prezesik Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2006 Głównie chodzi o piski wydobywające sie z płyty głównej, co jest bardzo uciażliwe w pracy z tym urządzeniem oraz o nagrywarke.po prostu w cichym pomieszczeniu nie da sie normalnie pracowac. dodatkowo nagrywarka nagrywała z błedami albo w ogóle nie chciała nagrywac.laptop tyrafił 24.01.2006 do serwisu CSS.po tygodniu zadzwonilem zapytac sie co ze sprzetem.dowiedziałem sie ze czeka jeszcze na diagnoze. po interwencji na drugi dzien serwisant zadzwonił po haslo do HDD zeby zdiagnozowac sprzet.nastepnego dnia zadzwonilem do serwisu,powiedziano mi ze płyta główna jest do wymiany i nagrywarka, ale czekaja jeszcze na płyte.po dwoch tygodniach zadzwonilem do CSS i dowiedzialem, ze czekaja na płyte.jednak czas nagli a laptop potrzebny do pracy wiec skontaktowałem sie z siedziba Fujitsu-Siemens w Warszawie, tam skierowali mnie do pana Macieja Trzepińskiego.Pan Trzepiński poinformaował mnie ze rzeczywiscie płyta główna i nagrywarka sa do wymiany. powiedział równiez ze płyta jest dostepna w serwsie od 01.02.2006r. dodatkowo dowiedziałem się od pana Trzepińskiego ze te modele maja taką "przypadłość" (w postaci pisków jednak jest ona uznawana przez producenta i jest w normie) spowodowaną nadmiernym dostarczaniem prądu do kondensatora, a za małym jego poborem przez sprzęt (z tego wynika, ze sprzet jest zle skonstruowany i posiada jakąs wade fabryczna!!!). A wiec czemu ani sprzedawca, ani producent o niej nie informuje?? Pan Trzepiński zalecił mi abym podłączył sobie kilka urządzen do USB aby pobieraly wystarczajaca ilosć prądu,a wtedy pisku ustaną. Mam podlaczoną myszke ale okazalo sie ze to za malo, podlaczylem drukarke i tez nic. Kazde urządzenie pobiera coraz wiecej pradu co zmniejsza czas pracy na bateri. Nie kupilem laptopa, by miec go caly czas podłaczonego do ładowarki.Laptop jest urządzeniem mobilnym a nie stacjonarnym!Zwłaszcza ze w instrukcji jest wyraznie napisane ze czas pracy na baterii od 3 do 5 h.przy podłaczonej myszcze i dziłajacym WiFi laptop pracuje do 3-4h przy programowaniu i pracy biurowej oraz internecie. por rozmowie z panem Trzepińskim skontaktowałem sie ponownie z CSS w Warszawie.Połączono mnie z panem Wojciechem Taborem, który powiedział ze zaszło pewne zamieszanie co do posiadania płyty głównej przez serwis i ze wkrótce bedzie ona dostepna i ja wymienia. dokładnie 09.02.2006r dostałem tel. od serwisanta z prosba o haslo do HDD.powiedział ze wymienili płyte główna i ze przetestuja komputer i wysla go na drugi dzien. dzis komputer był do odbioru w białymstoku jednak firma CSS mimo postawionej diagnozy dnia 02.02.2006 nie wymienila płyty głównej. dnia 14.02.2006 konczył sie termin naprawy wiec sądze ze z braku czesci odesłali laptopa.notebooka nie odebrałem pojedzie spowrotem do CSS w Wawie z odpowiednim pismem reklamacyjnym.w gwarancji była tylko notka ze wymienili nagrywarke i ..... :)nagrywarke wymienili praktycznie od razu po diagnozie i mieli wymienic plyte główna temu jest te "i" i wolne miejsce(...)w opisie naprawinych usterek było wymiana DVD oraz piski sa spowodowane praca wiatraczka i ze wszystkie laptopy tak maja. dziasiaj do serwisu jakis uzytkownik dostarczył ten sam model laptopa z podobnymi objawami. na koniec laptopa dałem do serwisu wraz z zasilaczem sieciowym oraz pianka zabezpieczająca ekran,która była przy kupnie laptopa. laptop był do odbioru bez pianki. Ciekawe komu w serwisie było ona potrzebna i czemu jej nie zwrocili??i to ma byc profejonalne podejscie do klienta podobno renomowanego serwisu CSS oraz znanej firmy Fujitsu-Siemens?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limerro Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2006 (edytowane) Norma - dopoki firmy beda korzystaly z serwisow zewnetrznych firm tak to bedzie wygladalo. Jedni sa dobrze obsluzeni, a inni nie. Im wiecej posrednikow tym gorzej dla klienta. CSS obsluguje takze: 3COM, DELL, IBM, LEXMARK, TOSHIBA, XEROX. Maja maly nielad organizacyjny ze wzgledu na fakt, ze sa najwiekszym serwisem w Polsce ;) Co do reszty - kazde laptopy maja pewne choroby wieku dzieciecego, dlatego wydaje sie kolejne wersje BIOSow do notebooka i firmware'u do nagrywarki. To reakcja na problemy zgloszone przez uzytkownikow. Zanim zaczniesz narzekac na FSC i serwis powinienes najpierw zerknac na strone FSC i sciagnac najnowszy BIOS do