Skocz do zawartości
liquidboy

Starfin Waterblock - Nie Ma Drugiego - Fotki

Rekomendowane odpowiedzi

Projekt bloku powstał bardzo dawno, dokładnie pierwszy rysunek techniczny jaki mam na komputerze został utworzony 8 miesięcy temu. Na przeszkodzie stał czas i pieniądze... ale po wielu staraniach wkoncu udało się dotrzeć do celu.

 

Projektując starfin'a chciałem osiągnąć:

*innowacyjną konstrukcję

*bardzo turbulentny przepływ

*duzą powierzchnie oddawania ciepła

*szybki przepływ wody nad rdzeniem

*wymiary nieprzekraczjące 50x50 mm

 

Na dzień dzisiejszy blok jest o 5 % gorszy od bloku z finami 0,5 mm ale wszystko się może zmienić gdyż mam zamiar wprowadzić pare ulepszeń.

 

Pare fotek:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Na koniec - złączki które pasują na gwint 1/4 cala czyli choinkowe na wąż 12 mm , wtykane i zakręcane (mój typ) na 8 mm a kątowe obrotowe (sic! ale drogie) do bloku na grafike.

Edytowane przez liquidboy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie :D

 

Powiedz jedno - możesz troszku objaśnić zasade działania (z jakimś rysuneczkiem :D ) bo się pogubiłem ...

Z prawej złączki woda wali na sprayer, przepływa przez dziurki i na spód ??

Sprayer pełni rolę taśmociągu ?? Nie lepiej było wlot na środku dać (jak by wszedł ...) ?

Kostrukcja ciekawa nie powiem a wykonanie malinka :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie  :D

 

Powiedz jedno - możesz troszku objaśnić zasade działania (z jakimś rysuneczkiem  :D ) bo się pogubiłem ...

Z prawej złączki woda wali na sprayer, przepływa przez dziurki i na spód ??

Sprayer pełni rolę taśmociągu ?? Nie lepiej było wlot na środku dać (jak by wszedł ...) ?

Kostrukcja ciekawa nie powiem a wykonanie malinka  :-P

1208846[/snapback]

Nie potrafie na rysunku tego namalować, ale blok działa w ten sposób:

*Woda wpada do zbiornika wyfrezowane w plexi, wpływa w "wodotryski", które przyspieszają i powodują formowanie się "pakietu" cieczy, a następnie strumienie uderzają w kubki (szersze od wodotrysków i głębsze niż poziom). Zachodzi zjawisko "mini-cup directed jet-impingement". Następnie woda odprowadzana jest kanałami (które zwiększają powierzchnie oddawania ciepła) do zbiornika w miedzi który łączy się przy wylocie.

 

podstawa w przybliżeniu:

Dołączona grafika

 

Prawde mówiac to musiałem pare godzinek spędzić przy nim, żeby tak wyglądał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jakieś fotki tych finów w środku

I zmień te paskudne śrubki na jakieś lepszej jakości to są pewnie te na wagę i wyglądają wstrętnie :lol:

1208850[/snapback]

Wydaje mi się, że to kwestia gustu, tak naprawde to innych nie było, jakie proponujesz?

 

edit: IMHO te śrubki są dobrej jakości z bardzo twardej stali, zalezy mi bardziej na funkcjonalności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to kwestia gustu, tak naprawde to innych nie było,  jakie proponujesz?

 

edit: IMHO te śrubki są dobrej jakości z bardzo twardej stali, zalezy mi bardziej na funkcjonalności.

1208876[/snapback]

Zastosował bym gwint 3/8"

I zminiłł śrubki na jakieś lepszej jakości np takie

Dołączona grafika

Są niklowane i kosztują mało kupiłem w sieci sklepów LM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co gwinty 3/8" ??? 1/4" to juz jest wystarczająco , jest mały , ładny i wydajny , srubki to kwestia gustu mi sie podobają

 

 

na zlaczkach 3/8" masz i tak przeloty 8.5mm , na gwincie 1/4" tez takie mozesz miec , wiec w czym problem ? chyba ze hardcorowo chcesz miec weze ogrodowe zbrojone aby te potworne ciśnienie nie rozwaliło węży LOL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie pewnie jedna sztuka i pójdze za duże pieniadze na Allegro..

Tak jak ostatni bloczek... 8)

1209273[/snapback]

Jeśli będzie jedna sztuka to napewno na allegro nie pójdzie, bo nie wiem czy kiedykolwiek bede miał drugą sztuke. Czy ja wiem czy 165 zł to duże pieniądze jesli powerX kosztuje 150 zł.

 

Thx rosco i dzięki wszystkim za dobre słowo, aż się chce nowe projekty robić :)

 

Buzzy jezeli ktoś z warszawy mający x3m chciałby porzyczyć go na pare dni, to nie ma problemu testy jak najbardziej zrobie.

 

fireblade3 bardzo dokładnych testów jeszcze nie robiłem, aczkolwiek strumien płynący ze starfina i bloku z finami 0,5 mm był bardzo podobny.

 

Blok z finami 0,5 mm musiałem oddać ale jeśli ktoś z wawy ma PowerX albo X3M to bardzo chętnie zrobiłbym testy porównawcze.

