Skocz do zawartości

pikus73

Stały użytkownik
  • Postów

    71
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia pikus73

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Piszę tutaj od czasu do czasu ale nic nie poradzę na to ............ i pewnie nikt inny również ...... jeśli .... KTOŚ NIE MOŻE SOBIE ZADAĆ TRUDU PRZECZYTANIA TYCH PARU POSTÓW WYŻEJ ... :angry: , w których wszystko na temat reklamacji i sposobu reagowania w takich sprawach już zostało napisane ... i nawet nie jest mi żal tych żałosnych *&@!^%$#? robionych w balona przez serwisy, sklepiki, firmy, sprzedawców itd. Pozdr Ps. Przecież moderatorzy tego forum coś powinni z tym zrobić :mur: Forum jest dla ludzi myślących i odpowiedzialnych a nie dla 10 letnich dzieci chcących popstrykać sobie w klawiaturę. Po co pisać żeby komuś pomóc jak nikt z tego nie korzysta ... :?
  2. Witam, Ile masz lat ?! Przeczytaj uważnie cały wątek !!!!!!!!!!! Albo zwracasz monitor w ramach 10 dni do sprzedawcy informując go o tym wczesniej i ustalając z nim wszystkie sprawy z tym związane albo powołując się na odpowiedzialność tegoż reklamujesz z tytułu niezgodności towaru z umową. Wzór listu masz wcześniej w tym wątku. Przeczytaj go cały to będziesz wiedział co robić. Co więcej jesli sprzedawca nie zawarł na stronie informacji o mozliwości odstapienia od umowy w przeciągu 10 dni od daty zakupu (w przypadku zakupu na odległość) to okres ten wynosi 30 dni ale tą informację sprawdź bo byc może pomyliło mi się :) z innymi regulacjami :) Pozdr Witam, Z jakiego tytułu reklamujesz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Za małymi literami jest napisane w poście nr. 76 ??????????????? A może nie chce się przeczytać tych parę linijek. Gwarancja producenta = karta gwarancyjna + zdrowy rozsądek producenta + jego uczciwość + Twoja determinacja dostania produktu o przynajmniej takich samych parametrach użytkowych Odpowiedzialność sprzedawcy = Ustawa o sprzedaży konsumenckiej = to co kupiłeś tj. to co na dokumencie sprzedaży ..... inaczej zwrot pieniędzy w przypadku zaprzestania produkcji. Pozdr.
  3. Witam, Nie wiem czy umiejętność czytania wypadła juz z programu zajęć szkoły podstawowej tj. klasy 1-6 lub według starego systemu 1-8 bo zdaje się, że chyba nie :lol2: Nie wymyślę nic nowego jesli powiem, że umiejętność analizy i logicznego myślenia niestety nie jest dziedziczna ani dana z kosmosu ... trzeba ją sobie wykształcić. Skoro przez blisko 3 strony ktoś pisze o tym samym co Ty łącznie z podaniem wzoru pisma które masz wysłać to jak myślisz ile czasu będziesz czekał na odpowiedź, którą dostałeś w każdym poście tego wątka ? Przeczytaj wszystkie wypowiedzi łacznie z moją w tym wątku .... w jednym z postów z grudnia wstawiłem właśnie (znowu) wzór pisma, które powinieneś (z modyfikacjami wysłać np. mail'em) do sprzedawcy ............... i działaj. Dla Ciebie i wszystkich innych następnych, którzy zadają sobie trudu przeczytania całego wątku, który nie jest długi jeszcze raz: GWARANCJA PRODUCENTA = dobrowolne świadczenie wytwórcy sprzętu, który używa klient, w którym to dokumencie tenże wytwórca określa warunki na jakich zobowiązuje się do okręślonych czynności. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY = prawo istniejące w Polsce w oparciu o "Ustawę o sprzedaży konsumenckiej ..... ble ble ble" w oparciu, o które to świadczenie trzeba kierować swoje żądania najpierw do sprzedawcy a gdy upłynie 24 miesiące + 2 miesiące i skończy się ta odpowiedzialność .......... a na produkt/urządzenie producent daje gwarancję dłuższą np. 36 miesięczną kierować swoje roszczenia do producenta na podstawie jego gwarancji. Więc pytanie dla Ciebie pokrzywdzony kliencie: co jest ważniejsze ? świstek papieru wydany przez sklep, którym sobie możesz wytrzeć xxxx czy prawo obowiązujące w Polsce ? Na wszyskie pytania znajdziesz odpowiedź w postach wyżej.
