OmniModo Opublikowano 27 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2009 Witam. W temacie SSD jestem zielony i dopiero jutro/pojutrze nabędę swój pierwszy w życiu napęd SSD. Proszę o pomoc w jaki sposób dokładnie można sprawdzić "dyski" SSD pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Domyślam się, że standardowe testery nie wykażą wad na Solid State Drive ponieważ uszkodzone komórki są alokowane i stają się niewidoczne dla systemu (i tym samym również dla programów testowych). Musiałby zadziałać jakiś program "niskiego poziomu" , który zweryfikuje napęd SSD na obecność bad'ów podobnie jak ma to miejsce w przypadku relokacji uszkodzonych sektorów na dyskach HDD (weryfikowane programami HDtune i MHDD) Ponadto ile takich "uszkodzeń" musi wystąpić aby był powód do zareklamowania SSD ? Bardzo proszę przy okazji podać nazwy programów. Ostatnie pytanie to czy wbudowane w Windows 7 narzędzie TRIM działa tylko z OCZ vertex czy również z innymi modelami OCZ , ewentualnie innymi markami SSD i jak to sprawdzić czy dany model SSD współdziała z systemowym TRIM-em ? Z góry dzięki za wszelaką pomoc, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 28 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2009 ...jest temat o ssd TRIM działa tylko na SSD które to obsługują. Co do reszty: afain na obecną chwilę jedynie WD pozwala na odczyt statusu pamięci (uszkodzone strony, ilość zapisów, itd) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...