Macias666 Opublikowano 21 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2009 Witam 12.02.2009 kupilem monitor Iiyama , monitory tej firmy jak wiadomo maja 30 dniowa gwarancje na pixele. Niestety monitor ktory kupilem , mial niesprawne wejscie DVI - 13.02.2009 oddalem do reklamacji. Serwis ma 28 dni roboczych i powiedzmy ze termin ten zostanie osiagniety. Czy w takim wypadku trace te 30 dni gwarancji na pixele ? Jezeli tak to czy moge rzadac wymiany na nowy egzemplarz z tytulu niezgodnosci towaru z umowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hardy99 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2009 Reklamowałeś na podstawie gwarancji czy niezgodności towaru z umową ? Jeśli na podstawie gwarancji to tam powinno być zapisane co i jak. Jednak z tego co wiem to nie powinieneś stracić tych uprawnień. Co do żądania wymiany na nowy to jeśli reklamowałeś powołując się na ustawę i napisałeś, że tego oczekujesz w swojej reklamacji to oczywiście, że tak. Jeśli nie sprecyzowałeś swojego żądania (wymiana czy naprawa) to powinieneś swoją reklamacje w możliwie krótkim czasie uzupełnić. W przypadku reklamowania na podstawie gwarancji to tak jak napisałem - obowiązuje to co jest w umowie gwarancyjnej. W twoim stanie faktycznym prawidłowo powinieneś postąpić w taki oto sposób. Reklamujesz monitor na podstawie ustawy z tytułu niezgodności towaru z umową. W reklamacji tej wskazujesz swoje żądanie czyli wymiana na nowy. Sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do twojej reklamacji. Po uznaniu reklamacji mają obowiązek wymiany na nowy egzemplarz. Po wymianie na nowy wszystkie terminy biegną od początku (w tym także gwarancja 30 dni na bad pixele). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macias666 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2009 Reklamowalem na podstawie gwarancji , umowy gwarancyjnej nie mam (warunki pewnie sa na karcie ktora sklep wzial z monitorem) mam tylko kwit serwisowy ze monitor oddalem . Nie reklamowalem z tytulu niezgodnosci towaru z umowa bo serwisant mi nawciskal ze iiyama znacznie szybciej zalatwi reklamacje. (wydawal sie byc wiarygodny) Podobno wystarczy jakos przeprogramowac wejsce i nie trwa to dlugo. Teraz juz chyba bedzie za pozno zeby zmienic metode reklamacji . Czy w przypadku utraty tych 30 dni na pixel , moge reklamowac raz jeszcze , tym razem z tytulu niezgodnosci ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hardy99 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2009 Nie bardzo rozumiem. Jeśli gwarant naprawi złącze DVI (czyli powód reklamacji) to nie bardzo wiem z jakiego powodu chcesz go reklamować ponownie u sprzedawcy, jeśli przecież będzie sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macias666 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2009 (edytowane) no ale nie bedzie tych 30 dni gwarancji na pixel co jest "parametrem" monitora - towar niezgodny z umowa :) oczywiscie pod warunkiem ze gwarancja na pixel nie zostanie przedluzona o czas jaki monitor byl w serwisie Edytowane 22 Lutego 2009 przez Macias666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akodo Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2009 no ale nie bedzie tych 30 dni gwarancji na pixel co jest "parametrem" monitora - towar niezgodny z umowa :) oczywiscie pod warunkiem ze gwarancja na pixel nie zostanie przedluzona o czas jaki monitor byl w serwisie parametr to parametr, sprzedawca nie odpowiada ze jeden pixel skoro norma go przewiduje a Ty kupując go o tym wiedziałeś i dobrowolnie na to przystałeś. Tylko od producenta możesz się domagać wywiązania z dodatkowej gwarancji na pixele bo to producent ją zapewnia jako swego rodzaju "bonus", ja bym oczekiwał że okres zostanie przedłużony o czas jaki monitor spędził w serwisie. Ale może problemu w ogóle nie będzie przecież. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macias666 Opublikowano 22 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2009 NO to pozastaje jedynie czekac na stanowisko producenta w tej sprawie. Masz racje , moze problem w ogole nie wystapi. dzieki wszystkim za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...