  4. ........... pokaż mi również sklep, który sprzedaje ABIT'y ? :blink: Coś się stało ... "ciemno wszędzie, głucho wszędzie ... co to będzie .... co to będzie" ?! Wszystkie Abit'y znikły z sklepów ... ! :sad: Pozdrawiam PS. Ale na ebay.de Abit trzyma się dobrze :D
  5. Witam, Napisz drugie pismo (może być email) informujące o przekroczeniu ustawowego czasu. Daj im jeszcze z 3-4 dni i skieruj sprawę do rzecznika z wszystkimi kopiami pism. Cisza wskazuje na to, że będziesz ich musiał zmusić do wydania sprawnego urządzenia na drodze postępowania administracyjnego tj. właśnie kierując sprawę do rzecznika. Chyba że w grę wchodzi jakieś oszustwo - to na Policję. Cudów nie ma. Sklep doskonale sobie zdaje sprawę jakie jest prawo w Polsce chyba, że kupowałeś w stodole a nie w sklepie .... :wink: Możesz oczywiście wpaś do sklepu i porozmawiać szczerze ale z szefem lub kierownikiem oddziału lub bezpośrednio kontaktują się Centralą jesli to jakaś sieć ...... Zwrócenie uwagi w niewyszukany sposób, że ktoś leci w hxxa często daje więcej niż tony pism. Pozdrawiam Witam, Masz 10 dni czasu na zwrot towaru zakupionego przez internet. Zwróć się z informacją do sprzedającego o swoim zamiarze. Pozdrawiam
  6. Po hxx żeś odbierał ta kartę ? Ps. "Nie chcę mi się z Toba gadac" Franz Mauer "Psy" SPAWDŹ PW SZYBKO ?!
  7. Witam Szkoda, że nie powalczyłes o swoje :cry: List do sprzedawcy w międzyczasie wysłałem na PW. No ale jak odebrałeś ... już kartę. Może trzeba było troche powalczyc ?! Firma ewidentnie zrobiła CIEBIE w trąbę ! Pozdrawiam Ps. Uprawnienia gwarancyjne producenta przechodzą na drugiego nabywcę ???? GSO już na Allegro nawet nie ma, tylko najtańsze 9600GT 512 za 350-379 zł W tym był haczyk żebys ta karte wziął bo jest ona wręcz wypychana z hurtowni żeby zrobic miejsce kolejnym modelom. Dla tego goscia (może z sklepu), który coś mówił o Ferrari niech sie lepiej walnie w xxxxxxx bo chyba nie wie co mozna zrobic z 386 MB pamięci np. w rozdzielczości 1280x1024 w byle jakiej grze wydanej na przestrzeni ostatniego roku czasu :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
  8. Witam, Nie zrozum mnie żle. Wcale na Ciebie nie napadam ani nic z tych rzeczy. Po prostu czasami jest potrzebna terapia szokowa aby ktoś zrozumiał pewne rzeczy. Co do karty ... chyba nie zamierzasz po tych moich minutach spędzonych przy klawiaturze i Twoich staraniach tak łatwo rezygnowac !!!!!!!!!! Karta 9600GSO naprawdę jest kartą stojącą obecnie trochę niżej niż poprzednio 7900GS, która była modelem wyższej klasy. Nie zapominaj również jaka była wówczas cena tej karty tj. ponad 600 zł. Jeśli sklep chce Tobie wymienic a Ty wyrażasz na to zgodę musi to by model odpowiadający cenie starej karty. W każdym wypadku jesteś na wygranej pozycji. List mimo wszystko prześlę Tobie na pw. za około 15 minut. Pozdrawiam
