Skocz do zawartości

URSUS

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    82
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

URSUS's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Różnica nie z czego flasciach!esz ale jak to robisz. Czy dodajesz do tego jakieś flagi i czy i jak resetujesz ustawienia po wgraniu nowego oprogramowania do kości (Jak w txt do biosu jest napisane żeby odłączyć od prądu i zrobić clear cmos to dokładnie tak trzeba zrobić). Nie może być tak że ten sam bios inaczej działa na tych samych płytach - wina leży po stronie użytkownika.
  2. Hmm - może przyczyna tkwi w samym "flashowaniu" ? Ja najzwyczajniej w świecie całkowicie pozbyłem się DB i zapominania FSB - nie rozumiem czemu u innych to nie działa. Podpiąłem przed bootowaniem pena ze zgranym biosem. Normalnie uruchomiłem kompa w DOS'ie z dyskietki wcześniej ustawiając USB w trybie HDD (jest tam taka śmieszna opcja żeby pendriva traktował jako twardziel). Wszedłem na napęd usb i komenda runme.bat (bez żadnych flag i opcji) i sru - poszło. Potem restart - odłączenie całkowite kompa od prądu, zresetowanie zworką CMOS'u (na około 5 minut) no i pyk - mam nowy bios bez żadnych double bootów i gubienia FSB. Może wy coś robicie "nie tak" że wam nie działa ?
  3. Tajfo - ale FSB reset był na płycie Abita już wówczas kiedy był double boot - to trochę psuje twoją teorię. Poza tym - jeśli komp mi się włącza wyraźnie szybciej bo nie ma jednego power-off'a na starcie i nie gubi ustawień to chyba lepiej ?
  4. "Syrenkę" włączyć może też przewoltowanie pamieci - w ujęciu Abita jest to chyba (jak dobrze pamiętam) 2.1 V Tak jak pisałem wcześniej - nowy bios 1.6 nie "gubi" już ustawień FSB po odcięciu zasilania a także mówimy "pa pa" dla double boot :)
  5. Jeszcze nie skazuj procka - sprawdź napięcia na linii 12V w zasilaczu - najlepiej miernikiem . Max odchylenie to 3%. Nie masz spuchniętych kondensatorów na sekcji zasilania płyty ? Zresztą uwalony kondensator nie musi być nawet spuchnięty najlepiej sprawdzić je omomierzem - gra warta zachodu bo 500pln na nowy proc piechotą nie chodzi.
  6. Testujesz Orthos - Smal FTT ? Chodzi o sam test CPU (bez pamięci). ? Ile ten procek robi na def. v-core ? Wszystko na płycie podpięte jak trzeba ? Wtyczka zasilania procesora na miejscu ?
  7. Przy tym chłodzeniu co masz to ja bym został przy max 1.45V. Spróbuj podnieść o 2 podziałki napięcie na MCH (mostek północny). Napięcie dla pamięci zostaw na 2.2V dla pewności (to i tak jest dużo jak nic ci na nie nie wieje ! )
  8. Ustaw pamięci na 5-5-5-15 i wtedy podkręcaj a nie narzuciłeś im diabelskie timingi i masz pretensje że ci dalej nie idzie podkręcanie (tym bardziej jak mnożnik default zostawiasz). Nie chce mi się wierzyć, że te 950MHz zrobiłeś na 4-4-4-12 i tych kościach ;)
  9. Na razie odłączenie od fazy na dłużej testuje się - na razie jest 16 godzin - jak wrócę z pracy to napiszę w tym poście. Edit: Po 19 godzinach odcięcia płyty od prunda - dalej trzyma zadane ustawienia FSB. Brak double boot. N-a-r-e-s-z-c-i-e. Dla mnie ten bios to postęp.
  10. Dobra - to co zauważyłem na szybko przy testowaniu BIOSu 1.6 na ABIT IP35-E : Poprawki: - Brak double boot (całkowity - nawet przy zmianie jakiegokolwiek parametru w biosie oraz przy całkowitym odcięciu zasilania - przynajmniej na okres godziny) - Naprawiono "zapominanie" przetaktowania FSB przez płytę po odłączeniu zasialnia (na zasilaczu bądź listwie lub przy całkowitym braku prądu w sieci) - Odrobinę niższe napięcie potrzebne mojemu CPU do osiągnięcia 3.6GHz - tutaj trzeba by jednak było podziałać miernikiem - więc bez przedwczesnego entuzjazmu. To tak na szybko ale myślę że w końcu się wzięli do roboty ;)
  11. Ten link jest właśnie na tajwański serwer - nie chodzi :mur:
  12. Mam prośbę - mógłby mi ktoś ten najnowszy bios podlinkować z innego źródła? Nie działa mi ten tajwański serwer z kilku linków wyżej a na oficjalnej stronie abita też nic nie ma... Dziękuję.
  13. Zwiększanie zegara nie powoduje takiego wzrostu temperatury jak zwiększanie napięcia. Teraz na pewno będziesz miał już w okolicach 70 stopni a to raczej dużo. Piszesz, że chłodzenie nie ma znaczenia- ma, i to duże. Typ radiatora, materiały użyte do jego wykonania, prędkość obrotów wentylatora, kształt i ilość jego łopatek (w przypadku air cooling), pasta termoprzewodząca a w końcu obieg powietrza w obudowie - to wszystko składa się na niską temperaturę pracy procesora - a co za tym idzie przedłuża jego żywotność. Na samej paście termicznej możesz "zyskać" do pięciu stopni Celsjusza. Podnoś napięcie jeśli jesteś absolutnie pewien, że procesor jest niestabilny na wyższym taktowaniu - skąd wiesz czy nie trafiłeś świetnie idącego egzemplarza ? Bez sensu będzięsz go wtedy katował wyższym napięciem. W ogóle to sprawdź najpierw na ile mogą pozwolić ci kości RAM a potem jaką FSB toleruje twoja płyta. W przypadku C2D E6750 i mnożnika x8 trzeba niestety pamięciom trochę dać popalić jak się chce uzyskać wysokie zegary.
  14. VID=1.35V nie ma co narzekać - 3.5 GHz starczy do gierek spokojnie.
  15. Dokładnie - po co w takim razie dawali w ogóle Reset CMOS na płycie skoro wygodniej jest sięgnąć do przycisku zasilacza :blink:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...