Skocz do zawartości

rizon1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

rizon1's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Reputacja

  1. rizon1

    Denon HTPC

    Witam ponownie. Tym razem nie mam kolejnych modyfikacji ale informację: Sprzęt przeznaczony jest na sprzedaż! Jest więc szansa na zdobycie jedynego chyba na świecie HTPC Denona. Sprzętowo jest to w pełni funkcjonalny komputer z i3 4130, płytą Gigabyte'a na chipsecie B85, USB 3.0 (4szt), SATA 6GBps (4szt) + SATA 3Gbps (2szt) itd, 8GB ram i 60GB SSD, wyświetlaczem VFD wraz z interfejsem LCD2USB. Działające jak w opisie powyżej. Na życzenie dodam dysk 2,5" 2TB (teraz jest taki bo 3,5" hałasował za dużo). Zainteresowanych proszę o kontakt.
  2. rizon1

    Denon HTPC

    witam, Od czasu mojego ostatniego kontaktu zmieniło trochę się w moim sprzęcie. Wymieniłem trochę gratów, ale o tym napiszę później jak go kiedyś znowu rozbiorę i porobię zdjęcia. Ostatnią (wczorajszą) modfikacją była zamiana USB 2.0 na 3.0 na przodzie obudowy. Mam więc jedynego (na świecie?) Denona z niebieskim USB "na przedzie". Sprawa pozornie prosta ale nie do końca, bo samegniazda USB trzeba było nieco przerobić, a i konstrukcja frontu od mojego Denona nie ułatwiała sprawy. Załączam zdjęcia. Użyłem takiego śledzia ale ściąłem nieco i skleiłem blisko siebie 2 porty. Oto jak to wygląda od tyłu: A tak z przodu: Bez panelu: Z panelem: Z wtyczkami (porty USB są oddalone od siebie w minimalnej odległości pozwalającej na podłączenie dwóch wtyczek USB jednocześnie. Przypominam, że są one w miejscu który pierwotnie zajmwał czytnik SD card, stąd pojedyncze USB wyglądało by nieciekawie, zwykłe podwójne zaś byłoby za szerokie i spowodowało by, że otwór musiałby być szerszy i na środku, pomiędzy portami, powstała by nieestetyczna dziura. Tak to wygląda w swoim naturalnym środowisku:
  3. rizon1

    Denon HTPC

    witam, No ten Pioneeer to kawał sprzętu, daj jakieś zdjęcia gdzieś jak możesz. Już widziałem projekt na tym modelu: https://www.flickr.com/photos/59194449@N04/sets/72157625866880545/ ale byłoby fajnie zobaczyć inny. Klawiatura numeryczna to nic innego jak klawiatura matrycowa. Czyli po rozebraniu klawiaturki usb (ja miałem bodajże jakiegoś Tracera) mamy w środku płytkę z której wychodzi kabel usb i do której podpięta jest folia tworząca klawiaturę, Te pinu nas interesują. Sprawdzamy każdy z każdym i zapisujemy wyniki (np. zwarcie pinu 1 z 3 daje nam "0", 1 z 4 daje "1" 1 z 5 daje "4" itd.). Potem podpinamy je odpowiednio do switchy pod przyciskami i gotowe. Na moim zdjęciu po lewej są podlutowane piny usb a te piny z prawej to właśnie piny klawiatury. Kabelki tworzą odpowiednią konfigurację klawiszy.
  4. rizon1

    Denon HTPC

    Witam, Gratuluję pomysłu, proszę się pochwalić jak wygląda... Fajna płytka, bardzo funkcjonalna, jak ja zaczynałem to jej jeszcze nie było niestety.. Nie chciałem wiatraków z góry i niestety mnie pokarało... podczas największych upałów było w środku naprawdę gorąco. Odnośnie wyłącznika Denona DVD 1500: jest on inny niż u mnie, bo jest to wyłącznik bistabilny, włączony / wyłączony, u mnie jest to typowy klik, więc miałem łatwiej: Kliknięcie włącza i wyłącza, identycznie jak w komputerze. Przemyślałbym kwestię wymiany tego wyłącznika, albo podpięcie "power" z płyty pod inny przycisk. dzięki... starałem się.. :)
  5. rizon1

    Sony HTPC

    Dzięki za odpowiedź. Faktycznie podczas większości filmów może być nawet niezły hałas w sprzęcie i nic nie usłyszymy. Ja u siebie jednak trochę na ciszę postawiłem, ale to osobna historia. Nie ukrywam, że zainteresował mnie Pan tym programowaniem, atmelami, przyciskami itd, no i samodzielnie wytrawiona płytka też robi wrażenie. Ja niestety do programowania mam dwie lewe ręce, więc tutaj Pana nie dogonię raczej...
  6. rizon1

