Skocz do zawartości
lukasskywalker

problem z podłączeniem do sieci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Proszę, pomóżcie. Właśnie złożyłem komputer, wszystko działa jak należy. Mam i5 3570k i płytę gł ASRock Z77 Pro3, 16gb pamięci etc, Windows 7 Ultimate. Chciałem się połączyć z siecią, jako, że nie mam katrty wi fi w tym komputerze, postanowiłem podlączyć go do routera kablem. I tu pojawił się problem, Komputer nie widzi sieci, twierdzi, że nie jestem połączony kablem. Kabel jest na bank dobry, bo jeżdzilem z nim do akademika, gdzie się podłączałem pod sieć i wszystko działało. Na wszelki wypadek podłączyłem inny kabelek i rownież bez efektu. Router mam Linksys Wireless G ADSL. Sprawdzałem w ustawieniach, czy może nie są wylączone te porty, ale nic takiego nie zauważyłem. Co może być przyczyną, że komputer nie widzi mi sieci? Podkreślam, że w drugim pokoju mam lapka podłączonego do tego samego routera przez wi fi i wszystko działa elegancko.

Edytowane przez lukasskywalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We właściwościach systemu - menedżerze urządzeń pokazuje, że karta działa prawidłowo. Cały czas powtarza komunikat o uszkodzonym kablu, a ja już podpiąłem trzeci i nic. Diody w routerze świadczące o tym, że porty są aktywne, świecą się jak należy

 

A może obecne kable sieciowe mają więcej polączeń? bo to są kable mające co najmniej kilka lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Spróbuj podłączyć laptop kablem do routera.

2. Spróbuj połączyć kablem oba komputery.

 

Jeśli pierwsza próba da wynik pozytywny, druga negatywny, odeślij/oddaj płytę na gwarancję.

Edytowane przez Klaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc przebadałem temat. Wszystkie trzy kable są dobre, bo komputery między sobą łączą się, natomiast laptop po kablu również nie może polączyć się z routerem. Czyli jeśli nie wina kabla to czego? Routera?

Edytowane przez lukasskywalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pozostałe gniazda w routerze, zwróć uwagę na docisk wtyczki w routerze. Wygląda na to, że router postanowił się pożegnać.

Spróbuj router zrestartować (wyjęcie zasilacza z gniazdka).

Można pojąć próbę zresetowania routera (najczęściej przycisk do wciśnięcia np. długopisem), nie wiem jednak czy uda się wtedy podłączyć po wifi z laptopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko dociskam, restartuję i nic. Nie robilem tylko tego resetu, bo musiałbym chyba od nowa konfigurować router, a nie wiem, gdzie mam zapisaną nazwę użytk i hasło do providera. Czyli dziala przez wi fi a nie działa przez kabel? Pewnie poszedl jakiś układ odpowiedziałny za polączenie po kablu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...