Skocz do zawartości
micsre

Losowanie Liczb Z Tablicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i prosze Was o pomoc

 

Mam na zaliczenie napisac program w ANSI C, ktory bedzie losowal dowolne liczby z 10elementowej tablicy. Program ma kazac mi wpisac dowolna liczbe i ma sprawdzic czy znajduje sie ona w tablicy.Jezeli sie znajduje to ma wyswitlic komunikat ze liczba nalezy do tablicy i wowwczas program ma sie zakonczyc. Natomiast jezeli liczba nie znajduje sie w tablicy ma wyswietlic komunikat ze ejj tam nie ma i mam ponownie wpisac liczbe.Krotko mowiac program ma dzialac dopoki nie znajde liczby z tablicy.

 

Osobisice robilem ten program na zajeciach ale dla danych liczb uzywajac funkcji SWITCH i to bylo bledne. Prosze o pomoc w realizacji tego programu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na zaliczenie napisac program w ANSI C, ktory bedzie losowal dowolne liczby z 10elementowej tablicy. Program ma kazac mi wpisac dowolna liczbe i ma sprawdzic czy znajduje sie ona w tablicy.Jezeli sie znajduje to ma wyswitlic komunikat ze liczba nalezy do tablicy i wowwczas program ma sie zakonczyc. Natomiast jezeli liczba nie znajduje sie w tablicy ma wyswietlic komunikat ze ejj tam nie ma i mam ponownie wpisac liczbe.Krotko mowiac program ma dzialac dopoki nie znajde liczby z tablicy.

Proszę sprecyzować treść zadania, bo aktualnie to losowanie z pierwszego zdania nijak mi nie pasuje do reszty treści...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nooo, to dalej mamy prosto:

1. Deklaracja tablicy

2. Wypełnienie tablicy wylosowanymi liczbami

3. W pętli nieskończonej - while(1==1)

a) Pobranie od użytkownika liczby

b) Sprawdzenie w pętli for, gdzie n zmienia się od 0 do 9 czy liczba w pozycji tablicy o indeksie n jest równa wprowadzonej przez użytkownika.

c) Jeśli jest taka to wylot z pętli z punktu 4 (break)

d) Wypisanie komunikatu, że się nie udało, to kończy pętlę while i następuje powrót do 3a)

5. Wypisanie komunikatu, że liczba znaleziona

6. Koniec programu

 

To już cały program, w miarę prosto opisany. Wystarczy przekształcić to na program i powinno działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...