M7440G w wersji 1.0G (najlepiej jako obraz ISO), ktory redukuje zjawisko pisku wysokiej czestotliwosci: http://download.fujitsu-siemens.com/Downlo...8F-85868BFF9847 current BIOS 1.0G: Solved Problems: - reduce high frequency noise when system is in idle mode Known Problems: - the system cannot enter S3/S4 when running the screen saver "FlowerBox" or "Flying Objects" Additional Information: - none Druga sprawa - nagrywarki czesto wymagaja nowego firmware, ktory zwieksza kompatybilnosc z nosnikami CD/DVD dostepnymi na rynku. Nagrywarki w notebookach ogolnie sa duzo slabsze od tych stacjonarnych i znacznie bardziej wybredne co do "polykanych" nosnikow. Nie wiem jaki naped Ci sie trafil, ale mogles sciagnac najnowszy firmware dostepny na sieci i wgrac samodzielnie. Jezeli nie uzyskujesz satysfakcjonujacej odpowiedzi od FSC Polska to trzeba uderzyc z mailem do FSC centralny support na Europe. Reaguja na maile od klientow - udzielaja stosownej odpowiedzi - wysylaja firmware jak i liste kompatybilnosci nosnikow. Teraz odpowiedz na pytanie - czy probowales ww operacji ? :) Prawdopodobnie mogles uniknac spotkania z serwisem i nie bylo by problemu. Edytowane 14 Lutego 2006 przez limerro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
contradanza Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2006 (edytowane) Szczerze współczuje i myślę że przy zakupie lapka to tylko 10% wiedzy i aż 90% szczęścia na jaki egzemplarz się trafi. A co do serwisu to chyba żaden nie jest doskonały :( a szkoda. Jeżeli chodzi o przypadłość piszczenia ze względu na kondensator to skorzystałbym z prawa wymiany sprzętu niezgodnego z umową. Ustawa z dnia 27 lipca 2002r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego ( Dz. U. nr 141, poz.1176). Ustawa ta weszła w życie z dniem 1 stycznia 2003r. Uprawnienia konsumenta z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową można ująć w dwie zasadnicze grupy: - najpierw konsument może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy. Wybór między wymianą a naprawą należy do klienta - jeżeli naprawa lub wymiana rzeczy jest niemożliwa, konsument ma prawo żądać odstąpienia od umowy za zwrotem pieniędzy lub obniżenia ceny. Może sie zdarzyc, że kupujac różnego rodzaju produkty lub usługi konsument kupi produkt/usługe wadliwa lub złej jakosci.W takiej sytuacji na podstawie obecnych regulacji prawnych, można: 1. zgłosic żadanie naprawy na podstawie gwarancji, na warunkach okreslonych w karcie gwarancyjnej, do serwisu wskazanego w karcie gwarancyjnej 2. zgłosic sie bezposrednio do sprzedawcy i żadac naprawy 3. zgłosic sie bezposrednio do sprzedawcy i żadac wymiany 4. zgłosic sie bezposrednio do sprzedawcy i żadac obniżenia ceny 5. zgłosic sie bezposrednio do sprzedawcy i żadac zwrotu pieniedzy za zwrotem produktu 6. skorzystac z praw wskazanych w poprzednich punktach - według własnego wyboru pozdrawiam CoNtRaDaNzA Edytowane 14 Lutego 2006 przez contradanza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phuong Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2006 (edytowane) mialem te same piski z plyty glownej.Byly one tym glosniejsze im wyzej pracowal procek pentium M 1,73.Moj lap. to aspire 1692wlmi "crane1". Mialem na niego 3 miechy gwarancji z allegro,wiec postanowilem samemu naprawic ta wade i udalo mi sie w 100%.Wystarczylo obnizyc napiecie procesora o 25% i wlozyc w pcmcia karte audigy 2 zs ! Edytowane 14 Lutego 2006 przez Phuong Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limerro Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2006 Pewnie dotyczy to przelaczania napiec i czestotliwosci CPU zaleznie od obciazenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezesik Opublikowano 14 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2006 dzięki limerro za podpowiedz co do sflashowania biosu jednak to nic nie daje:( co do nagrywarki to był philips i wiele osob ma z nimi problemy u mnie srednio co piąta płyta była nie nagrana bądz z błędami...wiem ze teraz wymienili na Neca. jak sie dużo nagryw sa to znaczne koszty. mysle ze Phuong masz racje co do odpowiedniego ustawienia napiecia. jednak ja miałem laptopa 2 tygodnie, a gwarancje mam na 2 lata i od tego jest serwis,zeby sie tym zajął :mur: na dzien dzisiejszy pozostaje mi dochodzic swoich praw m.in tak jak napisał contradanza.dzieki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...