Skocz do zawartości

Cyborg[--]

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Cyborg[--]'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. nie ma się co wstydzic - zawsze mozesz powiedziec ze nalezysz do elitarnego grona ludzi ktorzy widzieli na oczy oryginał i zagrali A jest NAS niewielu.... :)
  2. gra paragrafowa - rodzaj gry-książki, w której wydarzenia jakie spotykają głównego bohatera przedstawione są w formie ponumerowanych paragrafów Taaaa. To były czasy... całkiem przypadkiem (jak to zwykle bywa) znalazłem w necie internetową wersję mitycznej już gry paragrafowej (zazwyczaj w formie papierowej - ale ostatnio również w htmlu) pod tytułem DRESZCZ autorstwa Jacka Ciesielskiego (re5pect) szukałem informacji o tej grze sporo czasu i nie znalazłem bo z wiekiem pamięć się kruszy i ciagle jakoś dziwnie kojarzyłem tytuł "dreszczowiec" :) Jestem ciekaw czy "Dreszcz" który opublikował daawno temu magazyn RAZEM nie był pierwszą w ogóle wzmianką w Polsce na temat systemu AD&D - w czasach kiedy nie było PieCów w domu i takich gier jak np BG mozna było niezle bawic sie przy kostce, kartce papieru, ołówku i wspomnianej paragrafówki (ehh) wówczas kilka(naście?) tygodni po opublikowaniu w gazecie "Razem" gry "Dreszcz" pojawiła się inna gra (o podobnej tematyce) ponownie w tej samej gazecie - tylko znów nie kojarzę tytułu (Doman?? albo coś takiego) - ze świetnymi rysunkami świata AD&D włączonymi w tekst - kojarzy KTOŚ tytuł albo twórcę tej gry? a może to było wznowienie Dreszcza? Help
  3. PANIE I PANOWIE!!! najbardziej wqufiajacą grą na pieca to był CARMAGEDDON 2 !!! (oczywiscie bez cheatowania i kodów bo dla mnie oszukiwanie w grach to syf który z prawdziwego grania robi gó..no) w życiu nie straciłem tylu nerw co w misjach kończących levele, szczególnie tych które były na czas (a szczytem wszystkiego była misja gdy trzeba było wskoczyć samochodem z trampoliny do wiezyczki na lotnisku...) tylu k..w nigdy przedtem ani potem nie wydusiłem z siebie :) na atari sporo wnerwiał Montezuma (az do czasu gdy przechodziło sie z zamkniętymi oczami) na commodore to wlosy rwalem z glowy na bosach w Yie are kung fu jezeli chodzi o Amigę to nigdy nie zapomnę All Terrain Racing - pobijalem czasówki na trasach zapisywałem i dawalem dyskietkę kumplowi po czym on przynosil tą dyskietkę po dwoch dniach z jednym słowem które mnie doprowadzało do łez "wszystkie" :) - czyli pobijał moje zyciówki - po tygodniu ja pobijałem jego póxniej znów on i tak doszliśmy do takich wyśrubowanych rekordów że jak raz przyszedł uśmiechnięty od ucha do ucha że własnie pobił jeden (bo wszystkich juz nie było w sposób poprawić) z moich "królewskich" rekordów to dostał z buta :) hehe no i kiedyś oczywiście ze złości łamało się gałki w salonach gier (i sciemniało szefowi ze to juz było :twisted:
  4. Cyborg[--]

    Doom 3

    Dla tych którzy jeszcze nie skończyli grać w Dooma (są jeszcze tacy?;) bądź zaczynają po raz wtóry polecam mod, dzięki któremu potwory i krew nie znikają po zabiciu ! - mozna wtedy podziwiać naszą upolowaną zdobycz... ;) http://doom3.filefront.com/file/Doom_3_Ret...NitroClan;29024 po rozpakowaniu do folderu base należy zmienić nazwe pliku pak000.pk4 na taką której nie ma jeszce w tym folderze aby przypadkiem nie nadpisać istniejącego pliczku o tej samej nazwie (np zmienić na pak005.pk4 jeśli oczywiście takiego jeszcze nie ma - dziwne że o tym twórca moda nie wspomniał) jednak coś za coś - jak ciała i krew zostają to fps siłą rzeczy w tych miejscach spada (lepsze karty pewnie sobie z tym poradzą) - ale nie ma aż tak źle aha - usuniecie tego pliczku spowoduje powrót do stanu poprzedniego (czyli nie ma stracha że coś popsujecie :)
  5. Cyborg[--]

    Doom 3

    Pomysł z latarką jest zajebi.sty.Tutaj chodzi tylko o strach,klimat,efekt napięcia.Skoro sciągnąłeś takiego moda to widać nie zrozumiałeś do końca idei tej gry.Znakomity pomysł z latarką i to zdecydowanie powinno sie zaliczyć do plusów tej gierki. :twisted: :twisted: :twisted: A czy nie uważasz że klimat buduje realizm? na początku też byłem zachwycony latarką ale... przy tej całej maszynerii pokazanej w Doomie na każdym urządzeniu jest jakieś źródło światła ale na broni nie zrobili żadnego w roku 21XX nie ma żadnej broni z latarką??? - więc to chyba ty nie zrozumiałeś idei Dooma - poprzez realizm i interakcję miała to być gra rewelacyjna a tak jest tylko (aż) dobra. A mody w większosci są nie po to by ułatwiać grę tylko sprawiać że jest bardziej realistyczna (pamiętasz mod w medal of honor sprawiający że zostaje po trafieniu krew? tu też by się coś takiego przydało...) u mnie ściągnięcie moda tylko spotegowało efekt strachu i klimatu - ale i tak tylko latarka na broni z Half Life rulez
  6. Cyborg[--]

