Skocz do zawartości
Pavlik

Aureal Vortex 2 - Wasze wrażenia

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem odświeżyć ten temat. Ciekawy zawsze byłem, czy ten układ jest w stanie generować dźwięk przestrzenny tylko z 2 głośników. Owszem, wszędzie tak pisało, ale chciałbym poznać opinie/wrażenia użytkowników i tych, co się z kartami tego typu zetknęli. Jak się ma ten układ do dzisiejszych układów (np. Audigy 2, TerraTec Aureon, Sound Storm, itp)? Czy z jednej pary głośników generuje dźwięk przestrzenniejszy niż te w/w + zestaw 5.1? No chyba nie, ale ciekaw jestem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem karte na aureal vortex 2 wczesniej, powiem tyle jakosc dzwieku 2d ma genialna, bardzo czysta nie przejaskrawiona i dynamiczna, wszystkie sb live i audigy w sluchaniu muzyki odpada co do dzwieku 3D ma o wiele lepsze pozycjonowanie jak sb audigy (mowa o 4 glosnikach) tylko szkoda ze nie jest a3d wspierany juz programowao sb wykupilo aureala :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero kilka tygodni temu zapakowałem SQ2500 digital do szuflady - przesiadłem się na SS. Jeszcze wcześniej miałem Live!. Nie było porównania - obraz czystszy, brak konfliktów (miałem wszystkie sloty zajęte i z livem trzeba było się nieźle gimnastykować, żeby nie gryzł się z czymś).

Pozycjonowanie - rewelacja. Na słuchawkach jesteś w stanie powiedzieć z której strony dochodzi dźwięk - i to w trzech wymiarach.

Niestety firma padła i brak nowych driverów - pod dużymi windami nie udało mi się posłać AC3 na spdifa (a dla mnie to duża wada). Za to pod małymi wszystko bezproblemowo i rewelacyjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie!

Jakość 2D rewelacja! 3D też tylko już raczej na 4głośnikach lub słuchawkach. Vortex 2 w zamierzeniach miał pracować na 4głośnikach (Vortex 1 na 2gł.). A dla tych co nie wiedzą to tylnie głośniki nie grają jak w kartach SB. Tu 3D tworzone jest na zasadzie HRTF. Vortex 2 wykorzystuje do tego tylnie głośniki jako pogłosu zmieniając odpowiednio ich barwe. A dzieki śledzeniu fal doskonale wtedy oddaje pozycjonowanie dzwięku tzn.: przód, tył, lewo, prawo i nalepsze w tym wszystkim góra i dół!!! Specjalnie dla gry SIN idealnie poustawiamem głośniki po czym podszedłem postacią pod prawie walący się strop. Zmęczenie i trzask drewna dochodzący z belek raz góry, raz z dołu powalił mnie. Coś pięknego. I ten czyściutki dzwięk!!! Ale cóż. Firma upadła, zabrakło wsparcia ze strony oprogramowania i niestety karta musiała powędrować w kąt. A najciekawsze jest to, że technologie wykupił Creative i część technologii wykorzystał w Audigi!!! :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...