Skocz do zawartości

nu_moon

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

nu_moon's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Pytatanie początkującego i mino szczerych checi w helpie nic na ten temat nie znalazłem, bo w sumie też cieżko w ten sposób sformułowac pytanie. W każdym razie, pytanie do forumowiczów. Powiedzmy ze aplikacja korzysta z kilku formularzy: na FORM1 zanajdują sie jakieś obiekty, powiedzmy ze jest to kontrolka MEMO1 na FORM2 znajduje sie powiedzmy przycisk. I teraz, w jaki sposób w funkacjach które są jawnymi obiektami FORM2, odwołać sie do obiektu i jego własności z FORM1 ? Z obiektami znajdującymi sie na FORM2 problemu nie ma, natomiast nie wiem jak dostać sie do tych znajdujących sie na innych formularzach :mur:
  2. Jak w temacie. Jakprzypisać zmiennej, aktualną datę systemową i czas? Najlepiej gdyby dostępne były te wartości jako osobne parametry (np. osobno minuty, osobno dzień mieisąca , rok itp)
  3. W chwili obecniej .net wydaje sie być przyszłosciowym standardem, skoro korzystać z tegop będzie tak samo borland jak i ms .... Poza tym, zanjąc potencjał marketingowy MS, nie ma co do tego wątpliwości raczej :wink:
  4. Może spróbuj utworzyć plik o zerowej długości i dać mu odpoiednie atrybuty , ew. spróbuj pzrestestować skrypt na lokalnym komputerze...
  5. Zauważ, że chodziło mi porównanie kosztów eksploatacji, a nie o warunki i komfort użytkowania. Tak czy inaczej, to o czym piszesz ma znaxczenie ale jedynie przy starego typu instalacjach (I i II generacja, czyli generalnie te najpopulatniejsze niestety). W instalacjach z wtryskiem sekwencyjnym, gdzioe paliwo jest wprowadzanew w postaci płynnej, ma ono niższą dużo temepreaturę niż notowana zimą w Polsce, i nie wpływa na eksploatację. Celowo to pominąłem. W dieslach zmieniasz olej co 7.000 w benzynowych co 10.000 - 15.000 (zaleznie od oleju). Koszt świec nawet dobrych , można śmiało pominąć np. NGK - w granicach 10-15 pln / sztuka. Filtry niestety, są droższe w dieslach. Np. MAZDA 626 2.0D miała 2 filtry oleju, i to dość sporych rozmiarów. Nie pamietam dokładnie ile płaciłem, ale mogło to być ok 50 - 70 pln. Do niedawna za diesla miało sie -5% w ubezpieczeniach OC, ale chyą chyba tego nie ma. Myśle że kwestie eksploatacji tak czy inaczej są do pominięcia. Do do pozostałyc zarzutów, zgodze się w przypadku instalacji II starego typu. Gratuluję akumulatora btw. co to za bateria ? Ja swoją centrę plus miałem 3 lata :/ Co do oleju to nie wiem czy dobzre zrobiłeś. Generalnie oleje syntetyczne mają dużo lepsze własciwości. Wszystko zależy na czym jezdziłeś do tej pory (lub popzredni właściciel). Jeśli był to syntetyk, to mogłeś spokojnie przy nim pozostać. Camry którą jezdzi aktualnie matka, ma pzrejechane 140 k mil Co bedzie mniej wiecje 230 kkm od początku do tej pory na pewłnym syntetyku - bez jakichkolwiek problemów (aktualnie to Mobil 0w40, wczesniej Castrol) Tak to fakt, przy prawidłowej eksplotacji, dobre diesle pzrekraczają spokojnie 500 kkm. Wynika to mn. z faktu ze diesle to niskoobrotowe silniki - odpowiednio utrzymane są nie do zniszczenia :razz: Konkluzja moja była taka: Jeśli nowe auto to: - albo mały diesle (do 1.5l ) - albo dowolna benzyna (nawet 2.2 albo 3.0) i dobra instalacja gazowa. - w przypadku używanych aut, zagazowywac bardzo stare auta to dośc ryzykowna sprawa (koszty moga sie nie zdążyć zwrócić, a stary diesel niestety już tak oszczedny jak gaz nie jest (przy obecnych cenach paliw) Camry TD 2.0 pzrejechałem z Sieradza (gdzie mieszkam) (centralna polska 60 km na zachód od łodzi gdyby ktoś nie wiedział :rolleyes: :wink: ) do trójmiasta, wróciłem i pojechałem następnego dnia do łodzi, dopiero zapaliła sie rezerwa Pojemnośc zbiornika to 55l. Swoją drogą, zauważyłem ciekawą rzecz - to gdzie tankujesz przy takich tracach ma znaczenie. Akurat mam porównianie bo tankowałem na Statoil, a po wczesniejszych tankowaniach na orlenie dojazd do wrocławia (2 x 140 km ) na 20 litrach graniczył z cudem .... Uwierz, że gdyby był diesle z automatyczną skrzynią biegów to bym to kupił :wink: Co by nie mówić, jazda po mieście automatem to czysta przyjemność. A diesle faktycznie, są najmniej problematycznymi konstrukcjami. Mity o słabej mocy można włożyć miedzy bajki. Kto widział nową Honde Accord 2.2 z sielniekiem diesla, ten bedzie wiedział o co chodzi ;)
  6. Nie chodzi o emisję spalin. Chodzi o samą jego obecność.
  7. Nazwanie kompa "osobą" już samo w sobie jest pzregięciem :rolleyes:
  8. nu_moon