  9. Witam, Kluczowym dokumentem jest dowód zakupu bo to na Tobie spoczywa obowiązek udowodnienia, że okreslony produkt kosztował w tym i tym dniu tyle a tyle a sklep nie będzie Tobie w tym wypadku pomagał ! Pismo proszę bardzo ale mimo wszystko skontaktuj się z rzecznikiem w celu zasięgnięcia porady. Pismo: ???? Własnie miałem pisac pismo ale ..... Nie wiem czy mnie zrozumiałeś ?! Miałeś poszuka dokumentu sprzedaży karty ASUS 7900GT .... nie nie żartuję. Wytłumacz mi w jaki sposób firma, w której kupowałeś prowadzi sprzedaż ? Bo teraz sobie uświadomiłem pewną rzecz - nie dostałeś zwrotu z prywatnej kieszenii kolesia, który Ciebie obsługiwał. Oddałeś starą kartę i za dopłatą dostałeś nową .... a gdzie jest w takim razie dokument sprzedaży nowej. Pomyśl jak firma dokonała przyjęcia starej. Tak jak się to robi zazwyczaj. Zrobiła po prostu zwrot modelu 6600GT (zwrot do siebie, do sklepu od Ciebie) .. potem zwrot pieniędzy, których Ty nie dostałeś do ręki (oczywiście :lol2: ) bo od razu dopłaciłeś do nowej sztuki ?! Tak ? Więc gdzie masz dowód sprzedaży nowej karty B-) Oficjalnie powinni da tobie dowód zakupu. Jeśli nie zrobili tego oficjalnie to ..... : Wytłumacz mi bo jakoś tego nie rozumiem ... Dochodzisz do porozumienia z sklepem oddajesz starą grafę i dostajesz za dopłatą nową i dostajesz dowód sprzedaży tego produktu. Np. 6600gt sklep przyjmuje od Ciebie za 400 zł, 7900GS w cenniku jest za np. 660 zł więc dopłacasz różnicę 260zł kładąc te pieniądze na ladzie więc kupiłeś produkt za 660 zł tak jakbyś dostal do ręki 400 zł i dopłacił 260 zł ...... więc reasumując brak wydania dowodu zakupu przez sklep jest niezgodny z Ustawą karno-skarbową za co grożą dosyc wysokie sankcje z strony Urzędu Skarbowego. Nie wiem co o tym myslec ... mam nadzieję, że nie wciskasz tutaj kitu i ja nie produkuję się na darmo ! Gdzie masz dowód zakupu karty Asus 7900GS ? Pozdrawiam
  10. Witam, Widzisz ... trochę postepujesz w sposób niepoważny i dziecinny bo .... informacje powyżej powinieneś "przypomniec" sobie trochę wcześniej. Brak dowodu zakupu powoduje, że reklamacja z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy jest trochę utrudniona ale nie niemożliwa ale powoduje pewne komplikacje. No bo na jakiej podstawie możesz twierdzic, że karta kosztowała tyle a tyle i obarczac obowiązkiem dostarczenia tego dowodu sprzedawcę ? Z drugiej strony jesli masz dokument wydany razem z dowodem zakupu tzn. "gwarancję" sklepu, na której widnieje pieczątka sprzedawcy i data sprzedaży ...... !? Mam nadzieję, że na tej "gwarancji" każda pozycja zakupu jest wyszczególniona osobno a nie pisze tam np. "zestaw komputerowy" bo to jest jeszcze inny wypadek. Powiedzmy, że ustalenie faktycznej wartości sprzetu z chwili zakupu jest niemożliwe więc sprzedawca powinien dojśc z Tobą do porozumienia i wyda Tobie produkt mniej więcej odpowiadający karcie oddanej do reklamacji. W/w Asus GSO jest chyba pod względem ilości pamięci i szyny taktowania trochę gorszym produktem. Popatrz jak do sprawy wymiany podchodzi serwis mmv.pl obsługujący do tej pory produkty firmy Gainward (nawiasem mówiąc nie mającej już oficjalnych kanałów sprzedaży w Polsce): Więc modele 7900GT są modelami najwyższymi i wymiana jest indywidualna. Myslę, że minimalnym modelem od którego trzeba zacząc rozmowę jest 9600GT 512 DDR3 256 bit Potem do rozpatrzenia są modele 9800GT Musisz również sprawdzic ponieważ Nvidia zaczęła sprzedawac jakies okrojone nowe układy 9600GT, które różnią się od starych 9600GT. Było o tym na purepc.pl lub pcxxx.pl Ostatnie pismo jest nadal aktualne ale nie podnosisz w nim