Skocz do zawartości

goofer

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

goofer's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. ata realne 40 - 60 MB/s, SATA realne 70 - 90MB/s TAK Kupując kontroler musisz zwrócić uwagę by miał własny BIOS jeśli chcesz by ten dysk był dyskiem systemowym, jak również płyta główna obsługiwała taki rodzaj bootowania. Co do SATA II - przydatne jeśli chcesz postawić macierz RAID, przy pojedyńczym dysku i tak nie odczujesz różnicy między sata I a II. Co do kontrolera - nie mogę polecić konkretnego bo nie używam, ale tak jak upierają się koledzy wyżej jeśli planujesz zakup dysku z sata II np F1 samsunga upewnij się, że kontroler obsłuży ten typ transferu, żeby nie było niespodzianek. Dobre kontrolery na SATA II trochę kosztują, nie wiem czy nie lepiej było by dołożyć do mobo z odpowiednim kontrolerem, używana wyjdzie taniej niż dobry kontroler. Edit: Kontrolery na SATA II to chyba tylko na PCI-E x1, ale nie jestem pewien...
  2. Palit - miałem ten sam ból, oni wyciskają fabrycznie z tych kart ile się da i każde przetaktowanie karty na dłuższy okres kończy się tym samym (niestabilnością działania). Jak miałem mobo na SISach pomagało zaznaczenie w RivaTuner zaznaczenie opcji kompatybilności z innymi niż intel chipsetami i wyłączone fastwrite choć wydajność nieco spadała.Po wymianie mobo na chipsecie intela 865pe wszystko gra (brak artów, lepsze wyniki). Dużą przypadłością kart palita jest niepoprawnie nałożona pasta termoprzewodząca (kupa białej mazi znajdującej się w większości poza chipsetem). Jak jest na gwarancji - oddaj i powiedz że się mocno grzeje, jak gwarancji już nie ma popraw sam - a najlepiej Allegro (i palita omijać z daleka - lepiej mieć parę punktów mniej w smarku i zero problemów). Aha i stery koniecznie ze strony palita - oni coś w nich grzebią - nie najnowsze.Sprawdź jeszcze organoleptycznie (palcem) czy ramy nie parzą i mostek HSI może się przegrzewać (jak jest).
  3. Moje mobo Fujitsu-Siemens D1627-G21, mój dysk Samsung HD252HJ - wszystko chodzi bez żadnych problemów, oczywiście zworka jest. PS jak już wszystko sprawdzisz to czekam na tego Nobla - przyda się trochę kasy ... .. i jeszcze ES-TOOL z moim dyskiem działa.
  4. nie jestem wróżką, konfigu nie podałeś. Co do screena , raczej problem z oprogramowaniem (sterownik AGP zainstalowany?, DirectX 9 ostatni z czerwca 2008, może stery Omegi), może być też problem z kontrolerem AGP (mobo). Jaka to płyta? Zainstaluj jeszcze RivaTuner, poszukaj w ustawieniach i wyłącz fastwrite, jeśli masz płytę nie na chipsetach Intela ustaw też kompatybilność z innymi chipsetami SIS itp... W BIOSie wyłącz fastwrite, sprawdź czy AGP jest ustawione jako pierwsze przed PCI. Może spróbuj zmniejszyć taktowania karty o parę MHz. Ten GF to nie od Palita przypadkiem? ...i sprawdź jeszcze pastę termoprzewodzącą pod GPU. ... i jeszcze jedno Mój komputer>Właściwości>Zaawansowane>Uruchamianie i odzyskiwanie(ustawienia)>odhacz "Automatycznie uruchom ponownie" , jak będzie niekontrolowany reset podaj kod błędu i opis z bluescreena.
  5. OK w sklepie z elektorniką za 15-20 PLN, mierzysz na moleksie śniedź na miedzi najczęściej źle obsadzona karta w slocie lub 'patrz wyżej'
  6. Instrukcja w pdf do dysku F1 HD322HJ TUTAJ - i nie chodzi o to że będzie pracował w trybie 150 ale będzie z nim kompatybilny.
  7. goofer

    Lg Czy Samsung

    Samsungi mają lepsze matryce.
  8. Twoja przelotka pracuje w trybie UDMA2 = 33Mb/s, potrzebuje pewnej przeróbki żeby pracowała z maksymalnie możliwym trybem pracy dla kontrolera na płycie głównej czyli UDMA5 lub UDMA6 (100Mb/s lub 133Mb/s), trzeba fizycznie połączyć piny 34 i 40 fotka: 3055221[/snapback] Dysk ten jest pod SATA II a Twoja płyta ma tylko SATA - Samsung F1 HD322HJ nie można ustawić w tryb SATA 150 (ja też żałuje), dlatego du*a z Twoich planów... Post #36 - przypominam :) Poszukaj na stronie samsunga - wystarczy jedna zworka by dysk pracował w trybie SATA I .
  9. goofer

    Pomoc :(

    Jest tam też gniazdo 6-pinowe. Nie służy do tego samego? 6-PIN=2xMolex byłoby łatwiej dostać, i Twój chieftec powinien mieć taki wtyk na kablach.
  10. Podaj temperatury, sprawdź napięcia (miernikiem), przeczyść slot AGP miękkim pędzelkiem a styki karty gumką do ścierania (pamiętaj o uziemieniu), przeinstaluj stery używając Driver Cleaner (jakich sterów używasz?)
  11. Też tak myślę ale skoro kolega uparł się przy dźwiękach z zasilacza...
  12. ...a jaki masz dysk. Seagate'y czasami tak piszczą przy odczycie, a wibracje przenoszą się na cały komputer. Zerknij na diodę HDD czy dysk mocno pracuje w czasie piszczenia. Edit .. ale jak słuchasz tego piszczenia przy otwartej budzie i dochodzi z zasilacza to na pewno on. Chyba że słuchasz przy zamkniętej, wtedy dźwięk wraz z ciepłym powietrzem będzie najbardziej słyszalny z wiatraka zasilacza. Sprawdź napięcia miernikiem podczas tego "pisku". Miernik za 20zł wystarczy, 5 i 12 V mierzysz przy moleksie, czerwony i czarny to 5v a żółty i czarny 12v tolerancja dla obydwu linii to 10% czyli np 12v : 11,4V do 12,6V. jak się nie mieści w przedziałach zasilacz do wymiany ...
  13. Raczej karta (mój palit też tak ma). Zasilacz piszczał by nieprzerwanie mocniej lub słabiej, ale jeszcze zerknij na wiatraki. Niedokładnie wykonane cewki na karcie piszczą przy dużym obciążeniu (czyli gry 3D) pomaga podmalowanie ich lakierem do paznokci aczkolwiek to piszczenie niczego złego nie spowoduje poza Twoim rozdrażnieniem. Nie zawsze gwarant chce uznać to jako wadę toteż przed udaniem się do serwisu celem ewentualnej reklamacji zapytaj telefonicznie opisując problem.
  14. Piszczenie może też dobiegać z karty graficznej. Masz sprzęt na gwarancji? Zlokalizuj piski Wysokie napięcie w zasilaczu lub cewki grafiki i sprawdź czy Twój gwarant uzna to "piszczenie'' za powód do wymiany bądź naprawy sprzętu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...