Jump to content

MaxMarshal

Użytkownik
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralna

About MaxMarshal

  • Rank
    Newbie
  1. Szczerze mówiąc, nie wiem jak to sprawdzić, po remoncie nie mam wglądu w kable, tym bardziej, że mnie nawet przy zakładaniu tej sieci nie było. Jak już pisałem, teraz mamy tylko telefon (z Dialogu, podłączony pod łącza TPSa). Technicy w netii kilka razy nam mówili, że to wystarczy. Oczywiście mogli się mylić, mówiliśmy im, że mieliśmy podłączony tylko telefon, ale nikt się nie pytał ilu żyłowy jest kabel wychodzący do skrzynki TPSa, teraz już wiem, o czym zapomniałem wspomnieć. Rozumiem, że jeżeli ten kabel to nie skrętka komputerowa, to nici w ogóle z założenia neti bez wprowadzenia do domu innego kabla. Obecnie oprócz wspomnianej opcji mamy jeszcze kabel z telewizji kablowej lokalnego usługodawcy, ale to już wiem, że nie zadziała. No chyba, że jakimś cudem mamy skrętkę komputerową wychodzącą z Dialogu, tylko podłączoną do gniazdka telefonicznego, skąd dalej jest połączony telefon. Czy to w ogóle możliwe?
  2. Tak, z tymże kablem do którego będzie podłączony modem/router (nadajnik dla dekoderów) będzie kabel z już znajdujący się w mieszkaniu, który już jest podłączony do skrzynki netii (wcześniej mieliśmy podłączony tylko telefon), więc na razie do modemu nie ma żadnej potrzeby do wprowadzania kabla. Gdyby to ode mnie zależało, przebiłbym nawet ściany by pociągnąć ten kabel od modemu do dekoderów i potem zapłacił za odnowienie ścian by mieć zero problemów, ale niestety, decyzja o niekładzeniu kabla do mnie nie należy i jest ostateczna. Ależ oczywiście, mogą być podłączone... do normalnego korzystania. Ale w razie awarii muszę, według słów technika netii, podłączyć dekoder do modemu. A nie wiem czy przypadkiem dekoder nie musi być podłączony bezpośrednio do również do telewizora (i czy nie tego na którym błąd wystąpił) w tym samym czasie. O ile netia proponuje mi internet 50Mb/s (i taki chcę wziąć), to nie wiem, czy wi-fi spełniałoby wszystkie wymogi, czy nie byłoby zakłóceń itp. Dom jak dom, ale czy sygnał dojdzie i będzie tak niezawodny jak sygnał z dawnej telewizji kablowej?
  3. Dzień dobry, Chciałem Państwa znających się na sieciach internetowych prowadzonych po sieci elektrycznej w mieszkaniach zapytać o ich niezawodność. Chodzi o to iż netia proponuje nam podłączenie w mieszkaniu pełnego zestawu telefon + TV + internet, z tymże dotychczas sygnał telewizyjny pobieraliśmy bezpośrednio z kabla telewizyjnego, bezpośrednio do telewizora, a teraz sygnał musiałby iść za pomocą kabla Ethernet. O położeniu tych kabli nie ma mowy, gdyż niedawno mieliśmy remont i nikt się na to nie zgadza. Dlatego też staram się przekonać swojego tatę do PLC lub HomePLUG (gdyż sam nie jestem właścicielem domu) o bezawaryjności tego systemu, albo ewentualnie samemu się przekonać, że jest to nieopłacalne/niemożliwe. PLC lub HomePLUG chcałbym wykorzystać jedynie do przesłania sygnału telewizyjnego siecią Ethernet do 2 dekoderów w domu, czyli łącznie podłączone byłyby 1 nadajnik (modem/router) i 2 odbiorniki(dekodery). Z tego co dotychczas doczytałem, teoretycznie sieć Ethernet poprowadzona po gniazdkach prądowych osiąga w zależności od urządzenia max 200Mb/s. Netia twierdzi, że na sygnał telewizyjny potrzebuje wykorzystać jedynie 10Mb/s z tego transferu (20 Mb/s jeśli policzyć obydwa dekodery), więc prędkość tutaj nie grałaby roli. Jednakże nasze mieszkanie znajduje się na 1-szym piętrze w 4-ro piętrowym bloku mieszkalnym (parter i 3 piętra), 1 blok to 4 klatki schodowe po 10 mieszkań. Tato bardzo się martwi, że jak tylko jakiś sąsiad podłączy jakieś cięższe urządzenie bez filtra na zasilaniu (np. spawarkę, albo jakiś ruski mikser), sygnał zniknie lub zostanie zakłócony, a razem z nim odbiór telewizji. Czy to prawda, i czy nie da rady obejść ten problem? Serwisant z neti mówił, że ew. można odbierać sygnał do dekoderów po wi-fi, ale to też nie jest w 100% pewne rozwiązanie ze względu na zmienną siłę tego sygnału. Proszę o rzetelne odpowiedzi Dziękuję
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.