sprawy zwrotu pieniedzy tylko piszesz, że możesz przychylic się do sugestii sklepu odnośnie wymiany i podajesz model, na który chcesz wymienic. Pismo wysyłasz za potwierdzeniem odbioru lub mail'em na sklep/fimę i czekasz 15 dni łącznie z dniem, w którym wysłałeś. Jak dowiem się w tym tygodniu co mysli o tym rzecznik to napisze zaraz na forum. Pamiętaj ... wcale nie musisz przychyli się do "chęci" sklepu ponieważ sklep ma dojśc z Tobą do porozumienia jesli chce a jak nie to niech szuka po dacie gwarancji i numerze dokument sprzedaży i zwraca Tobie pieniądze. Jesli nawiasem mówiąc sklep po 15 dniach nie przychyli się do Twojej prośby/sugestii pozostaje Rzecznik. Możesz skontaktowac się również z Rzecznikiem od razu. Pozdrawiam
  11. Witam, Kxxxx jego mac .............. powiedz mi, że żartujesz z tym paragonem ...... bo nie uwierzę :sad: Podstawą jest dowód sprzedaży, który jest dowodem sprzedaży :) .... nigdy nie wysyła się orginałów tym bardziej orginału dowodu zakupu :( Różne sytuacje przechodziłem ale nie przypuszczałem, że można wykręcic taki numer...... Pomyśl chwilę i poszukaj tego paragonu ...... ! Do jakiego dystrybutora ???? Przecież mówiłeś, że reklamowałeś w sklepie ... ? Jutro dam ci odpowiedź w sprawie tego paragonu bo dzisiaj Rzecznika nie ma w pracy.
  12. Witam, A więc po kolei .... analiza przypadku kol. Preston81 i jego karty :) Trzeba na początku jasno stwierdzic, że za każdy produkt, który kupujemy w tym i sprzęt komputerowy nawet gdyby to była myszka za 2zł odpowiada sprzedawca, który nam go sprzedaje. Pod pojęciem "produkt" mówimy o sprzecie nowym i nie używanym, przecenionym i pełnowartościowym. Więc rozmawiamy o sprzęcie nowym .... W Polsce wzorem państw eurpejskich kilka lat temu weszła http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm tzn. USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.), której treśc nie trzeba powtarzac bo można go znaleźc pod linkiem powyżej :) Na poczatku interesuje nas artykuł 10 ustęp 1 o treści: Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku. Jak więc wyraźnie widac, że za kartę grafiki kupioną w dniu xx.xx.xxxx z tytułu niezgodności towaru z umową odpowiada przez 24 miesiące sprzedający tj. sklep/firma, w której kupiliśmy produkt. Jest to polskie prawo, które każdy sprzedawca prowadzący działalnośc gospodarczą musi respektowac. Sprzedawca nie może ograniczyc tego okresu sam bo taką ma ochotę. Odpowiedzialnośc sprzedawcy za sprzedany towar z tytułu tejże Ustawy jest często mylona z gwarancją producenta tj. dokumentem sygnowanym przez producenta sprzętu np. Asus Polska, Samsung Polska w ich sieci serwisowej, którą ma każdy producent sprzętu komputerowego w postaci firmy zewnętrznej (podpisana umowa) lub własnych punktów serwisowych. Nalezy również przed dalszymi rozważaniami wyjaśni jedną rzecz, o którą Preston81 raczył zapytac się a mianowicie o artykuł 9 ustęp 1 tejże Ustawy ... tj. Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem. Każdy zdrowy i myślący człowiek czytając to pomyśli w tej sposób: ...... więc okres odpowiedzialności sprzedawcy upływa 27.11.2008 + posiadamy dodatkowe dwa miesiące tj. do 27.01.2009 na poinformowanie sprzedawcy że w okresie użytkowania tj. do 27.11.2008 nastąpiły problemy z tą kartą. Na pytanie sprzedawcy "a dlaczego drogi łaskawco nie zwróciłeś się mimo wszystko do nas wcześniej odpowiadamy: Byłem w Afryce i łapałem małpy :wink: " Przeczytanie Ustawy i rozróżnienie naszych uprawnień wynikających z polskiego prawa od uprawnień dobrowolnych producenta sprzętu da nam możliwośc skutecznego zawalczenia o swoje i pozbawienie sprzedawcy potraktowania nas jak frajera. To tyle na wstępie. A teraz do meritum ... Droga postępowania reklamacyjnego w stosunku so sprzedawcy karty Asus 7900GS 256mb /256 bit 1. Poinformowanie sprzedawcy o usterce sprzętu w postaci pisemnej (mail/listy polecony za potwierdzeniem odbioru + ksero dowodu sprzedaży+opis usterki). Treśc listu: list dla chętnych na pw Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom ce[ciach!]ącym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego. Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. 2.Czekanie :) Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do tej reklamacji przy czym czas biegnie od dnia po dostarczeniu listu (poczta/email). Podstawa art. 8 ustęp 3 tejże Ustawy. Przewidziana jest droga naprawa->wymiana->zwrot pieniędzy przy przez wymianę rozumie się wymianę na produkt dokładnie taki sam (nie o podobnych parametrach tj. kartę graficzną Asus 7900GS 256mb /256 bit .... no cóż, jakby to powiedziec .... hm ..... przy odbiorze sprzętu z postępowania reklamacyjnego a już sprzętu elektronicznego w szczególności obowiązuje zasada OGRANICZONEGO ZAUFANIA tzn. wszystko należy sprawdzac na miejscu oraz domagac się dokumentu potwierdzającego otrzymanie określonego przedmiotu/nazwa o określonych numerach seryjnych. W przypadku stwierdzenia takiego faktu w domu jak opisany należy zgłosic ten fakt na Policję bo otrzymałeś dokument z którego wynika, że otrzymałeś produkt, który nim nie był. Naklejka wskazuje na celowe oszustwo. :? W przypadku stwierdzenia tego faktu w sklepie trzeba się zapytac kierownika sklepu firmy czy wie co za to grozi ? Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Bez komentarza :) .... i tego niestety nie powinieneś robic bo sam pomogłeś im ukryc ten fakt swojego postępowania tzn. sprawdzili czy jesteś jeleniem czy nie ... okazało się, że nie więc ...... Sygnał dla Ciebie, że zaczyna się dziac coś niedobrego. Po stwierdzeniu wydania karty w Twoim mniemaniu używanej itd. powinienes napisac pismo do sklepu za potwierdzniem odbioru w stylu podanym wyżej stwierdzające zaistniałe fakty i żądające wymiany na nowy model ewentualnie dyktafon i nagrywac rozmowy ... i nie oddawac żadnych dokumentów firmie ponieważ są one dowodem w sądzie. Zwracam jeszcze uwagę na inny fakt, który o ile ma miejsce. Reklamujesz towar na skutek jego niezgodności z umową tzw. Ustawa a firma o ile się nie mylę podnosi w rozmowie z Tobą jakieś relacje swoje z serwisem zewnętrznym ... TO CIEBIE NIE OBCHODZI bo rozmawiasz tylko i wyłącznie z sprzedawcą. Ile kosztowała Twoja poprzednia karta ile kosztuje karta, którą chcą Tobie dac - to jest bardzo ważne bo: 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. Nie wiem o czym Ty człowieku piszesz ... .chyba że Ty wiesz REKLAMUJĄC TOWAR Z TYTUŁU TZW. SPZREDAŻY KONSYMENCKIEJ TJ. USTAWA ...... W PRZYPADKU WYMIANY MASZ OTRZYMAC TOWAR NOWY, TEN SAM CO NA FAKTURZE/PARAGONIE /DOWODZIE SPRZEDAŻY SPRZĘTU KTÓRY KUPIŁEŚ A JEŚLI NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI TO OZNACZA TO ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA/SPRZEDAŻY PRZEZ SKLEP PONIEWAŻ SPRAWA DOTYCZY DOKŁADNIE TEGO SPRZĘTU CO NA DOWODZIE SPRZEDAŻY. JAKA GWARANCJA SKLEPU 12 MIESIĘCZNA !!!!!!!!!!!!!!!! ?????????????????????? SKLEP NIE MOŻE DAĆ TOBIE ŻADNEJ GWARANCJI 12 MIESIĘCZNEJ BO OBOWIĄZUJĄ GO PRZEPISY POLSKIEGO PRAWA (RZECZPOSPOLITA POLSKA). Widzę, że niedokłądnie przeczytałeś to co dotychczas napisałem w tym wątku oraz w tym o monitorze. Przeczytaj sobie ponadto dobrze Ustawę a odkryjesz ,że jasno i wyraźnie tam jest mowa o takich hasłach jak cena towaru, znaczna niedogodnośc klienta itd. Jesli Czekałeś ponad 14 dni czasu na ustosunkowanie się sprzedawcy do swoich żądań, które chyba wyartykułowałeś gdy reklamowałeś "nowego" 7900 to sprzedawca musi się do nich ustosunkowac. Nie wiem czy składałeś takie pismo jak było wyżej i co pisałeś dalej. Bezspornym jest że reklamowałeś towar u sprzedawcy a nie u producenta i w wypadku gdy sprzedawca nie może naprawic karty ani ją wymienic na taką samą musi rozmawiac z Tobą o zwrocie pieniędzy za towar ponieważ oferując Tobie produkt spowodował, że odstąpiłeś od umowy kupna sprzedaży. Obowiązuje Ciebie cena z dokumentu sprzedaży pierwszej karty i tak idokument sprzedaży należy wpisac w liście poniżej. Czyli pismo za potwierdzeniem odbioru: Imię Nazwisko miasto,dn. ..... Adres Dane sklepu/firmy (z faktury/paragonu) Powołując się na przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 141 poz. 1176) reklamuję nabyty w Państwa firmie ................ (wpisz produkt) nr. faktury/paragonu). Przedmiotowe urządzenie (wpisać co się z nim działo tzn. nie pracuje) .................... --------> odtąd Zgodnie z ustaleniami wysłałem/ oddałem osobiście ( wpisz odpowiednio) w/w ...... (wstaw nazwę karty/buta tam czego chcesz) w dniu ...... (takim a takim) zgodnie z nadanym ........ np. numerem RMA, potwierdzeniem przyjecia serwisowego (jeśli taki mechanizm istnieje wpisz odpowiednio). <--------- dotąd wpisujemy jesli to jest drugie pismo - wysłalismy towar po pierwszym kontakcie z sprzedawcą .... wtedy piszemy drugie pismo po to aby potwierdzić wysłanie towaru zgodnie z ustaleniami z sprzedawcą .... Z uwagi na istotność uszkodzenia ......(nazwa produktu/ model) z punktu widzenia funkcjonalności i poprawności jego pracy prosze o naprawę/wymianę (wpisujesz co chcesz z zastrzeżeniem właśnie tej funkcjonalności i poprawności działania - jesli usterka jest istotna wymiana częsci lub całego urządzenia a nawet całego zestawu). Powołując się również na przepisy tejże ustawy tzn. art 8 ust2 proszę o zwrot (np. kosztów transportu w przyapdku sklepu internetowego, kosztów dojazdu /inne koszty o których zwrot wnosisz ... tak, tak tak mówi ustawa to jest Twoje prawo). imię inazwisko Załączniki: 1.Paragon/faktura 2. ...... inne dokumenty otrzymane z urządzeniem (kopie sobie zrobić i trzymać) 3. ....................... idę spac ... jak coś będziesz miał to jutro odpowiem z pracy :) PS. Czywiście możesz iśc na rękę sklepowi i przyjąc kartę jeszcze inną ale taką, która odpowiada cenie tej reklamowanej .... Nie wiem równiez czy wiesz inaczej niż w przypadku gwarancji producenta (często) na każdy produkt wymieniany przez sprzedawcę jego odpowiedzialnośc tj. 24 miesiące biegnie od nowa ... bo jest to nowy produkt :)