    Grafika W C

    Zależy czy pod dos czy pod windows. Jeśli chodzi o dos, to albo wspomniany (dość archaiczny juz borland z biblioteką graficzną. Banalnie prosta do teog celu jest biblioteka Allegro (obecnie chyba w wersji 4.2). Jesto ona naprawdę banalnie prosta w użyciu i dostępna pod większośc popularnych kompilatorów mn. DJGPP, VC, BB... Sam algorytm chodznia po labiryncie też jest prosty. Tzn. zasadza "zawsze w prawo". Idziesz do napotkania pierwszego rozwidlenia, skręcasz w prawo, jeśli ślepa ulczka wracasz , skręcając w prawo we wszystkich rozwidleniach. (nie wiem czy to dobzre opiałem, nie mam talentu dydaktycznego ) Pozdrawiam! Aha alegro jest na www.allegro.cc
  9. Ok teraz troche z wałasnych doświadczeń. Generalnie, ON to nie to samo co OO. ON, charakterezuje parenaście parametrów (nie pamietam dokładnie jakich ale jest to mn. liczba cetanowa (odpowiednik oktanów dla benzyny - w dużym uproszczeniu) lepkość, gęstośc itp. OO jest niestety (tak jak tu już ktoś wspomniał) suchy (problemy z pompą paliwa w starszych dieslach), ma inny próg spalania (zapala sie ok 500 C, olej napędowy coś ok 700 ale moge sie mylić, w każdym razie coś ok tych wartości) no i produkty spalania są trochę bardziej szkodliwe dla silnika (osady). Teraz, sprawe suchości oleju probowano rozwiązać przez dolewanie mixolu - sam nie wiem jak to sie sprawdza, bo nie próbowałem ale też o tym słyszałem. Gdyby nie miksol, w dość szybkim tempem zużyciu podlega pompa paliwa. Sam mam Toyotę camry '89 - gdzie konstruktorzy korzystając z pewnych własciwośći on zapewnili temu elementowi smarowanie pzrez paliwo. W większości starych silników diesla tak włąsnie jest - nielicznym wyjątkiem jest tutaj wspomniany mercedes, który smarowanie tego elementu ma za pomoca normalnego układu smarnego (oleju). Kolejną sprawą z jaką tzreba sie liczyć to niestety zapiekanie sie końcówek wtrysków. Tu sytuacja moze się okazać kosztowna, bo to nie jest do zregenerowania (wymienia sie na nowe) - słowem nie warto. Co do kontroli to można sobie dolewać cokolwiek co zlikwduje kolor to i tak to ni zda egzaminu. Do OO oprócz barwnika był dodawany znacznik (nie wiem jaka to substancja) ale jej usunięcie jest praktycznie nie możliwe / nieopłacalne. O to sie już postarali chemicy więc możecie sobie dac spokój z odbarwianiem, bo w przypadku kontroli pobierana jest próbka i poddawana testowi na obecność tej substancji, niezależnie od koloru samego paliwa. Swoją drogą - nigdy mnie nie zatrzymano do takiej kontroli (samochód osobowy).... Czy warto kupić diesla ? Kupując takie auto tzreba pzrekalkulowac koszta: Sama eksploatacja - na przykładzie 2 samochodów z własneog doświadczenia: Toyota Camry 2.2 automat - benzyna - średnie spalanie ok 8l/100km 8 x 4pln = 32 pln / 100 km Toyota Camry '89 2.0 TD - ON - średnio ok6 l 6 x 3,7 = 22 pln Renault Clio 1.5 '04 (diesel) 4 x 3,7 = ok 15 pln Toyota camry 2.2 powinna spalić (przy instalacji II generacji ok 15 - 20% wiecej maksymalnie ) Przyjmujmy ze spali ok 10 l 10 x 1,70 = 17 W przypadku najnowszych instalacji gazowych (wtrysk sekwencyjny) nie powinien spalić wiecej niż do tej pory paliwa, i spadek mocy nie powinien być zauważalny. 