sikor_soft Opublikowano 8 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2004 Hej!!! Chciałbym wreszcie zacząć programować w C na mojej TT-ce. Ktoś może wie, jak wczytać pod Pure C grafikę czy muzykę - dowolny format, na razie chce się zapoznać z ogólną konstrukcją dla Atari ST/TT/Falcon... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domik Opublikowano 15 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2004 hym jest dział inne platformy.Chyba będzie Ci ciężko o pomóc:) bo Atarynka wiele osób nie wie co to jest ;).Scena atarynkowa jeszcze jakaś jest.Może tam uzyskasz pomoc:>?? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sikor_soft Opublikowano 15 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2004 Hmm, praktycznie rzecz biorąc - Pure C jest odpowiednikiem Borland Turbo C. Konstrukcja powinna być podobna - ja po prostu jeszcze nie bawiłem się grafiką. Co do sceny Atari - jestem na niej i tam na pewno znajdę jakąś pomoc w tym temacie, choć u nas raczej rządzi 8-bi Atari, a nie 32 bitowe ;) Co do konstrukcji - może sprecyzuję - potrzebuję aby mi ktoś w łopatologiczny sposób wyjaśnił sposób wczytania grafiki do Turbo C (dowolny format, choć preferuję uniwersalne typu *.gif, *.jpg czy *.png) z opisem co do czego. Co do muzyki - interesują mnie formaty typu *.mod i *.wav. Zaznaczyłem, że chodzi o moją TT-kę, aby nie dostać informacji typu: bierzesz Borland C++ Builder i zaznaczasz, gdzie chcesz wstawić obrazek... itp. Mnie interesuje czysty kod, bez zbędnych odnośników, generowany ręcznie, a nie z automatu - aby się czegoś nauczyć. Dlaczego na Atari, a nie PC? No cóż, na PC też się staram czegoś nauczyć, a do Atari czuję sentyment i cały czas go urzywam (od 8-miu bitów zaczynając, a na TT-ce i Falconie kończąc). O.K> w każdym razie dzięki za próbę pomocy. Może ktoś się jeszcze dopisze (ktoś ze znajomością TC?). Z grafą powinno być w PureC analogicznie (odpowiedni tryb graficzny sobie wywołam), a różnice mogą być przy plikach muzycznych ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinEc Opublikowano 20 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2004 Hmm, praktycznie rzecz biorąc - Pure C jest odpowiednikiem Borland Turbo C. Konstrukcja powinna być podobna - ja po prostu jeszcze nie bawiłem się grafiką. [...] Z grafą powinno być w PureC analogicznie (odpowiedni tryb graficzny sobie wywołam), a różnice mogą być przy plikach muzycznych ;) Hmmm, posłuchaj: kompilator to kompilator - będzie tak samo(!) kompilował program w C na Atari, co na PC, tylko, że obsługa grafiki nie znajduje się w żadnej STANDARDOWEJ bibliotece dla C, więc nie masz co liczyć na to, że biblioteka Borland Graphic znajdzie się w PureC na Atari... Chyba, że się firmy(?) dogadały ze sobą... Co do konstrukcji - może sprecyzuję - potrzebuję aby mi ktoś w łopatologiczny sposób wyjaśnił sposób wczytania grafiki do Turbo C (dowolny format, choć preferuję uniwersalne typu *.gif, *.jpg czy *.png) z opisem co do czego.To nie jest kwestia systemu, czy kompilatora. Co rozumiesz jako "wczytanie grafiki do Turbo C"? Otwarcie pliku przez fopen i wczytanie przez fread :-> No przecież nie dodanie pliku do projektu w Turbo C, co jest w ogóle nie możliwe, tak jak w nowoczesnych środowiskach... Nie za dużo "wizualnych" narzędzi w stylu xxx Builder się naoglądałeś? :wink: Czy w ogóle znasz się trochę na sprzęcie TT (co można, assembler, itd.) i programowaniu? Może to nie jest takie proste jak programowanie dla Windows? Przecież każdy format jest opisany (w dodatku te "uniwersalne" wymienione przez Ciebie są wszystkie spakowane, może coś prostszego na początek? BMP? jakiś format stricte Atari ST/TT - bo to przecież i ilość kolorów jest ważna!). Dodatkowo masz już gotowe biblioteki libjpeg czy libpng, które są napisane w C i powinny skompilować się na każdym porządnym kompilatorze (ANSI C?). Tylko co z tego, że wczytasz plik graficzny i rozłożysz go na części (np. bitmapa+kolory), tu już musisz znać sprzęt (może API systemu Atari ST/TT?) żeby WYŚWIETLIĆ grafikę. Co do muzyki - interesują mnie formaty typu *.mod i *.wav.To samo co z grafiką: ale co chcesz zrobić? Załadować binarny plik? Odegrać je na Atari? Może jest biblioteka dla MODów na Atari? Może nawet edytor?? Może na Atari ST/TT istnieje coś bardziej wysoko poziomowego niż C? Basic, Pascal czy coś innego z obsługą grafiki i muzyki (tak jak np. AMOS na Amigę czy Simons' Basic na C64)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sikor_soft Opublikowano 22 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2004 [..]Przecież każdy format jest opisany (w dodatku te "uniwersalne" wymienione przez Ciebie są wszystkie spakowane, może coś prostszego na początek? BMP? jakiś format stricte Atari ST/TT - bo to przecież i ilość kolorów jest ważna!). Dodatkowo masz już gotowe biblioteki libjpeg czy libpng, które są napisane w C i powinny skompilować się na każdym porządnym kompilatorze (ANSI C?).Hmm, ie iwedziałem o tych bibliotekach. THX!!! (google moim przyjacielem jest!!!) Co do muzyki - raczej poszukuję rozpisanego formatu, z odegraniem już sobiue jakoś poradzę. Co do innych języków - oczywiście są, ale uważam, że C jest na tyle uniwersalny, że w jakimś stopniu niezależny. A że C się dopiero zaczynam uczyć na poważnie (dla mnie tylko, a nie na jakieś zaliczenia, jak niektórzy na tym forum :P ) - to czasem moje pytania mogą być nieprecyzyjne :wink: Ale, nie myli się tylko ten, co nic nie robi :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...