    Denon HTPC

    witam, Opisuję komputerek jaki sobie stworzyłem w ramach zabiajania zimowego czasu. Jako posiadacz sprzętu Denona postanowiłem zbudować sobie HTPC dopasowany do ww. Wymyśliłem więc założenia wstępne: ma mieć napęd optyczny, chciałbym, żeby się wysuwał i wsuwał przy pomocy oryginalnego przycisku na obudowie ma działać 24h (przynajmniej czasami ), musi więc być cichy. obudowa ma mieć okrągły przycisk zasilania (zgodny z nomenklaturą posiadanego przeze mnie sprzętu) ma odtwarzać wszelkie wideo do HD 3D włącznie, mp3 i flac oprócz wszelkich multimediów ma być też serwerem plików, w laptopie pozostanie (kiedyś) tylko dysk SSD, więc będzie miał małą pojemność, wszystkie dane wylądują na domowym serwerze / HTPC Rozpocząłem więc poszukiwania na Allegro uszkodzonego/taniego DVD Denona. W międzyczasie byłem już posiadaczem płyty MSI H61I-E35 (B3) oraz procesora i3 2100T (TDP=35W). Wybór tej płyty podyktowany był (oprócz ceny oczywiście) faktem, że procesor znajduje się tam bliżej „góry” ATX, co umożliwiłoby mi odpowiednie wycięcie napędu optycznego i zmieszczenie całości w niewysokiej obudowie, bo początkowo myślałem o obudowie od DVD1710. Wybór 1710 był o tyle prosty, że takie same są też obudowy modeli 1720, 1730, 1740, 1910, 1930 i 1940, więc istniało stosunkowo duże prawdopodobieństwo złapania taniego egzemplarza. Po zakupie DVD 1710 okazało się, że moje teoretyczne rozważania nijak mają się do praktyki i się w nim nie zmieszczę, nie pomogły zabawy z plexi, a nie chciałem też angażować nie wiem jakich kosztów. Zaniechałem projektu w tej formie, choć wystarczyło albo zrezygnować napędu albo zastosować slim, żeby wszystko było ok. Poszukiwania obudowy zaczęły się od początku. Znalazłem uszkodzony, a dokładniej zmasakrowany, Blue-Ray Denona spełniający wszystkie moje warunki: DVD 2500 BT. Stan urządzenia był beznadziejny: był prawdopodobnie zalany (rdzewiejące fragmenty wewnątrz), oczywiście niesprawny, potrafił tylko wysuwać tackę. Obudowa pogięta z tyłu jakby coś nią przygniotło, brak 1 nogi, i szereg innych braków, ale front, o dziwo, ok. Udało mi się na dodatek odsprzedać bebechy (sam mechanizm napędu i lasery pewnie były sprawne) i odzyskać część pieniędzy z zakupu. Oprócz wyżej wymienionych na komputer składają się również z mały zasilacz 90W (bodajże Modecom-a ale nie pamiętam) oraz blue-raya LG combo (pecetowy) oraz dyski o których trochę później. Rozpocząłem konstruowanie obudowy z plexi, potem eksperymentowałem z blachą aluminiową, aż w końcu wpadłem na pomysł prosty i tani: przeszczep. Zakupiłem więc kolejne urządzenie, które spełniało 2 warunki: szerokość i wysokość taka jak mojego Blue-Raya Denon. Okazało się, że takich sprzętów jest na Allegro bez liku: Magnetofony Technicsa. Nabyłem więc Technics RS-TR474, który oprócz obudowy dał mi mnóstwo radości z przesłuchiwania niemal już zapomnianej kolekcji kaset. Przeszczepiłem front Denona do podłogi, góry i tyłu Technicsa. Tak to wygląda w swoim naturalnym środowisku: Resztę widać na zdjęciach niżej: szkielet pod napęd i dyski z blachy perforowanej (zakupionej gdzieś w międzyczasie jako kiepski pomysł na zastąpienie plexi na górze obudowy), wycięty tył itd. Na ostatnim zdjęciu widać między innymi "bardzo tymczasowy" sposób zamocowania dysku SSD. Docelowo wyląduje on pod napęd razem z drugim dyskiem 2,5". Teraz jest tam jeden dysk 3,5". Zasilaczowi przylutowałem oryginalne przewody na takie zawierająca firmowo SATA oraz przewody na potrzeby LEDek przy przycisku zasilania. Jednocześnie