8 x 1,70 = 13,6 pln / 100km Kalkulacja wydaje sie być jasna. Jeśli kupować diesla to z małym i nowoczesnym silnikiem. W innym wypadku najbardziej opłacalnym paliwem jest gaz, ale ma on kilka wad. - mniejsza moc silnika, wieksza awaryjnośc (przy instalacjach starego typu) - wysoka cena dobrych instalacji - tak czy inaczej , tracimy sporą cześc bagażnika - przy starych silnikach może to powodowac jego rozszczelnenie (sporadyczne przypadki i po b. długich pzrebiegach (pow 100kkm). Rozsądną granicą poniżej której nie powinno sie schodzić kupując auto do zagazowania bedzie jakieś 150 - 180 kkm przy dobrych jakościowo markach. Oprócz tego: Niestety, w naszych warunkach Diesel zimą to nic przyjemnego. Miałem kiedyś mazdę 626 2.0 D i choć chodził jak żyleta, zimą były problemy z odpalaniem, akumulatorem (norma w starchy dieslach). Na plus można zalliczyć bardz dużą trwałośc i niezawoność takich konstrukcji. W praktyce, jeśli diesel nie jedzie, znaczy to ze nie masz paliwa :wink: Osobisice, w tej chwili mam diesla, ale następne auto jakie kupie bedzie na gaz - z instalacja z wtryskiem sekwencyjnym. Przy obecnych cenach ON, jeśli sie nie kupuje małego diesla, kalkulacja ON vs U95 jest znacznie mniej korzystna dla ON
  10. Minus jest jeszcze jeden - ciekawe jak pzrejdziesz doroczny pzregląd bez katalizatora :unsure:
  11. Takie są uroki programowania w PHP Schemat jest generalnie taki: --- strona z formularzem gdzie użytkownik wpisuje post --- | | --- [ SUBMIT ] --- <akcja użytkownika > | | --- strona/skrypt, który/a dodaje post, i automatycznie (przez header : location) pzrekierowuje do następnej podstrony | | --- strona w stylu " twój post dostał dodany" itp. Teraz sobie moze naciskać :rolleyes: Jak sobie nie poradzisz to mam gdzieś aplikacje która taki mechanizm ma zaimplementowany to moge podesłac kody źródłowe
  12. Dzięki za odpowiedzi. Niestety nie ma tego o czym piszecie w książkach (albo ja mam nieodpowiednie). Zazwyczaj autorzy sie rozpisują na temat różnic między VS a BB, opisują operacja banalne jak umieszczenie kontrolek na formularzu, albo te własności, które są dostępne wprost z inspektora obiketów i których nazw czy działania można sie łatwo domyśleć. Po pzreczytaniu takiego masz wrazenie ze umiesz, a tak naprawdę, gdy realizujesz jakiś wiekszy projekt to nie zatrzymujesz sie na podstawowych operacjach :/ Ja sie niestety dopiero uczę (choć samym programowaniem zajmuję sie dośc długo, ale to środowisko znam od kilku dni). BTW . Co możecie polecić z wydawnictw książkowych tego typu ? TZN. interesują mnie bardziej zaawansowane książki (głównie mi chodzi o jakiś almanach VCL bo z niczego innego nie korzystam, moga być w wersji angielskiej)
  13. witam! Przeszukałem juz kilka książek, tak samo jak sporo stron internetowych, i jakos nie moge znaleźc odpowiedzi na pewne pytania. Od dość niedawna zaczynam zabawę z VCL ale pewych zreczy nie znalazłem opisanych: Chodzi mi konkretnie o taki komponent jak Memo I teraz : 1 - jak moge dodawać w nim komunikaty od programu w postaci linii tekstu, żeby sie wyświetlało coś takiego ------------------------- program zrobił to i to ; linijka pierwsza program teraz robi to ; linijka druga ... etc. ------------------------- Jest coprawada własciwośc Text ale ona zamazuje mi linijkę która byął wcześniej :( 2 - jak mieć dostęp do takcih danyc (wpisanych pztrez użytkownika) i ew. do konkretnych linii (np. jak pobrac linijkę 24 z 50 wprowadzonych ) ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...