Skocz do zawartości
MaTiX_lama

Backplate - Co To Takiego?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam zamiar niedługo wymienić sobie połowę kompa (na m.in. E8400, P5K Pro, itd.), do procka mam zamiar kupić chłodzenie ThermalRight Ultra-120 eXtreme (waży niecały 1kg z wentylatorem). I tutaj pojawia się moje pytanie co jest dokładnie backplate i czy konieczne jest montowanie tego w moim przypadku? Jak dokładnie się to mocuje? I czy jest problem z demontażem tego (gdzieś czytałem, że tak)? Po prostu napiszcie mi coś na ten temat, bo jestem w tym trochę zielony :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Backplate to w sumie ustrojstwo , ktore zabezpiecza plyte glowna w momencie zamontowania na nia duzego/ciezkiego chlodzenia. Zasadnioczo po montazu laminat takiej plyty glownej nie jest wygiety , bez tego naprezenia sa dosc znaczne i widac to jak plyta w okolicach soketu odgieta jest jak banan. Czy montuje sie ciezko? Backplate TR'a jest stosunkowo prosty. Czy jest Ci potrzebny? Jesli nie boisz sie o plyte glowna , jesli nie chcesz miec wzmocnienia to nie. Chlodzenia TR'a sa wysokie i cooler niejako bedzie dzwignia dla laminatu. Problem jednak jest taki (przy kazdym backplate) , ze wymaga demontazu mobasa z budy. Nie kazdemu chce sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jednak jest taki (przy kazdym backplate) , ze wymaga demontazu mobasa z budy. Nie kazdemu chce sie.

Mnie to akurat obojętnie, czy trzeba wyjąć płytę, czy nie. Wszystkie części do kompa będę kupował w tym samym czasie i dopiero jak wszystko będę miał (płytę, procek, ramy, grafe i cooler) to se go zmontuje ;) Dzięki za info.