wyposażyłem mój front w gniazda USB i wyświetlacz VFD (lcd2usb). Dalej doszedł pomysł wykorzystania klawiszy sprzętowych: klawiaturka numeryczna USB (chyba firmy Tracer) wypatroszona i zlutowana tak jak widać na zdjęciu. [zdjęcie w odpowiedzi poniżej] Jeden z przycisków robi za NUM lock – zwiększając w ten sposób znacząco dostępną ilość przycisków, wszystkie funkcje przycisków: eject - eject play - <enter> stop - <backspace> prev. - <kursor w dół> / <2> next - <kursor w górę> / <8> rev. - <kursor w lewo> / <4> ff. - <kursor w prawo> / <6? pause - <ins> / <0> hdmi res. - <num lock> - przełącza funkcje przycisków powyżej. Status NUM locka sygnalizuje mała zielona dioda na lewo od wyświetlacza. Pod nią czerwona sygnalizuje pracę dysku. Obie mają ok 1mm średnicy przepustu dla światła. Dalej zależało mi, aby przycisk Power zachowywał się tak jak oryginalny Denona; czerwona dioda na „stand by”, zielona na „power on”. Pierwotnie, przy założeniu chodzenia 24h miał wskazywać status NUM LOCK: czerwony off, zielony on, zmieniany poprzez jego wciśnięcie. Pierwotne założenie o chodzeniu 24h trochę się zrewidowało, z uwagi na zakup SSD, który pozwalał uruchamiać system w kilka sekund. Przycisk Power powrócił więc do swojej funkcji.. Ponownie chciałem więc, aby zachowywał się tak jak oryginalny Denona; czerwona dioda na „stand by”, zielona na „power on”. Po długich poszukiwaniach i eksperymentach z układami elektronicznymi wpadłem na najprostszy sposób: czerwona dioda (stand by) dostała +5V STB z zasilacza na „+” i normalne +5V na „–" (przy wyłączonym komputerze świeci, po włączeniu się wyłącza, bo oba te przewody mają +5V, więc dioda gaśnie), zielona zaś (power on): +5V na „+” i masę na „-" , obie oczywiście z jakimś tam rezystorem. Przy tym przycisku mam również wyprowadzone (przyszłościowo) gniazdo zasialnia z płyty głównej, 5V standy, masę i +5V z zasilacza (wole piny widoczne na zdjęciu) Napęd optyczny też ma wyprowadzony przewód wysuwania/wsuwania tacki do oryginalnego EJECT. To właściwie wszystko. Acha. Najgłośniejszym elementem jest dysk 3,5”, bo wentylatory są podłączone na 5V lub 7V i działają wystarczająco, a są niesłyszalne. Dysk przenosi jednak drgania i nieco go słychać, dlatego docelowo – poleci, będzie też odrobinę więcej miejsca na kable zasilania, które docelowo planuje przeprowadzić przodem, pod napędem, za wyświetlaczem. Zasilacz wytrzymuje obciążenie 2 dyskami HDD 2,5” (mechanicznymi) + jednym HDD 3,5” + napędem optycznym. Teraz mam podłączone: 1x SSD 1xBlu-ray, 1x 3.5”, docelowo: 1xSSD, 1xBlue-Ray 2x 2,5HDD, jest miejsce pod napędem optycznym na 2x2,5” HDD, jeśli SSD gdzieś zawiśnie. Oprogramowanie jest nadal w rozwoju; teraz jest Windows 7 + XBMC + Smartie, ale to chyba nie ostatnie słowo. Na razie tyle, będę informował o dalszym rozwoju projektu.
  7. rizon1

    Sony HTPC

    Świetny projekt! Nie myślałem, że da się zmontować PC w obudowie ok. 1U. Mam tylko 2 pytanka: 1. Jak z hałasem? Chodzi mi zwłaszcza o zasialcz, bo rozumiem, że wetylator nad płytą został dobrany silent i pewnie ma obniżone napięcie = mniejsze obroty? Jak bardzo komputer jest słyszalny? 2. Odnośnie ciepła. Wiem, że jest wentylator u góry. Pewnie w takim układzie dziala to idealnie, ale jakie byłyby szanse gdyby wiatrak był z tyłu? (Mam tutaj sytuacje, gdzie nei bardzo mogę/chcę dziurawić blachę z góry) W ogóle ogromny szacunek za programowanie atmela i wykonanie z eagle. Wkrótce pochwalę się moim PC.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...