Jezeli tak to czy moge rzadac wymiany na nowy egzemplarz z tytulu niezgodnosci towaru z umowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reklamowałeś na podstawie gwarancji czy niezgodności towaru z umową ? Jeśli na podstawie gwarancji to tam powinno być zapisane co i jak. Jednak z tego co wiem to nie powinieneś stracić tych uprawnień.

 

Co do żądania wymiany na nowy to jeśli reklamowałeś powołując się na ustawę i napisałeś, że tego oczekujesz w swojej reklamacji to oczywiście, że tak. Jeśli nie sprecyzowałeś swojego żądania (wymiana czy naprawa) to powinieneś swoją reklamacje w możliwie krótkim czasie uzupełnić. W przypadku reklamowania na podstawie gwarancji to tak jak napisałem - obowiązuje to co jest w umowie gwarancyjnej.

 

W twoim stanie faktycznym prawidłowo powinieneś postąpić w taki oto sposób. Reklamujesz monitor na podstawie ustawy z tytułu niezgodności towaru z umową. W reklamacji tej wskazujesz swoje żądanie czyli wymiana na nowy. Sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do twojej reklamacji. Po uznaniu reklamacji mają obowiązek wymiany na nowy egzemplarz. Po wymianie na nowy wszystkie terminy biegną od początku (w tym także gwarancja 30 dni na bad pixele).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reklamowalem na podstawie gwarancji , umowy gwarancyjnej nie mam (warunki pewnie sa na karcie ktora sklep wzial z monitorem) mam tylko kwit serwisowy ze monitor oddalem . Nie reklamowalem z tytulu niezgodnosci towaru z umowa bo serwisant mi nawciskal ze iiyama znacznie szybciej zalatwi reklamacje. (wydawal sie byc wiarygodny) Podobno wystarczy jakos przeprogramowac wejsce i nie trwa to dlugo.

Teraz juz chyba bedzie za pozno zeby zmienic metode reklamacji . Czy w przypadku utraty tych 30 dni na pixel , moge reklamowac raz jeszcze , tym razem z tytulu niezgodnosci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale nie bedzie tych 30 dni gwarancji na pixel co jest "parametrem" monitora - towar niezgodny z umowa :)

oczywiscie pod warunkiem ze gwarancja na pixel nie zostanie przedluzona o czas jaki monitor byl w serwisie

Edytowane przez Macias666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale nie bedzie tych 30 dni gwarancji na pixel co jest "parametrem" monitora - towar niezgodny z umowa :)

oczywiscie pod warunkiem ze gwarancja na pixel nie zostanie przedluzona o czas jaki monitor byl w serwisie

parametr to parametr, sprzedawca nie odpowiada ze jeden pixel skoro norma go przewiduje a Ty kupując go o tym wiedziałeś i dobrowolnie na to przystałeś. Tylko od producenta możesz się domagać wywiązania z dodatkowej gwarancji na pixele bo to producent ją zapewnia jako swego rodzaju "bonus", ja bym oczekiwał że okres zostanie przedłużony o czas jaki monitor spędził w serwisie. Ale może problemu w ogóle nie będzie przecież.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...