Skocz do zawartości
whatever

OCZ RMA

Rekomendowane odpowiedzi

Padła mi jedna kość z zestawu. W sumie już po raz drugi, aczkolwiek tym razem nie mogę się doszukać dowodu zakupu, poza tym trochę czasu mineło i przez sklep, w którym to kupiłem nie uda mi się nic zdziałać. Aczkolwiek pamięci niby mają liftime warranty. Więc postanowiłem spróbować bezpośrednio u producenta. Na stronce wypełniłem formularz z danymi i zaznaczyłem opcję rma needed. Dostałem odpowiedź na maila i w nim coś co nazywa trouble ticket id. Ten trouble ticket id to chyba jednak nie jest rma id gdyż nie mogę się przy jego użyciu zalogować aby sprawdzić status. Tak więc moje pytanie czy nadal powinienem czekać na jakiegoś maila z rma id? Czy zapakować w kopertę z tym support ticket id i im wysłać? Może ma ktoś jakieś doświadczenia w tego typu bojach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ticket to nie rma

Your ticket number is NOT the same as your RMA number

 

powinienes sie skontaktowac teraz z nimi podajac nr tego ticketu i dogadac rma

Once you have created a support ticket, you can use the following numbers to follow up with our staff. Additional technical contact information: OCZ Technology | Contact

 

status sprawdzasz tutaj: OCZ Technology

 

w kazdym razie nie wysylaj nic z tym numerem ;)

 

sam do ocz nigdy nic nie wysylalem

ale zgaduje ze tickety sa przyznawane z automatu

wiec moze jeszcze rma dostaniesz jak spojrzy na to ktos z odpowiedniego dzialu - nie wiem co dokladnie w tym mailu masz napisane

Edytowane przez yngwie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Your Trouble Ticket has been submitted with the following information:

-------------------------------------------------------

Trouble Ticket ID: ******

User: *******************

Date and Time Submitted: 06-01-2010 @ 10:34:02AM

Trouble Type: Memory Modules (RAM)

Trouble Priority: RMA Needed

-------------------------------------------------------

Short Description: OCZ2N1066SR2GK

-------------------------------------------------------

Please save this email for your records

 

Regards,

ocztechnology@exdesk.com

-------------------------------------------------------

Please DO NOT REPLY to this email notification. Please click on the

following link below to correspond:

 

 

Add Comment

 

Thank you.

 

Pod tym linkiem mogę dodać jakiś komentarz jak sądzę do swojego zgłoszenia. Prawdę powiedziawszy nie mam specjalnie pomysłu co mógłbym tam pisać. Czyli chyba muszę poczekać, aż ktoś kompetentny od nich na to spojrzy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istotnie trzeba czekać. Dostałem właśnie maila od OCZ generalnie myślę, że jakoś się to potoczy. Pomyślałem sobie jednak, że skoro zrobiłem już ten nowy temat to podziele się przeżyciami..może "potomnym" się przyda

 

Please be advised that the status on your trouble ticket has been changed from Acknowledged to Waiting on Customer with the following comment: ------------------------------------------------------- Comment: Hello Michal, How is the memory not working? Does it not POST? Or does it POST fine but then crash later? What motherboard and CPU do you have? Try clearing the CMOS and then adjust the DRAM voltage to 2.1-2.2, then test each memory stick in the same DIMM slot one at a time. Are you able to get all of the memory sticks working at this voltage? Or do the problems seem to follow one particular memory stick? ------------------------------------------------------- Status changed by: Eric Von Stwolinski ------------------------------------------------------- Regards, ocztechnology@exdesk.com --- Please DO NOT REPLY to this email notification. Please click on the following link below to correspond: Add Comment Thank you.

 

Takie coś dostałem w związku z czym na ostatniego linka wlzałem logując się swoim mailem i tym support ticket id. Napisałem jaki sprzęt i że zdechła jedna kość totalnie. O postępie procesu postaram się informować. Zobaczymy co kryje się pt"lifetime warranty" tym bardziej, że na ramki już chyba wszyscy takie coś dają.

 

 

 

Please be advised that a comment has been added to your trouble ticket:

-------------------------------------------------------

Trouble Ticket ID: ********

Description: OCZ2N1066SR2GK

Comment By: Eric Von Stwolinski

-------------------------------------------------------

Comment: We are sorry about the issues you have experienced with your OCZ

product.

 

Please provide us with the following information requested below as a

comment to your ticket for RMA processing. Reply to this ticket by

clicking on the web link at the bottom of this message at your earliest

convenience.

 

Please allow up to 24 hours for a response. We will send you full

instructions for returning your defective product(s) to us after receiving

this form from you. Return shipping information will be provided under

your ticket number and you will also receive an e-mail confirmation. If

you have any questions please add a comment to your ticket, we will be

happy to assist you.

**Please provide ALL of the information requested below (if applicable)**

 

 

1) The OCZ Part # (starting with OCZ, eg: OCZ2X6672GK).

- Serial number

- DRAM voltage as tested

- Memory timings used

- Motherboard model (with chipset and BIOS version)

- CPU model

2) Reseller product was purchased from. (Only products that are purchased

from authorized resellers will qualify for warranties and

service/support.)

3) Mailing/Shipping Address (We cannot ship to PO Boxes).

4) RMA facility you prefer: USA (California), Canada, The Netherlands, or

Taiwan.

 

Please keep in mind that OCZ requires a signature at the time of delivery,

so please provide an address where there will be someone to sign for the

package.

 

 

Please note: All tickets will be automatically closed after 7 days from

the last response. Your RMA and your trouble ticket number are different.

Your RMA will still be active until you have been shipped the replacement

product even if your trouble ticket has been closed.

 

-------------------------------------------------------

 

Regards,

ocztechnology@exdesk.com

---

 

Please DO NOT REPLY to this email notification. Please click on the

following link below to correspond:

 

 

http://www.exdesk.co...?addcomment=yes

 

Thank you.

 

Więc kolejny add comment i odpowiedzi na pytania. Punkt drugi pominąłem bo mi się niepodobał :)

 

 

 

Trouble Ticket ID: ********

Description: OCZ2N1066SR2GK

 

-------------------------------------------------------

 

Please be advised that the status on your trouble ticket

has been changed from Waiting on Customer to In Progress

with the following comment:

-------------------------------------------------------

Comment: Hello Michal

 

*** Please read the following e-mail carefully and follow all instructions

to ensure your RMA is properly received and processed. ***

Your RMA number is ******* .

Your replacement part number is OCZ2N1066SR2GK.

 

 

European customers ship to:

 

OCZ Netherlands

RMA Dept.

Coenecoop 89B

2741 PH Waddinxveen,

The Netherlands

+31(0)182-624020

 

 

*** Once you ship your defective product(s) to us, please feel free to

check your RMA status at the link below. RMA status is updated when your

product is checked in and again when the replacement product is ordered and

shipped. ***

*** http://rma.ocztechno.../rmalookup.aspx ***

*** Please verify the accuracy of your RMA using this URL. If you notice

any errors in your RMA please alert us and we will correct these errors for

you.

 

The original OCZ product has to arrive at our warehouse within 30 days

after the RMA number is issued.

 

If you are returning a memory kit, you must send in all memory modules in

that kit. We cannot replace the memory kit until we have received all of

the memory modules for that kit.

Be sure to package returned memory in antistatic material, with no tape or

other sticky material applied to the memory.

If you are returning a PSU please keep the AC adapter. Return all other

cables, but keep the AC adapter.

 

Write your RMA number on the exterior of the package using a black marker.

Any packages received without an RMA number visible will be returned to

sender.

 

Package the product you are returning well by using at least two inches of

bubble wrap or foam. Do not directly attach or tape bubble wrap or foam to

the product itself.

 

OCZ recommends shipping using a trackable courier, such as Federal Express

or UPS. If you ship by USPS, it is highly recommended that you use

certified mail. OCZ will not be responsible for lost RMA packages.

 

Do not lose your RMA number we will not be able to track your RMA status

without it. Please include a copy of your receipt if available. If you

have any other questions, please feel free to contact us.

 

Please print this RMA information sheet and put it in your box so that we

can process your RMA more quickly.

 

Your ticket will be closed automatically after 7 days from the last

response. The reason we do this is to maintain our database in order to

assist our customers in a timely, efficient manner. Your RMA will not be

effected by the ticket being closed and will be processed as usual. Your

RMA number is different than your ticket number and your RMA will remain

active even if your ticket is closed. If you need assistance after your

RMA number has been issued please feel free to give us a call or create a

new trouble ticket.

 

 

 

-------------------------------------------------------

Status changed by: Eric Von Stwolinski

-------------------------------------------------------

 

Regards,

ocztechnology@exdesk.com

---

 

Please DO NOT REPLY to this email notification. Please click on the

following link below to correspond:

 

 

http://www.exdesk.co...?addcomment=yes

 

Thank you.

 

 

Więc dopiero po w tym etapie dostałem numerek rma.

Poczta polska 15zł..mam nadzieję, że nie zgubią.

Edytowane przez whatever

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...