  13. Witam, Jeszcze ostatnia rzecz: reklamowałeś u sprzedawcy - sklep w którym kupowałeś (co powiedziałeś ?) czy u przedstawiciela producenta (karta gwarancyjna firmy Asus - siec serwisowa) ? Ostatnia sprawa w takim razie wynikająca z pierwszego : na piśmie stwierdzającym wymianę (numery seryjne) jest pieczątka sklepu tj. serwisu sklepu czy serwisu Asus'a a sklep Tobie ją tylko przedstawił ? Wszystko będziesz miał napisane wieczorem jak wrócę z pracy ale napisz mi jeszcze odpowiedź na moje pytania :) Pozdrawiam Ps. Pytam się o to bo z Twojego opisu wstępnie wynika (właśnie po to poprosiłem Ciebie o doprecyzowanie tych informacji), że oddałeś do sklepu (właśnie jestem na ich stronie - duża firma więc wiedzą o co chodzi) a sklep podpiera się kartą gwarancyjną producenta a to są dwie różne sprawy nie łączące się więc jakaś wyjątkowo śmieszna sytuacja .... i zarazem tragiczna :( Napisz mi jeszcze te informacje to może będziesz cieszył się nową kartą przed świętami.
  14. Do Preston81 Witam, Napisz w punktach jeden pod drugim, kiedy dokładnie kupowałeś towar, a potem po kolei z datami co mówiłeś w sklepie, co odpowiedziała Tobie obsługa, w jaki sposób reklamowałeś, na podstawie jakich uprawnień - bez nerwów i spokojnie :). Wolałbym jednak zebyśmy rozmawiali oficjalnie w wątku http://forum.purepc.pl/Osla-laczka-f7/Gwar...la-t211152.html ponieważ na Twoim przykładzie chcę pokazac drogę postępowania reklamacyjnego tak aby wszyscy o tym mogli przeczytac i wyciągnąc wnioski. Czekam na dokładny opis Twoich perypetii z kartą zgodnie z sugestiami z PW. W miarę możliwości zamieszczę również przykłady pism. Pozdrawiam
  15. Witam, Szyna danych, ilośc pamieci, jej rodzaj, częstotliwośc taktowania procesora to istotne elementy w karcie grafiki mówiące o jej wydajności. Co do Twojego przypadku to masz na szczęście podpiąc sie pod odpowiedzialności sprzedacy tzn. Ustawę bo art. 9 ustep 1 Ustawy mówi wyraźnie Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.2. Minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa po zasięgnięciu opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów określi, w drodze rozporządzenia, dla towarów żywnościowych krótsze terminy zawiadomienia, mając na względzie trwałość tych towarów. a u Ciebie nie upłynął termin 2 miesięcy :wink: Wkleję wieczorem te wszystkie pisma w wątku http://forum.purepc.pl/Osla-laczka-f7/Gwar...la-t211152.html i w tym też wątku będziemy rozmawiali o tej karcie bo tutaj się zrobił off top :lol: Pozdrawiam Ps. Punkt, który zacytowałem należy rozumie w ten sposób. Karta grafiki psuje się w ostatnim miesiącu lub przedostatnim a Ty masz 2 miesiące na poinformowanie o tym sprzedawcy tzn. masz 25 lub 26 miesięcy w sumie a nie ściśle 24 miesiące. Czy życie nie jest piękne jak się wie takie rzeczy .......... jak ktoś Ci powie o tym bo sam żeś kolego na 100 % tej Ustawy nie czytał <_<
×
×
  • Dodaj nową pozycję...