    Doom 3

    Witam. Oto kilka moich refleksji na temat gry DOOM 3. Przeczytałem do tej pory wszystkie strony tego postu (setka zajeła mi jakiś tydzień :roll: ) i oto moje spostrzeżenia na temat gry: Najważniejsze wg mnie w grach jest pierwsze wrażenie - wiadomo jak gera się od razu spodoba to dalej będzie grało się z przyemnoscią a nie z obowiazku :) I to pierwsze wrażenie rzeczywiście było wstrząsające - Klimat gry postawiłbym na najwyższym stopniu podium wraz z Blairwitch: Rustin Parr i Silent Hill 2 (kolejność dowolna) mimo że gra korzysta z wielu wzorców to na pewno sama fabuła jest dobra (dodanie takich elementów jak podręczny komputerek to był strzał w 10) Grając po północy w zamkniętym pomieszczeniu w słuchawkach na uszach efekt jest bardzo dobry (wyskakujace z "szafy" potworaki tworzą niezły klimat efekt. dodatkowo każde drzwi zamykają się po paru sekundach z hukiem (mój ulubony efekt) więc zawsze można przypadkiem potracić kawę na biurku :) plusy - klimat (jeżeli po 5 minutach gry jesteś "tam w środku rozgrywki" to znaczy że jest klimat dobry) - grafika wygląd postaci, gra świateł (niektóre migające świetlówki na suficie mozna rozwalić gasząc w ten sposób światło - tak samo jak niektóre lampki na stołach dodatkowo rzucenie granatu rozwala też niektóre źródła światła) no i of course robocik ;) - dźwięki (wycie i płacz - jak w dobrym horrorze) - świetne dopracowana stacja badawcza na Marsie w każdym szczególe minusy - menu (kto to widział żeby wszelkie szczegółowe opcje graficzne ustawiać w pliku cfg a nie w menu gry) - brak latarki przymocowanej do gnata rzuca się od razu w oczy tym samym zabijajac realizm (co z tego że są mody) bo kto to widział: wyciągać latarkę-świecić-gasić-chować-strzelać i znów świecić by zobaczyć efekt (4 lata myślenia nad latarką i efekt marniutki) - cienie choć rewelacyjne to już w samym silniku nokturna wyglądały lepiej (te skakanie cieni po pokojach w blairwitch!) - interakcja znikoma (patrz plusy) - gdy czytałem zapowiedzi to po prostu nie mogłem uwierzyć w to co Carmack wypisywał i.... jednak bujał w obłokach (a szkoda) - niewykorzystany potencjał (strach przed linczem w wypadku cofnięcia wersji gold w sierpniu spowodował wydanie gry w moim odczuciu tylko w 40% dopracowanej zamiast 100%) - zbyt mała róznorodność potworaków - efekt haze hate dotępny tylko dla wybranych ogólna ocena 9/10 cfg: dla mojego ti4200 wygląda to nastepująco: rodz 800x600 HIGH w opcjach wszystko na yes oprócz vsynka i aa (ludzie z kartami pokroju mojej - coście sie tak uparli na 1024x760 przecież to dobre kilkanaście fps w plecy) timedemo (1) 27,3 (2) 31,9 seta r_multiSamples "0" seta image_downSizeLimit "2048" seta image_ignoreHighQuality "0" seta image_downSizeBumpLimit "2048" seta image_downSizeSpecularLimit "1024" seta image_downSizeBump "0" seta image_downSizeSpecular "0" seta image_useCache "0" seta image_cacheMegs "64" seta image_cacheMinK "200" seta image_usePrecompressedTextures "1" seta image_useNormalCompression "1" seta image_useAllFormats "1" seta image_useCompression "1" seta image_roundDown "1" seta image_forceDownSize "0" seta image_downSize "0" seta image_lodbias "0" seta image_anisotropy "0" seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" seta g_showPlayerShadow "1" seta r_shadows "1" ważna uwaga: nie wyłaczajcie broń boże cieni playera (zostawcie g_showPlayerShadow "1") bo to zmniejsza klimat gry o 30% !!! zresztą w ogóle zostawcie wszelkie cienie na pozycji 1 *włączone) bo bez tego to nie Doom 3 tylko Doom 1 polecam moda do latarki http://ducttape.glenmurphy.com/ gdzie latarka jest dodana ale tylko do broni: pistol, shutgun i machingun I to tyle w dwóch zdaniach - uważam ze silnik Doom3 zmienił właśnie świat gier - nic już nie bedzie tak jak dawniej - kolejne gry to już będą arcydzieła (po to powstał Doom3 aby pokazać co mozna rzeczywiście zrobić z grami w już niedalekiej przyszłosci i na pewno doswiadczenia graczy i i ch opinie na forach zagranicznych pozwolą wyeliminować obecne błędy i niedociągnięcia) tylko szkoda że nasze karty graficzne już można powoli pakować do walizki :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...