 

edit:

Fajny ten bloczek. Nurtuje mnie tylko jedno pytanie: czemu akurat 50x50 podstawa?? Gdybys zrobił dłuższą podsatwę móglbyś dać wlot centralnie nad sprayerem co wg mnie poprawiło by wydajność.

Pozdrawiam

1209402[/snapback]

50x50 mm to kwestia gustu. Co do wlotu centralnie nad rdzeniem to masz rację, ale w praktyce są to naprawde niezmierzalne wartości. Mam takie fajne mocowanie w planach gdzie nie potrzeba centralnego docisku, coś al'a w swiftech

 

Dołączona grafika

 

ale tylko w ideii bo sam wygląd bedzie zupełnie inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u innych, ale u mnie lepiej się wkręca i lepiej trzymają króćce na gwint 3/8" na 1/4" łatwiej się odkręcają jak się za słabo przykręci i złączki jakoś latają w gwincie. To jest moje osobiste odczucie:)

Dla mnie śrubki mają znaczenie, ale to jest malutki szczegół w tym pięknym bloczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u innych, ale u mnie lepiej się wkręca i lepiej trzymają króćce na gwint 3/8" na 1/4" łatwiej się odkręcają jak się za słabo przykręci i złączki jakoś latają w gwincie. To jest moje osobiste odczucie:)

1209452[/snapback]

Sprubuj dać otwór pod gwint 11,5 mm - nawet bez uszczelniania nie cieknie :)

 

edit: Nie namawiam, żeby nie uszczelniać, absolutnie. Po prostu jak się mocno dokręci to nie cieknie ale uszczelnianie gwintów (silikon, teflon, wklejenie) jest bardzo ważne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprubuj dać otwór pod gwint 11,5 mm -  nawet bez uszczelniania nie cieknie :)

 

edit: Nie namawiam, żeby nie uszczelniać, absolutnie. Po prostu jak się mocno dokręci to nie cieknie ale uszczelnianie gwintów (silikon, teflon, wklejenie) jest bardzo ważne.

1209461[/snapback]

Dawałem 12mm i jakoś ten króciec lata na boki następnym razem spróbuję dać 11,5mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawałem 12mm i jakoś ten króciec lata na boki następnym razem spróbuję dać 11,5mm

1209478[/snapback]

Nie ma prawa latać, wiertło musiało Ci rozbić otwór w plexi znam to z własnego doświadczenie wiercąc w ręku na wiertałce stołowej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co gwinty 3/8" ???  1/4" to juz jest wystarczająco , jest  mały , ładny i wydajny , srubki to kwestia gustu mi sie podobają

na zlaczkach 3/8" masz i tak przeloty 8.5mm  , na gwincie 1/4" tez takie mozesz miec , wiec w czym problem ? chyba ze hardcorowo chcesz miec weze ogrodowe zbrojone aby te potworne ciśnienie nie rozwaliło węży LOL

1209272[/snapback]

 

ano po to że jak mam wąż 16mm wewn to choinka jest rozwiercona do fi 13mm ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opowiedz cos o tym fajnym mocowaniu co masz w planach :D

1210469[/snapback]

Ok. Co potrzeba:

*pręcik fi 5 mm długości ok. 4 cm nagwintowany z jednej strony ok. 2 cm

*blaszki takie jak w tym bloku swiftecha tylko proste, bez zagięcia

*dwie sprężynki i nakrętki motylkowe

*top wystający poza socket a w nim 2 otwory nad ząbkami i

pośrodku socketu

*śrubki fi 2 mm długości gwintu 5 mm

 

Co trzeba zrobić:

*pręty: od nienagwintowanej strony rozciąć wzdłuż na głębokość 0,5 cm na grubość blaszki czyli ok. 0,8 mm

*przewiercić poprzecznie pręty na wysokości 3,5 mm na szerokość otworu pod gwint 2 mm

*przewiercić blaszki wiertłem 2 mm w miejscu gdzie mają "wyrostek", 1.5 mm od góry.

 

**blaszki muszą mieć specyficzny kształt tj. z każdej strony musi być 1 mm więcej niż zęby na sockecie bo inaczej mogą zachaczyć o top. Muszą mieć także "wyrostek" 5x5 mm do zamocowania w pręciku.

 

Montowanie:

Blaszki przykręcamy do pręcików. Pręciki wsadzamy w top i zakładamy spręzynki a na samą góre motylki.

 

Osobiście nie spotkałem się jeszcze z takim mocowaniem ale chyba będzie działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co aż takie wielkie węże. Mi w zupełności wystarczy wew. 8 mm. Wszystko zależy od konstrukcji bloku wodnego i innych bloków w układzie. Więcej niż 12 mm wew. nie jest potrzebne, serio  :wink:

1210417[/snapback]

Nareszcie ktos normalny :)... Tak naprawde roznica pomiedzy wezami 9/12 a 16/22 np na urielu bedzie niewielka nawet na mj1000 czy hydorze l20!!! - wg mnie standardem powinny byc 9/12!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do pełni szczęścia brakuje mi maszynowego wyszlifowania podstawy... Nie wie ktoś może gdzie taką usługe mogą świadczyć? Wszędzie mówią, że miedź jest be i tego nie da rady dobrze wyszlifować bo nie jest magnetyczna i jest miękka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...