Skocz do zawartości

kreator

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

kreator's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Niestety z grafika nie jest tak prosto jak z TV i przy wahaniach FPS'ow mas cos takiego, ze niektore klatki sie dluzej wyswietlaja niz inne, co powoduje wlasnie ta nieplynnosc obrazu.
  2. Nie tak dawno kumpel zrobil demko na Breakpoint '04 i mimo wielu optymizacji pixel shaderow 2.0 dla kart nvdii (z 50% wzrostu wydajnosci) to nadal taki r9600 pro ma ~40 fps, a 5900XT ~30 fps.
  3. Raczej bym temu nie wiezyl, bo nikt z pracownikow MS'a nie wsponial o tym, gdy dyskutowano na oficialnej grupie dyskusynej directxdev o slabej wydajnosci shaderow na FX'ach.
  4. Ja bym poradzil jakas stara karte z rodziny Gef4ti lub Gef3ti. FX5200 to raczej slaba karta: w nowych tytulach obsluga DX 9.0 duzo ci nie da - gdyz ta karta jest po prostu za wolna. A w starych grach DX 8.1 (no moze nie takich starych, bo pierwsze gry wykorzystujace mozliwosci DX 9.0 dopiero maja sie pojawic) to Gef3ti / Gef4ti jest szybsze.
  5. Slabe wyniki FX'ow sa spowodowane tym, ze maja trudnosci z pelna precyzja w shaderach ("float") i wola liczby mniej dokladne ("half"). IMHO tworcy HL2 wszedzie wykorzystali "float" (pewnie przypadkowo :)). A wiec odpowiednio zooptymizowane shadery na GefFX nie beda wolniejsze od tych na Radeonach (mozna sobie o tym poczytac w jednym z listow Carmacka), a spadek jakosci grafiki w wyniku uzywania mniej precyzyjnych liczb nie bedzie mocno zauwazalny. Co do nowego DX'a i wzrostu wydajnosci, to moglbym spytac skad takie wiadomosci o 30% wzroscie (czasem nie ze strony nvidii? :) )?
  6. "Procedury" te nazywaja sie _wzorcami_ projektowymi i wywodza sie z wzorcow projektowych w architekturze (a, architektura = nauka + sztuka :) ). I to sa tylko bardziej popularne sposoby na rozwiazywanie pewnych zadan, ale nie scisle reguly ktorych kazdy ma sie trzymac i ktore rozwiazuja wszystkie napotkane problemy. Ale to nie oznacza, ze kazdy je stosuje. W praktyce jest to tak, ze kazdy ma swoj styl projektowania. Tak, c++ jest narzedziem i IMHO najlepszym jakie istnieje do gier i wielu innych zastosowan (szybkosc + OOP + szablony + popularnosc + mozliwosci). Ale programowanie to nie tylko wklepywanie kolejnych linijek (jak to nazywasz machanie lopata), ale dochodzi do tego i projektowanie i od czasu do czasu wpadasz na jakis nowatorski pomysl / algorytm...[/code]
  7. A programowales kiedys w wiekszym zespole, gdy nalezalo zaprojektowac wspoldzialanie wszystkich klas i jeszcze tak, aby kolejne zachcianki klienta tego nie zepsuly? :) To jest wlasnie sztuka. lol Moj fanatyzm jest uzasadniony, bo programowanie moje ogranicza sie do gier, a jak wiadomo, tu kroluje c++ :)
  8. lol Poczytaj sobie Knutha "The art of computer programming". Programowanie to jest sztuka: wystarczy spojrzec na projektowanie programow (powiazania miedzy klasami / systemi i takie tam). Ciekawe, po co wtedy wszyscy sie c++ ucza na uniwerkach? Dlaczego wszystkie komercyjne gry sa pisane w c++? Dlaczego tyle firm uzywa c++? Oczywiscie, jezeli twoje ambicje ograniczaja sie do napisania word'a albo bazy danych, to ci Delphi w zupelnosci wystarczy. Ale sa osoby ktore maja szersze zainteresowania. Dlaczego mam uzywac winAPI, jezeli ty piszesz uzywajac dodatkowych bibliotek? Tez moge ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziasc</span> Borland C++ Buildera albo .net'a i zrobic w tym samym czasie prosta baze danych. P.S. czy w Delphi sa szablony?
  9. A ja zmienialem Gef3ti na R9600pro bez zadnej reinstalki i wszystko spoko dzialalo. Dopiero po paru dniach od tej zmiany zauwazylem ,ze mi jeszcze detonatory w systemie zostaly :).
  10. Ja np zaczynalem od c++ (spoczatku probowalem sie nauczyc pascal'a, ale slabo mi szlo i zaczelem sie uczyc c++ :) ) i tego nie zaluje. Chcialbym zobaczyc kogos kto przeskakujac z jezyka na jezyk i nie koncentrujac sie na c++ w rozsadnym czasie nauczy sie w nim programowac. Zreszta jezyki roznia sie nie tylko poleceniami - np dobry programista c, nie bedzie dobrym programista c++ (np Carmack). BTW smiesznie wyglada kiedy "programista c++" siedzi z gruba ksiazka w reku aby znalezc polecenie x lub co sie dzieje gdy napisze polecnie y. Programowanie w c++ to nie tylko znajmosc polecen w jezyku (szablony / klasy / ...) , ale i znajomosc asm'u (jak kompilator przetlumaczy nam kod), znajomosc STL'a, znajomosc metod projektowania (jak klasy polaczyc - design patterns / refracting / UML / ... ) no i oczywiscie doswiadczenie. Po dwoch latach nauki c++, myslisz, ze wszystko umiesz. Jeszcze po dwoch,myslisz, ze niczego nie umiesz. Po nastepnych dwoch jestes programista c++.
  11. wzmacniacz i kolumny. Co myslicie o takim zestawie?[/url]
  12. kreator

    Jaka miniwieze?

    A jest gdzies w internecie cennik Aiwy? Zastanowie sie nad Yamaha, ale to troche drogie jest.
  13. Szukam jakiejs miniwiezy do 2k zl. Teraz mam taki dylemat czy warto kupowac sprzet SONY, a moze lepiej kupic jakiejs gorszej firmy? A moze zamiast miniwiezy kupic glosniki i wzmacniacz? Aha, i co myslicie o MHC-RG440?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...