Skocz do zawartości
Slayer

Pentium 5/ Hammer/ Itanium vs CPU PSX 2

Rekomendowane odpowiedzi

No to mamy fajnie - Ponad dwuletnia konsola zgniata Hammera ...

Człowieku, przecież jasne ejst, że to procesor graficzny ma 128 bit. A tak poza tym wydajność PS2 inaczej się przelicza niż PeCeta.

Z tego co pamiętam, PS2 ma aż... 4 MB VRAM - ale bardzo szybkiej. Bo przecież po co tam tyle RAMu, VRAMu skoro i tak gierki śmigają pod 640x480 (w niektórych przypadkach 800x600). Liczy się szybkość, a nie ilość. Procesorem 300 MHz również nie może być porównywany np. z Pentium II 300. Bez przesady, tam 300 MHz przypomina z lekka Athlona... model 1,6 GHz daje ten sam, a często leszpy efekt niż P4 2 GHz. Tylko nie pamiętam kot stworzył tą grafę w PS2 - chyba NEC, ale nie jestem pewnien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mają się te procesory ( 64 bit) do 128 bitowego Sony? I czy na serio to jest 128 bit CPU, czy tylko GPU?

A jakie to ma znaczenie ? Gdyby o ogólnej wydajności CPU decydowała jednynie szerokośm maguistrali danych byo by zbyt pieknie. Powiem tak, takie porównania suchych liczb do niczego nie prowadzą. widziałem kiedyś taką tabele z której wynikało jednoznacznie że komputer PC wydajnością kilkukrotnie przewyrzsza PS2. I co z tego ? Nic. Zwróć uwage na to ze PS2 to tylko konsola i tam nie muszą mieć 512MB ramu itp. a PC jest o wiele bardziej uniwersalnym urządzeniem. Jego sys. operacyjny został tak napisany by służył nie tylko do gier. Stąd dosć duże straty mocy i pamięci. Poza tym, konsola ma jeden układ graficzny i do niego odwołujesz się bezpośrednio (w pewnym sensie) pisząc aplikacje pod PS2, a nie przez API jak w windowsie. Stąd takie różnice w ogólnej wydajności....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, bo chcę ocenić( mniej więcej) realną możliwość stworzenia emulatora PSX 2 na PC. Bo jeżeli rzeczywiście CPu PSX 2 jest 128 bitowe( w co wątpię), to nie ma szans, by stworzyć działający emu na PC 32 bit czy nawet 64 bit. Przypominałoby to odpalanie programu dla 386 na 286 :wink: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DC

Procesor glowny Hitachi SH4 200Mxz

Pamiec operacyjna 16 MB SDRAM 100Mhz

Uklad graficzny Pover VR2 firmy Nec 8MB pamieci SGRAM 100Mhz

Dzwiek DSP 16bit,64kanaly,2MB pamiecu

 

 

PS2

Procesor Glowny 128 Emonition Engine 194,9Mhz

Pamiec operacyjna 32 Rambus DirectRam o dostepie pakietowym

Uklad Graficzny Graphics Syntethiser"Sony"4MB RDRAM 174Mhz

Dzwiek 16bit , 48kanalow 2Mb

 

GCN

Procesor Glowny IBM Power PC Gekko 485Mhz

Pamiec operacyjna 40MB w dwoch blokach 24MB 1T-SRAM i 16MB DRAM 81Mhz

Uklad graficzny Flipper ATI/Nintendo 3MB pamieci,2MB bufor ramki ,1MB tekstury 162Mhz

dzwiek Mocronix 16bit 64 kanaly dekodowanie ADPCM

 

XBOX

Zubozony pentium III albo poprostu Celeron 733Mhz

Pamiec operacyjna 64MB wspolna dla wszystkich ukladow

Uklad graficzny GF4 lub Gf3 kjorzystajacy z glownej pamieci operacyjnej 233Hhz

Procesor DSP sprzetowa dekompresja Dolby Digital

64 Surrond , 256 kanalow stereo

 

Przepustowosc szyny danych "Teoria"

Xbox

przepustowosc magistram danych GB/sek 6,4

wspolczynnik wypelniania fillrate 4GB/sek

 

PS2

przepustowosc magistram danych GB/sek 3,2

wspolczynnik wypelniania fillrate 2,4 GB/sek

 

GCN

przepustowosc magistram danych GB/sek 2,6

wspolczynnik wypelniania fillrate 2,4 GB/sek

 

DC

przepustowosc magistram danych GB/sek 0,8 8O

wspolczynnik wypelniania fillrate 0,5 8O

 

teraz ile kazdz z konsol wielokontow z efektami

 

Xbox 30milionow /sek

PS2 15milionow/sek

GCN 12milionow/sek

DC 4miliony/sek

 

a dreamcast nie jest wcale 128 systemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dreamcast ma tak slabe osiagi bo jest to konstrukcja krora miala premiere  w 1998 :)

Czy ja wiem jak to jest z tymi slabymi osiagami. Widzialem i gralem w NHL 2k2 na DC i szczerze mowiac wygladalo to lepiej niz NHL 2002 na moim PC. W ogole jak widze niektore gry na konsole(tzn na PS2, DC, GCN bo tylko z tymi mam obecnie kontakt) to nie moge sie oprzec wrazeniu ze producenci gier na PC robia z nas idiotow. Grafika za 600zl, proc za 400, RAM za 300 i inne dodatki a gry wygladaja jak na konsoli za 800zl :evil: No ale przynajmniej gry na PC sa w rozsadnych cenach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dreamcast ma tak slabe osiagi bo jest to konstrukcja krora miala premiere  w 1998 :)

Czy ja wiem jak to jest z tymi slabymi osiagami. Widzialem i gralem w NHL 2k2 na DC i szczerze mowiac wygladalo to lepiej niz NHL 2002 na moim PC. W ogole jak widze niektore gry na konsole(tzn na PS2, DC, GCN bo tylko z tymi mam obecnie kontakt) to nie moge sie oprzec wrazeniu ze producenci gier na PC robia z nas idiotow. Grafika za 600zl, proc za 400, RAM za 300 i inne dodatki a gry wygladaja jak na konsoli za 800zl :evil: No ale przynajmniej gry na PC sa w rozsadnych cenach :)
Dreamcata mozna kupic juz za 250-300zł albo jeszcze taniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest tak jak sie ma zamkniety sytem i zna jego mozliwosci. I tak np. Sony, Nintendo i Microsoft daja biblioteki, specjalne programy do wycisniecia z konsoli 7 potow, dzieki temu tez sa tego takie dobre wyniki w postaci fajnej grafy. A na dodatek zobaczcie ile czasu oni robia te gry i ile pieniedzy to kosztuje np MGS2 robiony byl przez minimum 3 lata (moze wiecej) i kosztowal pewnie ze 15~25 mln dolcow. To duzo.

 

2. Nie tylko grafa sie liczy. Teraz w GCN albo w XBoxie a nawet PS2 dolaczaja dzwiek w DTS, albo w Dolby Pro Logic 2 (GCN-Rouge Squadron 2- boski dzwiek), a XBox ma standardowo w kazdej prawie grze zaimplementowany dzwiek DD 5.1

 

3. Głowna jednostka DC to byl Hitachi i był 64 bitowy (tak wyczytalem z Neo Plusa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...